Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Segítség, béna vagyok!

Indította gaben, 2024 április 09, 15:35

Előző téma - Következő téma

Vetesi75

Bizony! A faipari sorozatfúró és a körhagyós vezérlésű automataeszterga klasszikus példája a balos csigafúró alkalmazásának.
Korszerű CNC esztergákon is van létjogosultsága. Szálból dolgozva főorsó felől megmunkálásra kerül a MDB, leszúrásnál azt az ellenorsó szinkron üzemben átveszi és ott van továbbiakban forgácsolva. Amennyiben ellenorsóból jobbos fúróval szeretnénk fúrni, ilyenkor meg kell állni és forgásirányt váltani, ami a gép konstrukciójától függően sok másodpercet is igénybe vehet.
Tehát, ha az ellenorsót hazaküldve ugyan azzal a lendülettel* forgácsolnánk tovább, jönnek használatba a balos szerszámok.
(Ugye sok kis másodperc egy műszakban - a darabszámtól függően - akár több tíz percet is jelenthet, ami két hét alatt akár egy plusz műszakra valót is kitehet. Ráadásul mindezt a főidőből nyerve és nem pedig abból, hogy a dolgozó WC-re járása van kontroll alá helyezve...)
*(Egy revolverfejes gépen felesleg kivenni szinkron hajtásból - ilyenkor rendszerint meg kellene állni - , mert amíg az ellenorsóval van elfoglalva úgy sem tud foglalkozni a főorsóval. Két rev.fejjel szimultán, meg a hosszautomata az megint külön történet.)

6rk75uezn

Köszi,ma is tanultam valamit ;)

jani300

Nem hiszem hogy bármi átalakítás kellene .
A régi gépekben nincsen nulla , 400 voltos trafóról megy a vezérlés és ennyi .
Ha írsz részleteket a problémáról biztosan lesz válasz .

fy9k4amuy

Szaisztok!
Igen, motoros dolgokról (is) lenne szó.
Az E2N is ilyen, amit most szerelgetek.  Annak a kapocslécén például R,S,T,N van kiírva csak, és talán ide volt az N jelűre kötve a védőföld vezeték. A motor tudtommal deltában megy rajta, aztán nincs szükség benne külön nullára, de a kapocslécen valami okból N szerepel, ami mondjuk sima elírás is lehet.

A hétvégén üzemeltünk be egy géfi hidraulikus hajlítót, na abban pl volt N és PE is, de valami korábbi tulaj összedrótozta a kettőt, és eddig 4 pólusú csatlakozóval ment nála. Ez mondjuk nem hiszem hogy nagyon szakszerű a jelenlegi hálózati rendszerben, ezért bizonytalanodtam el, hogy most akkor a 4 pólusú dugaljt használó régi gépekben kötösítve van a PE és N, vagy simán nincs N, vagy mi a helyzet.
Van még egyébként egy CO hegesztő, amit nemrég került hozzánk, az is ilyen 4-es dugós, illetve egy fémfűrész, aminek a korábbi tulaja mintha mondta volna is, hogy ő kötötte össze a nullát a védővezetővel, de erre sem biztos hogy jól emlékszem.

A hálózatot mindig villanyász szereli egyébként, de azért csak nem ártana tudni, hogy működik, működött anno ez a dugózás, ne kelljen egy 3 perces munkára mindig szakit hívni.  Én sem vagyok idegen a témától, de nem ez a végzettségem.

jani300

Négypólusú dugóban nem lehet nulla szerintem .
Ha van az barkácsolás és veszélyes , nagy valószínűséggel szabálytalan .
Nincsen nulla ,ha van villamos vezérlés az törpefeszültséggel megy , kétfázisú trafóról .
Az hogy ki mit barkácsolt , bármi lehet ...
De kíváncsi vagyok a szakértők véleményére .

