Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Segítség, béna vagyok!

Indította gaben, 2024 április 09, 15:35

Előző téma - Következő téma

fpd0kbd4

Vizuálisan nem észlelhető repedés,melegíteni nem szeretném,repedésvizsgálat céljából.Más vizsgálatra pedig nincs lehetőségem.Most hogy újra gondoltam,egy körülfordulásra  az indikátor 1.7mm különbséget mutat,akkor a 24mm-es tengelyrészt elég 22mm-re visszamunkálni,és már egytengelyű lesz. Vagy tévedek? Újra hőkezelése a tengelynek  adott csapágybelső méretek miatt szerintem már nem kivitelezhető.Egy másik szempont,hogy az értékén túl nem szeretnék rá anyagilag áldozni.

fpd0kbd4

Azt számításba kell venni,hogy az egyengetéssel tovább gyengítem az anyagszerkezetet.

ywathzay

Azt az ütést nem biztos hogy jól tudod (egyáltalán hogy tudod?) mérni abban a lin. tengelynek készített házban. Egy csapágylehúzós lehúzással, nem hiszem hogy el tudsz görbíteni ennyire egy 24-es tengelyt.

fpd0kbd4

Csak az órázás céljából van a tengelytartóban. Az elgörbítése nem a szétszerelés vagy a csapágylehúzásból eredően történt.
Még a célgépről lebontásakor követtem el,de az a történet egy képregény lenne,nem kezdek bele.

Szalai György

Biztosan vannak az egyengetésnek is művészei. Nem tartozom közéjük, nincs hozzá motivációm sem, hogy eleget próbálkozzak.
Méhtelepi 25 x 25 mm golyós orsót próbáltam egyszer egyengetéssel használhatóvá tenni. Abból lett rettentő tapasztalat.
Addig csak egy enyhe ív volt benne, de visszagörbítés után már S kanyar lett. Azután egyre több kicsi S kanyar. Minden visszagörbítésre egy újabb, az eredeti hiba előtti egyenes szakaszban. Minden mozgatás meghúzza a másik oldalt.
Míg végül bográcstartó állványként végezte.
Kéregedzett anyagot szerintem nincs értelme hidegen görbítgetni, mert üveg kemény a felülete és reped.
Melegítésre meg rögtön elmegy az összes mérete.
De a Hobbyista gondolata, levegője, élete a próbálkozás.

PSoft

Azzal az ötbekezdésűvel, nekem is meggyűlt a bajom.
Közel 3m-es kiflim volt belőle, végmegmunkálva.
Aztán, lett belőle...pár kisebb.:)
A képen, a "maradék" darabok.

    

Szalai György

Szövőgép szerkezet volt talán. De a távoli emlékezet ködéből csak Svejk alakja formálódik elő, meg egy óriási NDK gyártmányú villáskulcsé.

Az orsó szép anyag. Melegen megkovácsolva motor sztendernek, bográcstartónak ideális. Még kisebb pajszernek is, mert remek a fogása és nagyon jó az anyaga.
Szerszámgép előtoló orsónak szerintem csapnivaló. Az anya golyókkal vezetett hossza az átmérőjéhez képest elég kicsi, (20mm) ezért kissé billeg az orsón, és hosszirányban is kotyog egy picit.

A végcsapágyai jók.
IKOS 020 kúpgörgős csapágyak, O elrendezésbe forgatva, így kívülről a két csapágyból álló egység porvédett.
Talán még egy nagyon merev fémmegmunkáló hobby föorsó csapágynak is beválna a 4800 zsírkenésű határfordulata meg a nagy teherbírása szerint, egy ER20-100 szárral.

Lehet, hogy elő tudnám túrni hozzá a csapágyházat is.

Kellhet neked, végcsapágynak a rövid orsóidhoz?

Bencze András

Nem bírom ki, hogy ne tegyem szóvá: ekkora szadizmust régen láttam. Annó írtam középső képeden látszik is a "kisablak" amely alatt található a mágnesező/lemágnesező csatlakozás Szalai Gyuri elnevezésével drótkígyó amelynek végét gyártáskor NEM csípik le. Ugyanis a szakszerű szétszedéshez, összerakáshoz szükség van rá.
Ha valahogy sikerül összerakni a motort, akkor névleges fordulata sokkal nagyobb lesz mint az adattáblán, nyomatéka pedig töredéke. Széthúzáskor ugyanis a mágnesek elvesztik mágnességük nagy részét. A felmágnesezést, ha eredeti paramétereivel akarod használni nem úszod meg.

idr4n47nh

Sziasztok,új vagyok a témában,igazából ott tartok hogy kezelni tudom a gépet. Pár szóra vagy fogalomra szeretnék rákérdezni,konkrétan nem a jelentésére,hanem ha valaki röviden elmagyarázná hogy mire valók a következők :

Gap above model / Gap below model. (Ha pl a csúszkát az anyag feléig behúzom,akkor addig lemarja és ott kezdi el ?

Rapid Z gaps above material
Clearance Z1
Plunge Z2

Use Nose Gone

Cutting parameters
Pass Depth
Line width
Stepower

Plunge rate,az elvileg hogy milyen gyorsan menjen lefele a Z tengely.

Egyenlőre ennyi lenne,megköszönném ha valaki részletesen felvilágosítana hogy melyiknek mik a hatásai.

Bencze András

Még egy szösszenet a témáról "majd mi megcsináljuk" művezető utasítására targoncára rögzítették a nagyobbacska diszkmotor egyik felét majd a daruval gondolták széthúzni. Nagy volt a csodálkozás amikor a daru elkezdte felemelni a targoncát.

fpd0kbd4

Egyenlőre még nem adom fel,de nem garantálok semmit.

ANTAL GÁBOR

A tengely leátmérőzéséről . A motor adataiból egyértelműen kiderül vagy kiszámolható a nyomaték . Én kiszámolnám a leátmérőzött tengely poláris keresztmetszeti tényezőjét ( Dköb *Pi /16) Majd ennek és a max nyomatéknak az ismeretében a tengelyben ébredő maximális  csúsztatófeszültséget ( Tau )
 . Szerintem meg fogsz hökkenni hogy milyen kicsi érték adódik...
 Szerintem igencsak túlméretezték azt a tengelyt mert (igaz 25 ös nemesített acél ) a tengelye egy OMR 200as hidromotornak ami 160 baron (folyamatos üzemben ) 300Nm leadására képes ....

sastas

A keretfeltételeket, légyszíves tisztázd. Milyen szoftver, milyen gép. Laglábbis nekem ennyi adatből lövésem sincs hogy ez mely program mely része.

w0hgtwf3w

Ez nem egy program bizonyos része,hanem általános marási beállítási paraméterek.
Ez szinte minden CAM programban így van megfogalmazva.

A kérdező akár kaphat is itt válasz, de az általa kérdezett dolgok egyenként is rengeteg idő foglalnának le és nincs kedvem annyit gépelni :(
HA mondjuk egy teljesen kitöltött adatlappal kérdezne akkor lehet, hogy egy közelben lakó hobbisat még segítene is neki.

Bencze András

Úgy tűnik nem hiszel nekem.