Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Segítség, béna vagyok!

Indította gaben, 2024 április 09, 15:35

Előző téma - Következő téma

designr

Nekem jött egyszer egy 80kg-os..a bácsika 2 darabra szedte..
DPD az 50 kg-ig szállit

horcsab

Pl. https://bestposta.hu/

Én velük vitettem (80kg) csak raklapra rakható legyen.

Dachsert küldték, hátfalas kocsival, ajtótól ajtóig.

zozo

Ja, mint amikor kéményt rendeltem, aztán felhív az ügyintéző, hogy holnap küldi a postával.
-??? -csókolom, félreértés lesz, nekem egy komplett kémény rendelésem van önöknél, ami vagy 4 raklapnyi.
- igen, természetesen komplett viszi a postás.

Aztán tényleg a postás hozta, igaz, ha nem vagyok otthon, sose rakta volna le, mert ketten alig bírtuk odébb pájszerolni a raklapokat. Ráadásul pájszer sem volt neki, csak egy lapátja :)

LittleSV

Mert rosszul csináltad! Postással egyből malterozva rakatni kellett volna :D

Bencze András

Van-e valakinek tapasztalata abban, hogy vasbetonban (hálózott) kb 6 cm mélyen lévő árnyékolt kábelt hogyan lehet megtalálni. (nem fúráskor szeretném megtalálni)

J-Steel

Szalai György!
Szerintem azt írja a lent nevezett jegyzet, hogy a mágnesesfluxust (mezőt) állandómágneses motor (PM) esetén NEM lehet gyengíteni, mert az állandó mágnesek fixen fel vannak mágnesezve. Míg a külső gerjesztésű DC motoron a gerjesztőárammal ill. rövidrezárt forgórészű (aszinkron vagy más néven indukciós) motor vektoros vezérlésekor a mágnesfluxus változtatható.

 Hogy még jobban MEGKEVERJEM AZ URAKAT itt egy példa másik példa:
 Ha van egy külső gerjesztésű DC motorom (kefés), amin a gerjesztőtekercs sorba van kötve a motor fő tekercsével (típikus Whirpool mosógépmotor, vagy flex, kézi körfűrész, porszívó motorja)

 Induláskor nagy az áram. Ahogy nő a fordulatszám, üresjárásban csökken az átfolyó áram. Mivel a gerjesztő tekercsen is csökken az átfolyó áram (sorba vannak), a mező gyengül. Ennek hatására a motor még nagyobb fordulatszámot vesz fel, mely csökkenti az áramot. Ez egy önmagába visszatérő folyamat, aminek az eredénye, (terhelés nélkül) hogy a motor akkora fordulaton jár, hogy a mechanika esetleg tönkremegy. Ha teszek rá terhelést, akkor üresjáratban valahol abbahagyja a fordulátszám végtelenig emelkedését.

Itt megölnek egy terhelés nélkül járó mosógépmotort:


Vettem egy Bosch asztali fa leszabó körfűrészt (kép lent).  7-es lassító áttéttel hajta a motor a tárcsát, kb 5000RPM fordulatszámot mértem a vágótárcsán üresjáratban. A motor tehát  5000*7 = 35.000 RPM-mel forgott. Ezen a sebességen a tengely két végén lévő görgős csapágyak ellenállása már annyira nagy, hogy a rendelkezésre álló feszültség nem tud több gyorsítási munkát végezni, a fordulatszám beáll.

 A következő kisérletet végeztem ezután otthon:
 Triakos 230V-os teljesítményszabályzóval potméterrel szabályoztam a bemenő jelet.
 A szabályzó után diódahíddal egyenirányítottam, és azt kapcsoltam rá a körfűrészre (kiiktattam a lágyindítót). A fordulatszám max állásban ugyanannyi maradt. Ez bizonyítja, hogy lüktető egyenárammal is ugyanolyan feltételekkel működik.

Ekkor kibontottam a műanyag házat, és két nagy neodyum mágnest tapasztottam rá (móriczkarajz lent), hogy előmágnesezze az állórész két pólusát. Az eredmény az lett, hogy picit kb 2% csökkent a fordulatszám.
 Előnyösebb lett volna valahol bemarni az állórész elektroacéljáb és úgy beilleszteni a mágneseket, akkor biztosan erősebb lett volna a fordulatszám csökkenés, de aztán idő és kedv hiányában abbahagytam a kísérletezést.

    

J-Steel


Bencze András

A fűrész szerintem univerzális motor, nem kéne idekeverni. A hatás ellenhatásról gondolom (Newton) hallottál. A PM mágnes az egyik pólus a másikat a tekercsek gerjesztésével hozzuk létre.

J-Steel

Úgy van a rendszerezés:
 A) Külső gerjesztésű kefés motor
  a.1) Párhuzamos gerjesztésű kefés motor
  a.2) Soros gerjesztésű kefés motor (más néven univerzális motor)

J-Steel

Szakirodalom a témához:
Gergely István - Elektrotechnika

"Villamos gépek" fejezet 297.oldal
alfejezetek:
Az egyenáramú motor szerkezete és működése 302.o (mint bevezető a következő két alfejezetbe)
Gerjesztési megoldások 303.o
Az univerzális motor 306.o

J-Steel

Este 5 után biztosan megjelennek majd a hozzászólók nagy számban. Hogy előre elkerüljük a vitát, a korábbi hozzászólásomban a mágnest azért oda tettem, mert nem akartam szétvágni az állórészt. A helyes az lett volna, ha a mágnest így teszem (l. csatolmány)

 Ehhez viszont vissza nem fordítható átalakítást kellett volna csinálni, amit nem akartam, mert egy tesztért nem érte volna meg.

 A mágnes oldalsó jelenléte is hozott létre olyan parányi fluxusnövekedést, ami bebizonyította, hogy a külső gerjesztés növelése (mezőerősítés) valóban csökkenti a fordulatszámot, ha a betáp feszültsége változatlan.

  

jani300

Én nem aggódnék afelől hogy ebből vita lesz .
Ezt tanultuk :) [#integet2]

s7manbs8

Egy a lényeg gyerekek, hogy itt senki se fizikus. :)

jani300

Azért tudunk filózni ezen a mezőgyengítésén a szinkron motornak .
Van fogalmad mekkora plusz (ingyen) energia az ha csak két és félszeresen túl bírnám pörgetni a frekvencia által meghatározott fordulaton ? (GENERÁTOR ÜZEM [#ijedt] )
Már bontom is ki az AC szervóból a féket :)

s7manbs8