RJancsi

Négy vezeték még elképzelhető úgy, hogy az egyik a nulla (pl. valami kétfázisú hegesztőgépről volt szó nemrégiben), de azt is csak 5 pólusú dugóval(aljzattal) tudom elképzelni.

fn47xk7ei

Nem kötelező bekötni a nullát ha nincs rá szükség azaz maradhat üresen . A mai modern háromfázisú inverteres hegesztőgépeknél is négyeres táp kábelt használnak azaz nincs nulla vezeték a régebbi trafós gépeken pedig minden 400 (380) V-os volt kivéve a hűtőventilátort de annak 230V-os üzemeltetését a segédtrafó 400 V-os primer tekercsének 230V-nál való megcsapolásáról oldották meg . Tehát nem szabad és nem is kell a nullát összekötni a földelő ággal - a "Fi" reléről már nem is teszek említést .

designr

Az uriember mindenféle konkrét elképzelés,terv nélkül kérdezte milyen motorokat használjon..
Nem emlékszem a tervezendő gépre..linkelve nem volt milyet szeretne,részleteket méreteket nem irt..erre adtam ezt a semmitmondó választ..
Amúgy meg tényleg szervót raknék..

fy9k4amuy

Értem, köszi a tanácsokat, mindenkinek!
Sokkal okosabb lettem [#integet2]
A lényeg akkor az, hogy ha valami valamikor 4 vezetékes volt, akkor jól át kell nézni, biztosra menni, de szinte bizonyos hogy nullavezető nem lesz benne, tehát azt üresen kell hagyni a csatlakozóban.

Ha már villanyszerelő bénázás, megkérdezek még egy dolgot!
A hétvégén bekapcsolt géfi élhajlítónál van egy olyan problémánk, hogy a 15kW-os szívattyú motor csillag-delta indításnál is leveri a biztosítékot. Csillagban szépen elindul, de mikor lejár az időzítő 5-10mp, átkapcsolna deltára, és abban a pillanatban ahogy látod behúzni a delta mágneskapcsolót, leüt legalább 1 fázist. Ha kikötöm az időrelé működtető tekercsét, akkor csillagban elmegy bármeddig, de így nem lehet kipróbálni se, mert ki van reteszelve a mozgatás.

Előfordulhatna, hogy hidraulikus szívattyút folyamatosan hajtva kevés lenne a 15kW-os mocinak a 3x40A,  B-s kismegszakítókkal a deltába kapcsoláshoz?  Gondoltam rá, hogy leszedem a szívattyút a motorról, és üresjáratban is kipróbáljuk, mert úgy az nem fogja vissza, de eddig 2 villanyszerelő kétfelé beszélt. Az egyik szerint simán mennie kéne,biztos zárlatos a vezérlés, a másik szerint kevés az amper, hálózatfejlesztés kell, és emellé is legalább B helyett C,D kismegszakító.

cipk5xtny

Sziasztok visszatértem.
Találtam egy megoldást az áttétre.
Ez felezi a fordulatot erre rászabályzok egy fordulatszám szabival.
Jó ez a szíj? Erre a célra?

        

zozo

"...Amúgy meg tényleg szervót raknék..."

Lehet, hogy tojásfestő gépet csinál az úriember... -ez lenne a világ legprecízebb tojásfestője [#nevetes1]

gab27

Nem tudom, mekkora a cos fi-je a motornak, de nagyon vacaknak kellene lennie ahhoz, hogy 3x40 A ne legyen elég neki. A B karakterisztika sem túl vészes, kb. a névleges áram háromszorosánál vág le azonnal. A motort közvetlenül a kapcsairól táplálva is ugyanez történik csillagban?

000000000

Magas fordulatra (gömbszij) megoldás szoktak használni ?![#wilting][#fejvakaras]

fn47xk7ei

Biztosan elmegy a 15 kw-os motor 3x40A-es kismegszakítón keresztül de sajnos megint oda jutunk , hogy "távgyógyászat" meg hasonlók azaz semmi megfogható konkrétum . Át kell vizsgálni a rendszert mérésekkel és akkor tudsz megfelelő döntést hozni , hogy hol van a hiba . Kezdeni ajánlott a motor adattáblájával aztán mehet a többi .[#nemtudom]

zozo

Hát ez a szíj elég keménynek néz ki. Nagyon kis fogosztású (<=2mm) kell nagy fordulatra, hogy minél lágyabb, hajlékonyabb legyen a szíj. Különben lefogja a motort :)