Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Segítség, béna vagyok!

Indította gaben, 2024 április 09, 15:35

Előző téma - Következő téma

000000000

Ezt én is hülyeségnek tartom, de ettől függetlenül a gépváznak nem tesz jót ha nem vízszintben áll.
Mert merev anyag nem létezik.
Az üveg állítólag merev anyag, de szedett már le valaki 20-30 éves üvegajtót amit csavaros szorító rögzített?
A csavar hegye mint a gyurmába bele van nyomódva, a helytelen géptárolás ugyanígy torzítja a vázat hosszú idők során.

remrendes

Par szaz gepet beszinteztem par ezer alkalommal (szerettunk koltozni), de pontosan vizszintbe meg az elmeletileg preciz beultetogepeket sem lehetett lerakni, tipustol fuggetlenul. Ha az egyik gantry jo, akkor a masik harombol legalabb egy biztosan nem volt tokeletes. Igaz, 0.01-es pontossagu szintezoink voltak, szoval igy is boven tized alatt kellett lenni a horizontalis elteresnek meterenkent.

fpd0kbd4

Sziasztok!
Valaki segítsen!
A csatolt képeken látható DC szervót kellene széthúznom.Már itt a tacho-nál megtorpantam.Összeszerelésnél  menyire kell precíziósan,beállítani a tengelyen az eredeti pozíciót.
Egyáltalán van rá esély,vagy nem is lényeges?

          

D.Laci

"Az üveg állítólag merev anyag"
no azért nézzél csak utána megfogsz lepődni, hogy miért nyomódót bele a csavar hegye az üvegbe :)

Szalai György

Nem nagyon értem, hogy mire vonatkozik a kérdésed.
A motor forgórészéhez képest a tengelyen a tachométer generátor forgórészének pozícióját nem kell precíziósan beállítani.
De én még csak ékpályával biztosított pozíciójú megoldással találkoztam, amit nem is lehetett másképp összerakni.

Szalai György

Az üveg nem szilárd anyag, hanem egy sűrű folyadék. [#vigyor2]

Szalai György

A kefehíd pozíciója lesz lényeges. Eltolva más értéket ad.

fpd0kbd4


Szalai György

Nincs benne kefe. Tegyél bele. [#vigyor2]
Kefe nélkül hogyan hajtod át az áramot a palacsinta forgórészen, hogy mágneses tere legyen neki?
(Eddig csak egy olyan tekercselt forgórészű készülékkel találkoztam, amiben nem volt a forgórésznek hozzávezetése. Az elég különleges megoldás.)

fpd0kbd4

Nem tudom később találok-e kefét.A képen a nyílnál van valami álítási lehetőség ettől tartottam.Hogy utána mi van fogalmam sincs.De már a hajtóműről történt bontásnál elb@sztam a szerelési sorrendet,lehet hogy hazavágtam az egészet.Nem úgy forog ahogy szerintem illene.Ezért akarom széthúzni,hátha még nem kuka.

  

svejk

Mielőtt szétszeded fix feszültségről forgasd meg, mérd meg a fordulatszámát.
Majd ha összerakod akkor ismét.
Valószínű utólag jóval nagyobb lesz a fordulata, mert lemágneseződik.

fpd0kbd4

Ez a lemágneseződés a tacho-ra értendő,ha jól értem.Ezek szerint a tachó csak a fordulatszám kontrollra szolgál,és teljesen mindegy hogy milyen pozícióban van a tengelyhez képest?

Szalai György

Hogy idézzem egyik kedvenc klasszikusomat: ,,Ha régi fajta (AlNiCo mágnessel szerelt) a motorod, akkor a forgórészt nem szabad kitolni még 5 mm-re sem az eredeti helyzetéből, mert elveszti a mágnes az erőssége több mint 50%-át.  Punktum."

És most újraéled az ősmumus. Milyen anyagú a Te mágnesed, veszít-e az erejéből és hogyan lehet visszadelejezni?

jeepatti

ennek a léptetőmotornak nem tudja valaki véletlen az áram adatait?

kp42hm2 230  

https://picclick.com/Kp42hm2-230-Stepping-Motor-Japan-Servo-18deg-step-No-6829x-311421701670.html

vagy csak kb re is jó.

Köszi

  

000000000

Én tudom nagyon jól miért nyomódik bele az üvegbe az előfeszített csavar nem véletlen írtam "Az üveg ÁLLÍTÓLAG merev anyag" mondatot. [#papakacsint]