Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Segítség, béna vagyok!

Indította gaben, 2024 április 09, 15:35

Előző téma - Következő téma

VViktor

Szia Elektron. Nekünk most lett megcsináltatva az 1.4-es opelunk.Egy hengerben nem volt kompresszió.Kiderült az szelep égett át ;)

Kisamotors

Ez egy jó konstrukciós ősmotor, nem szokott vele sok gond lenni.
Ha hiretelen tényleg eltűnt a hengerekből a "kompresszió", akkor a vezérlés "szakadt" le, ahogy Csuhás is írta.
Azért ezt egy tapasztalt szerelőnek 5 másodperc észrevennie és 2 perc ellenőriznie ezen a motoron. Leveszed az olajbeöntőt és indítózás közben nem forog a veztengely akkor nem sok kérdés maradt.
Egyéb esetben ilyen kevés infó alapján csak találgatni lehet, ami felesleges.

svejk

Ha  már említetted a személyeskedést, engedj meg nekem is egy kicsit, ha nem tetszik írd vissza, hogy kapjam be. :)

Én a fóromon mindenevő vagyok a Te hozzászólásaidat is elszoktam olvasni, de valahogy nem kerek a történet.

Az írásaid alapján úgy képzellek el, hogy pár éve végezted az egyetemet minden bizonnyal jó eredményekkel, de csak minden 3. előadásra jártál be.
Fogékony vagy a dolgokra, meg vannak jó meglátásaid és most próbálod azokat az előadásokat bepótolni.

De ne kapkodj a sok-sok év tapasztalatát úgy sem lehet a youtube-bal helyettesíteni.

Emlékeztetsz egy Miskolcon kilenc pecséttel végző, Japán szakmai tanulmányúttal rendelkező volt hegesztőmérnök kollégámra.
Nehezen értettük meg a srácot és emiatt sok okos gondolatát is elengedtük a fülünk mellett.

No, de azért én olvaslak továbbra is...

s7manbs8

Azt hiszem F, köszönöm a tanácsokat, aki telefonon hívott, neki is külön.

s7manbs8

A fejleményekról majd beszámolok, hogy mi lett a baja, ha kiderül véglegesen.

ANTAL GÁBOR

István !Rosszul látod : én miután megsértettem ,felvettem vele a kapcsolatot és már a harmadik levélnél tartunk.  Nem citálom az életútját csak annyit szűrök le hogy ha jobban megismernéd te is akkor másképp vélekednél . Fiatal ,talán heves is és  nem minden általunk művelt szakmában járatos de vannak olyan területek amikben mindannyiunkat "megver "   Szerintem hasznos tagja lesz a közösségünknek  és  bizton állítom hozzánk is fog idomulni

Rabb Ferenc

Engem csak az zavar, hogy az aszinkron motorok mezőgyengítéséről valahogy átcsúszott a beszélgetés a kommutátoros motorok mezőgyengítésére. De az egy másik motortípus, másik történet!!!

Az eredeti felvetésről (lehet, hogy csak nekem) nem sok derült ki a miértek és hogyanok közül. Még Tibor is csak rábiccentett  >>J-Steel-nek igaza van abban, hogy a mezőgyengítéses üzemmód az aszinkron motorhajtásoknál is létezik <<

[#nemtudom]

svejk

Ez az, egy két magasröptű értekezés aztán átmegyünk hirtelen nagyon-nagyon kezdő szintre.

Úgy vettem észre más témában is így ugrál J-Steel fórumtársunk.
Ezért is írtam mintha kimaradt volna pár előadás. :)
 
De végül is ez nem baj, lehet Ő egy jó kapocs lesz pl. Robsy és a mi értelmi színvonalunk közt.

No de ne bacogassuk itt a háta mögött, mert tényleg sértődés lesz belőle. [#kuss]

s7manbs8

Az oszcilloszp sikerült ? Én még a panel rendelésig se jutottam el, közbe változott a terv. :)

s7manbs8

A nagy eszterga építés rohamban a flexem megint megadta magát, a forgórésznél a házban a csapágyfészek fém henger része kimozdult, meg az elülső részét is ledobta egy 2mm körüli karikát, még a maradék a helyén lenne, csak pótolni kellene a ház műanyag részét valami ragasztóval egyéb ötlettel, hátha még menne 20 évig megint. :)

Belefényképeztem mi is a helyzet, milyen jellegű ragasztó vagy akármi lenne ehhez vajon megfelelő ?

  

svejk


jani300

Nem működik a link ...

PSoft


svager

Ami gépet eddig szétszedtem a csapágy egy gumi hengerben/perselyben volt.Nem tudom ez milyen márka,de a Bosch Makita gépekben mindbe gumi van a csapágy és a ház között.
Valószínű ezért verődött ki a csapágy.  
Valami rugalmas anyag kellene(szerintem)

PSoft

Mutasd a kommutátor oldali csapágyat a forgórészen.