Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Segítség, béna vagyok!

Indította gaben, 2024 április 09, 15:35

Előző téma - Következő téma

000000000

Vigyázz miket írsz!

Az miért is "butaság", meg "hozzá nem értés", hogy minden fázist illik SZIMMETRIKUSAN terhelni egy 3 f. rendszerben, különösen egy nagy P-jű fogyasztó lágyindításakor? Valammint ha még start előtt állunk, miért is biztonságosabb 1 fázist kilökni a vakvilágba? Csillag bekötésű gépnél ez ugye 1 fázisú áram alá helyezést is jelent, deltánál ugyan nem, de a szimmetria megsértését eredményezi alaposan, és az ilyen motor vagy fogyasztó "köhögve", lüktetve lesz lágyindítva.

fn47xk7ei

Ok , így értem . Szerintem is jobb a gyári ajánlat .. amúgy én rögtön a gyártó adatlapját néztem meg , mit tököljek . Azon meg látszik , hogy egyszerű a bekötés .

J-Steel


fn47xk7ei

SMS-T ??? Uhhh .. az pénzbe kerül . Arra meg nem telik egy állásnélküli lákátosnak .

zozo

Hidd el, mindig van megoldás. Volt, hogy hirtelenjében törött tűreszelőből köszörültem kis vésőt, kúposan körbefaragtam a furat szélét, amíg a beletört M2-es menetfúró sarkáig nem értem. Aztán nagyon finom kocogtatással mozgattam előre-hátra, felváltva. Másfél óra alatt kinn is volt[#nevetes1]

Majd ha több tapasztalatod/gyakorlatod lesz, akkor te is megoldod, persze akkor már bele sem törsz 2-es központfúrót.

Erre mondták anno az oskolában:
"-micsoda????? -te egy 2-es fúrót törtél el???? Elmúltam 50, de ilyen történetet még csak 0,6-os fúróval hallottam!"

Szalai György

Akkor most központfúró, vagy csúcsfúró törött el.
Mindegy is, mert azok nem arra valók.
Neked erre a feladatra (ha jól gondolom) egy NC befúró kéne.
Lehet, hogy az nem is törne el, mert pont erre való.[#nemtudom]

Csuhás

Gondold végig, és beláthatod, hogy két ágban szabályozva sem lesz aszimetrikus  az áram a három ágban. Nem lesz semmiféle lüktetés. És akár a motoráramokat akár a betáp áramait mérve nem tudod eldönteni hogy kettő vagy három ág van szabályozva.  Egyszerűen kihasználja ez a megoldás a csomóponti törvényt. ( Igen a csillagpont elmászik az indítás idejére de az úgy sincs bekötve. )

000000000

Nem hinném....
Van három bemenő függvény, szép szinuszosak, és azonosak az amplitúdói, 120 fokonként eltoltak egymáshoz. Ha mind a háromnak lecsökkentem az amplitúdóját, és úgy eresztem tovább, az egészen más tészta, viszony rendszer, mintha egy a maximum feszültségen van van mindig, és csak kettő változik és nő fel nulláról a harmadikhoz, azaz csak két fázist hasogat a rendszer. Egy motor erősen induktív jellegű terhelés, az áram és a feszültség ugyebár elválik egymástól, és igen durva dolgok tudnak a fázis késés miatt kalakulni egy ilyen asszimetrikus rendszerben.

Csuhás

Ki beszélt itt feszültségről? Ja, hogy te valamihez, talán a nullához mérve aszimmetriát tapasztalsz, és az zavar, pedig ez tök mindegy. Mérj áramot mindhárom ágban, és helyes vezérlés esetén egyformán szépen növekvő ( fázis hasított ) áramot mérhetsz, akár két akár három ágban szabályozó lágy indítót használsz.

z2a2u8wf

Akkor annyit kérnék az alábbi bekötés jó e?  5 eres  kábel amiből a föld a gepvazra kötve a nulla pedig az A1-re. A 3 fázis megy a lagyinditoba. Egyik fázis az ssr-en keresztül az A2-re amin akkor lesz áram ha a mach3 áramot ad az ssr-nek. Lagyinditorol a 3 kimenet pedig megy a motorra ami csillagba kötve.
Ebben az esetben viszont folyamatosan áram alatt a lagyindito és a földhöz képest a motornál is minden csatlakozásnal 230voltot mérek. Egész lagyra véve az indulást viszont rángat a motor.

000000000

Érdekes vagy.... Feszültség nélkül hogy lesz áram?

A probléma az, hogy a fogyasztó vonali ágain (motortekercsein) felbomlik az azonos feszültség.
Tudtommal az áramhoz ebben a rendszerben is először feszültség kell, és így ha X feszültséget rákapcsolsz Y fogyasztóra, majd kialakul az áram annak rendje-módja szerint. Ha ebből 1 mindig durva, teljes amplitódújú feszültség, az alaposan bekavar.

Eleve az áram nulláról indulhat csak induktivitásnál, viszont a lágyindító feszültség szintekkel variál (pl. fázist hasít a triack, vagy tirisztor), így lesz majd ebből a feszültség rángatásokból egy középintegrál áram.
A dolgokat pedig még bonyolítja a motor villamos időállandó viszonyai, ameddig nem kerül állandósult állapotba, azaz nem ér véget a lágyindítás, minden folytonosan változik egy tranziens folyamatként.

De van záró kérdésem: ha szépen mind a három fázison szimmetrikusan lágyindítok, az rosszabb minőség szerinted?

fn47xk7ei

Én leírtam a véleményem + rajz ismételni meg nem fogom magamat ,  inkább kérdeznék : miért nem jó neked a gyári megoldás ?

PSoft

Pld. a Siemens mérnökei végiggondolták.
Érdekes módon, ugyanarra a felismerésre jutottak, mint Te.(meg én)


000000000

A lágyindító egy kőbalta a frekvenciaváltóhoz képest !
Egész kicsire véve keletkezhetnek olyan tranziensek amik teljes vezérlésbe viszik a tirisztorokat és ezért rángat.
Tegyél rá jó nagy tömeget aztán átlagolódik a rángatás.
Úgy is mondhatnám ezt tudja , de stabilan ! [#nevetes1]
A 230 volt meg azért lehet mert ezek nem választanak le úgy mint egy mágneskapcsoló.
Valószínűleg egy fázisról jövő feszültséget mérsz !
0-fázis között 230 volt van !

jani300

Jól van , nincsen jelentősége .
De ha nem Te írtad , más értelmet nyer a dolog :)
Cseréltem telefont , le vannak mentve a régi számok ,ott lehet írja ki küldte :)
Küldtem én hét és fél ezerért egy hónapban sms-t állásnélküliként , pedig jó a tarifám :)
Az is jó volt akinek irogattam , de már kigyógyultam ...