Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Segítség, béna vagyok!

Indította gaben, 2024 április 09, 15:35

Előző téma - Következő téma

jani300

csörlő bekötés
Találtam is már éppen valamit , de pont a motor érdekelne :(

Devecz Miklós

Ezek közt nem találsz használható dolgot?
Autómentő csörlők

jani300


jani300

Nem lett jó :(
A lényeg hogy ki van hozva mindkét szigetelt kefe , azzal fordít forgás irányt  , megvan !

wvdn6us49

En sajnos nem ertek a vezerlok felepitesehez, ezert is irtam a tonkrement cncpartos vezerlommel kapcsolatban a bejegyzest (ami ugy erzem egy lavinat inditott el [#vigyor4] )!
Esetleg tudnatok valakit javasolni, akihez fordulhatnek, aki meg tudna vizsgalni, es javitani a vezerlom!? Vagy amennyiben nem javithato, akkor milyen kesz kompakt vezerlot vegyek?
Koszi!

xt79ipd3

Szia!
Közben vettem olcsón, használtan 15mm-es lineáris síneket és kocsikat. Persze nem makulátlan állapotúak, de kézi tekergetéshez remélem, jók lesznek. Takarítást igényelnek és jópár hiányzó golyó pótlását. A kocsik típusa NB SGL15TF. Nem találtam semmilyen dokumentumot, amiből megtudnám, hogy egy kocsiba hány darab és milyen méretű golyó kell. Öt darabot megmértem, mind 3,08mm-es. Van valakinek ötlete, hogy a hiányzó adatokat hol találom meg? És persze hogy méretpontos golyókat hol lehet venni?
Köszönöm!

jani300

Koreai esztergákról tud valaki elérhető katalógust a neten ? Nem igen találtam eddig semmit a gépemről , nem találok típust sem rajta , modernebb viszonylag . kB E400 méretű .

Devecz Miklós

Koreai esztergák

Lehet, hogy ezek közt lapul? [#wave]

Csuhás

Vásároltam egy öreg három tárcsás szalagfűrést. 260-as öntöttvas tárcsákkal és vázzal. Elkezdtem rendbe rakni és rögtön két kérdésem is volna:

Az egyik tárcsában dupla mélyhornyos csapágy van amit furcsa módon a fészek szélébe fúrt három m4 süllyesztett fejű csavar biztosít. A gond az hogy az egyik csapágy megforog a a kerékben. Látszik hogy valaki már telepontozta a fészket. Szerintetek hogy javíthatnám? A beragasztott csapágytól kezdve  a kiesztergálás és perselyezésig volna ötletem, beleértve azt a barbár ötletet is, hogy a csapágy peremébe egy picit beleköszörülök ott ahol a csavarok fogják, így alakkal is zárna a kötés.

A másik kérdésem az hogy a gépen csak felül van vezetve a szalag, hátulról egy bronz csapágyban futó tengely tárcsája támaszt, míg oldalról két szárnyas anyával rögzített fahasáb támaszt. Kérdés hogy érdemes-e ezt golyóscsapágyas támasztókra cserélni? Milyen hátránya van a fa vezetőnek?

          

kua93zk4w

Hali!
A vezetővel tudok segíteni. A fa mögött kellene lenni egy támasztónak ami csak 1 csapágy golyón forog. A vezetőnek semmi hátránya mert széles és keskeny laphoz is jó nem teszi tönkre a fűrészlapot. Én nem cserélném csapágyra.
 Támasztó :

svejk

Ragasztó, tíz perc után igazi tiszta száraz érzés.
A süllyesztett fejű csavar úgy is kiszopósodna, hiába köszörülnél a gyűrűbe.

Pár évente csapágycserénél meg megmelegíted és kint is van.

jani300

Köszönöm !
Csak hasonló van . Megnézem jobban hátha van valami címkéje .

Csuhás

Stimm, pont ilyen a támasztó, és valóban egy csapágygolyóra támaszkodik. Úgy sejtem hogy egy talpcsapágy gyűrűje lehet az elejére forrasztva? és az találkozik a szalaggal.

ANTAL GÁBOR

Életem első ( a mai napig nem használt!!) gépe hasonló  Kb 74 ben vettem .Öv váz +3 db 320 as kerék . A szalagfeszítés vizszintes elrendezésű Valami Zalaegerszegi ktsz csinálta annó
Még gallyak vágására sem bírtam beüzemelni ( lejár a szalag ) Egy helyen lehet gyárilag billenteni  Csináltam felülre is egy billentő mechanizmust de feladtam.. ( 33 év alatt kb 4 szer fogtam bele ) majd ha sikerül beüzemelni akkor kíváncsian várom az eredményt

szf