Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Segítség, béna vagyok!

Indította gaben, 2024 április 09, 15:35

Előző téma - Következő téma

cipk5xtny

Nemtudom azért kérfezek ilyen sokat...[#vigyor2]

ANTAL GÁBOR

Normálisan kialakított hidraulikus rendszernél alaphelyzetben   az olaj vagy a középhelyzetben átfolyásos tömbön folyna keresztül vagy mechanikusan tehermentesítő   szelep végzi a tehermentesítést . ( A szelep ha mechanikus akkor nyitott helyzetű  ha villamos akkor nincs gerjesztve és ezáltal nyitott . A bekapcsolás ( Csillag ) után is igy kell hogy maradjon ( csak a szivattyú elkezd szállítani )

 A motor a névleges fordulatszámon jár ,szivattyú  az olaj a csővezetéki ( + szelep + szűrő  stb) ellenállása által kialakuló nyomással ( normális esetben normális hőmérsékleten sacc 10-20 bar ) van terhelve . ( Pókfing terhelés ) Ha átkapcsoljuk a motort -deltába- akkor fordulatszám nem nő meg ( az olaj térfogatárama sem változik és a kialakuló nyomás sem nő meg. Ergó a terhelés pont annyi mint csillagban

 Tehát ha leveri akkor annak villamos baja van , vagy a delta valamit még átkapcsol a hidraulikus rendszerben ( Pl rövid időre megszünteti a tehermentesítést és így kialakul a maximális ( a biztonsági nyomáshatárolóval meghatározott )  terhelés amit nem tolerál a villamos rendszer )

fn47xk7ei

Én biztosan hosszbordás szíjt tennék fel .

fy9k4amuy

Mármint deltában?
Csillagban elindul a saját kapcsolásával.

De most hogy így mondod, lekötöm a hétvégén róla a motort, és kipróbálom úgy, vagy egy másik, kisebb motorral.
Nem tudom ez miért nem jutott korábban eszembe [#pardon1].

Volt kiszerelve belőle egy mágneskapcsoló, ami rövidre zárja a motor 3 kivezetését csillagnál, mert úgy volt hogy sürgősen kell egy másik gépbe, csak aztán mégse.
Ez 4 éve volt, most tettem vissza bele ezt a mágneskapcsolót, és a nem egyértelmű segédérintkezőhöz futó vezetékeket kipróbálgattam minden lehetséges variációban(legalábbis azt hittem). Amikor rossz volt a kombináció, csörgött-csattogott az egész szekrény, ezért gondoltam, hogy már megfelelő a kapcsolás, mert szépen elindult, csak éppen a deltában csapta ki a cuccot.
Köszi még egyszer, majd próbálkozok, és esetleg visszajelzek ha sikerült!

cipk5xtny

Hát igen valóban kemény többféle van itthon ez a legmerevebb. Azt gondoltam jobb mert nem kezd el úgy beremegni mikor húzza malyd a motor. Ezek szerint ezt rosszúl gondoltam.

fy9k4amuy

Mivel sok benne a tekercs, multival mérve minden összepittyegett mindennel, így mérni nem nagyon volt értelme, a szorosan összerakott huzalozott kapcsolótáblára hagyatkoztam.
Ezek szerint akkor csak nem a biztosíték a ludas, és le kell bontani, egyenként átbogarászni a vezetéket.
Igen, ebben is van elektronyos tehermentesítő szelep egyébként, de az nem megy már a deltába kapcsoláskor, és nem is lehet úgy beállítani. Az időzítője max 2mp-t tud, a deltába kapcsolás meg leghamarabb 4mp-nél következhet be, ennyi van az időzítőjére írva, 4-40mp.

Egyébként ez a gép működött, mikor a párom édesapjához került, Ő dolgozott rajta sok évet. Ezért volt a tipp vagy az áram, vagy hogy mégis csak rosszul lett visszaszerelve a mágneskapcsoló [#nemtudom]

cipk5xtny

Nem csúsznak azok meg? Csak kérdés.. mert itt csak egyszer csúsik meg oszt dobhatom ki.[#conf]

jani300

Ha csillagban felpörgött a motor ,váltásnál nem verhetné le . Az olaj is lehet hideg .
De találkoztam már olyannal hogy le volt ragadva a csillagponti mágneskapcsoló fő érintkezője .
15 kw 30 Amper körül vehet fel üzemben ,nem többet .

fn47xk7ei

Mert ?.. nem olvastam utána pontosan mit hajtanál meg . Gondoltam pld. egy marót de persze ha valami pozícionáló vagy egyéb persze akkor coki a hozzászólásom .[#worship]

konvoid

A motorokhoz mindenféleképpen legalább C-s kismegszakító kell.
Ezek hosszabb ideig tűrik az indításkor a nagyobb áramot.

fn47xk7ei

Így van - ezért írtam a "távgyógyászat"-ot . A helyszínen biztosan meg lehet találni a zárlat okát .

jani300

Na mire megírtam született egy csomó hozzászólás .
Létezik előre sietve záró érintkező , az is gond lehet .
Kösd ki a motor vezetékeit valahol ,és csak a mágneskapcsolók működjenek ,valószínűleg akkor is le fogja verni .  
A motorra menő vezetékeket jelöld meg rendesen !

zozo

Nem csúszna meg, de nem lenne egyszerű sem beszerezni sem kereket csinálni hozzá.
 Fogazott szíjat-kereket találni, vagy az O-gyűrűs hajtáshoz is könnyű tárcsát csinálni.

designr

A kézi motoros gyalukon ilyen hosszbordás van..ott is van fordulat.Lehet kapni ilyet.
A szalagcsiszolókon pedig fogazott szokott lenni.

cipk5xtny

Hát megnézem holnap mi van a gyalumban. Hátha tudok bontani valamit.... mondjuk ha ez alapból müködne így ezzel a felállással  akkor tudnék marni hozzá kereket ami hoszzanti vályatos. Csak egy szijat kell kerítenem. Nem lehet olyan bonyolúlt....