Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Segítség, béna vagyok!

Indította gaben, 2024 április 09, 15:35

Előző téma - Következő téma

ANTAL GÁBOR

A gömbgrafitos nehéz lesz ( manapság) ilyen átmérőben ( Úgy tudom hogy öntés előtt néhány másodperccel beletesznek valami sót ( talán valami magnéziumvegyületet ) az olvadékba és aztán gyorsan kiöntik  A sótól lesz gömgrafitos .  Egerben van egy öntöde  ... DE közelítsük más oldalról : mire kell ?  ( lehet van áthidaló megoldás )

remrendes


kisssandor

Sajnos Egerben már nincs vasöntöde.

kisssandor

Ha fát akarsz esztergálni, akkor hagyj helyet a tangenciális késnek. Központos késsel csak akkor esztergálj ha másképp nem lehetséges, vagy  ha szeretsz csiszolni. Direkt balos a gép?

  

morfeus

Az hogy mire kell ?tokmánytárcsa[#vigyor3]

Csuhás

Menj el méh telepre vagy sportboltba és vegyél megfelelő méretű kézi súlyzót.

ANTAL GÁBOR

Nem hinném hogy a súlyzó vasánál cicóznának a gömbgrafitos szerkezettel.  Lemezgrafitos lesz az de az is lehet hogy mezei szürkeöntvény.
Az egyetemen van öntészeti tanszék : Kínszenvedés volt ( fusiban is!! ) a gömbgrafitos szerkezet kivitelezése   Beletették az " oltósót " ( csillapító sót )  Aztán zsupsz öntötték . Ha  nem voltak elég gyorsak akkor odalett a drága só és lemezgrafitos lett az önvény.   De nem vagyok kohász      majd valaki kiigazít [#vigyor4]

Csuhás

Magam nem értem ezt az egész tokmányhátlap problémát. Amit talál az ember a vasak között abból csinálja, súlyzó, vagy épp csőkarima, vagy lángvágott maradék. Esetleg ha hosszúkúpos akkor hegesztve is lehet két darabból. A keresztmetszetek, és az igénybevétel nem indokolja a sima szerkezeti acélnál jobb anyagot. ( Persze sorozatgyártásnál jobb az öntvény mert abból kevesebbet kell forgácsolni. )

ANTAL GÁBOR

Tökéletes egyetértek . Hiszen tettem föl a kérdést hogy mire kell ? Nekem 6 ( HAT !) db esztergám van . Csak a gyári tárcsák öntöttvasak ( TOS) de az menetes és  ott kisebb az összerágás esélye  a le fel rakásnál ha az öntvény szemcséi kennek . A többi : pucu vas..  Az öntvény jobban csillapít de régen baj van ha ezt a tulajdonságot valaki ki is akarja használni

y580keijn

Üdv.

E3N-el lenne problémám.
Először vágnék vele menetet. Mindent beállítottam. Aztán írja ,hogy a sebességváltó, a C állásban legyen. Viszont nem húzza a szánt. A és B  állásban viszi rendesen,C állásban kézzel le lehet fogni az orsót. Néha érezni,hogy mintha egy elnyíródott stift megfogná és hajtaná az orsót, de ha jobban rá fogok kézzel,akkor megáll a forgásban.

Valakinek van sejtése?

Köszönöm.

Csuhás

Az elnyíródott stift vagy retesz jó magyarázat. C állásban a vonóorsót is le tudod fogni? Ha nem akkor vezérorsó stift vagy az orsóra csatlakozó kerék retesze lesz a hunyó. Hogy tanuljunk a dologból rakj majd fel néhány fotót a hibáról.

y580keijn

Mindkét orsó lefogható ha jól emlékszem.
Ennél a típusnál ez mekkora meló?

hostya

"E3N-el lenne problémám."

LENNE..?, vagy van(!) problémád..? [#gun]

Engem nagyon idegesít a feleslegesen/divatosan használt 'feltételes mód'.
 
Bocsánat érte.. [#wave]
============

Csak tipp..
A mellék hajtóműben a "C" állásban a lenti képen jelölt "köröm-párnak" kellene kapcsolódni.
Nem hiszem hogy elkopott volna..
Inkább gondolom hogy nem kapcsolódik rendesen, mert kopott a kapcsoló villa, vagy nincs jól beállítva..

Próbáld meg úgy, hogy kézzel "ráhúzva" tartod a kart a 'C' állásban,és akkor menni kell(ene) a vezér/vonó orsónak..
Ha így van, akkor elég nagy meló..

Mellékhajtómű előlap leszerel.., kapcsoló villa pozíció beállít..

cwcirdmg4


Gyati