Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Segítség, béna vagyok!

Indította gaben, 2024 április 09, 15:35

Előző téma - Következő téma

Motoros

Huh most már meg sem merek szólalni.
A Ganz gyártott a trópusokra is mozdonyokat, a megoldás valami olyasmi volt hogy a horganyzott lemezeket még tüzi ónozták, az ón réteg savnak lúgnak ellenáll, viszont a csak ónozott vaslemez ha karcolódik akkor a rozsda tovaterjed, és teljesen alárohad.
A csak tüzihorganyzott lemez a savas klímát nem kedveli.
 A horganyzással + ónozással különleges klimatikus viszonyoknak is meg lehet felelni évtizedekig.

Lásd a bádogos is a tüzi horganyzott lemezt ónnal forrasztja, és a csatorna 20..30 évig ott van.
A hegesztés során a vékony 0.5 mm körüli lemez szinte elég, és a belső részeken nem is lehet rozsdavédeni, ezért van, hogy a lakatolt részek nem soká újra rohadásnak indulhatnak.
Tehát én nem vetem el a forrasztott alátétlemezes---glettelt megoldást, márcsak a házilagos kivitelezhetőség miatt sem.
Azért kellene belülre tenni ezt a bizonyos lemezt, méghozzá 1...2 mm távolságtartással a kaszni belső síkjához képest, hogy legyen a glettelésnek helye és vastagsága.
A "talplemezt" ami horganyzott lemez, esetleg szinhorganylemez, elég pár ponton rögzíteni.
A fémtisztára pucolt vas kasznirészt természetesen kezelni kellene letvasszerrel a forraszthatóság végett.
A fenti történet csak agymenés, majd meglátjuk mi lesz belőle.[#nemtudom][#confused]

Motoros

Régen a drótos tót cinezte a kirohadt lábosokat, fazekakat.
Ezek víz egyéb tárolásra alkalmasak voltak, csak arra kellett ügyelni, hogy a sparheltra ne kerüljön fel mert kiolvadhatott.
Láttam olyan edényeket amiket rézzel keményforrasztottak, gázzal, műhelyben, ez bírta a meleget is.

szabo janko

Az AUDI horganyozta a karosszéria elemeket. Ennek az volt az előnye, hogy ponthegesztésnél a megolvad horgany körbe fogta a hegesztést. Ha meg megkarcolta valami a kasznit horgany és a vas galván elemet képzett és ráhordta a felületre a horganyt és kijavította magát. Így ők 25 évvel ezelött is 8 évet vállaltak átrozsdásodásra.

szabo janko

Bocsi ezt a semlegesbe akartam írni.

remrendes

Ez durva, de sajnos igaz. Csinalok majd 1-2 kepet egy Nemetorszagban "felujitott" Fiat Polskirol.

jani300

Ha már ennyire belebonyolódtunk :)
Purhabozzam ?Vagy rongyozzam ? :)

  

Pali79

Szerintem keresd meg a legközelebbi bontót.. [#wilting]

J-Steel

Hogy nevezik azt a motor tengely kialakítást, amikor nem reteszt, hanem két bemarást tesznek rá, 90-fok eltéréssel?
Esetleg az angol kifejezést is megosztaná valaki?

  

prinx

Üdv gondolom a lapolásra gondolsz!

J-Steel

Igen köszönöm! Már csak a külföldi kifejezés kellene.

nonopapa

روسری
Elég kükföldi?[#vigyor4]

Csuhás

Persze, de ez "sál" és nem tengelylapolás.

RJancsi

Hogy némi segítséget is kapjál: "dual flat shaft" néven keresd. De figyelj oda, mert a párhuzamos lapolású tengelyeket is így hívják!

Pl. itt egy ilyen.

J-Steel

Köszönöm az angol nevet. Keresgélek de nem találok információt, hogy egy ilyen tengelyek hogyan vannak összekapcsolva a hüvellyel amire a nyomatékukat leadják.
 A reteszes megoldásnál nagyon egyszerű dolgom volt, mert gyalultam a furatba egy reteszt és becsúsztattam, a retesz pedig tartotta a nyomatékot.

 Itt nem tudom, mi a teendő. Nem nagyon értem mi viszi itt át a nyomatékot. Gondolom azért van kettő lapolás/sál, mert mindegyik csak egyetlen irányért felelős.

Devecz Miklós

A rögzítés hernyó csavarral van megoldva.