Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Segítség, béna vagyok!

Indította gaben, 2024 április 09, 15:35

Előző téma - Következő téma

000000000

Szia Svekk!
Ezek szerint működni fog a DRO dolog? Milyen megoldást találtál az "AUTO OFF" kiiktatására? Mert esetleg nekem is lenne ötletem.

000000000

Bocsi.
 
Szóval úgy akart kezdődni, hogy Szia Svejk!

000000000

"egyenes" menetfúró, kézi, "készrevágó" van benne és nem nagyon viszi semmi.Nem tudtam megpontozni, nem tudtam megfúrni. A Ti fúró, csak simogatja a felületét......talán kobaltossal kéne...
..és elsődleges szempont, hogy a menetből maradjon valami

43pbwjg8s

Hát.. Halgass a többiekre akiknek van ebben tapasztalatuk. Az a biztos.

000000000

Tadesz!Mit jelent az, hogy a célegyenesben vagy?Van már kész mechanikád??Mert ha nem akarsz számolgatni, akkor a legegyszerűbb az az, hogyha a kész mechanikáddal kézzel próbavágásokat csinálsz /ha tengelyenként van 1-1 motor, tehát összesen 4, akkor egy segítőtársra is szükség lesz/.A legsűrűbb polisztirolhabból vágj, amiből valaha majd dolgozni fogsz, hogy jó nagy legyen az ellenállás a fűtőszálnak, aztán a vonóorsóidra kuplunggal rögzíts nyomatékkulcsot és nézd meg, hogy mennyi N forgató erő kell.Ha megvan, erre számolj rá kicsit /kerekítsd föl vagy adj hozzá pár Ncm-t/és keress olyan motort, aminek ennyi a forgatónyomatéka.Vigyázz!!!mert a nem részletes adatlapok csak a tartóági nyomatékot tartalmazzák!

4um5b65d

Egyáltalán keményfém az a menetfúró ami beletört ???
Csak azért kérdezem, mert , hogy kobaltossal próbálnád megfúrni......
Az sem fogja vinni a keményfémet.....
Nem is láttam még kézi menetfúrót keményfémből....létezik olyan egyáltalán ???

000000000

csiribiri menetelő készletem van és ami gyárilag benne volt és eltört, azt innen onnan pótoltam.Azon a 8as fúrón, ami beletört, csak annyi van,h "M8" és onnan gondolom,h tömörkeményfém lehet,h semmi nem viszi, amivel próbáltam

4um5b65d

[#falbav][#falbav][#falbav][#falbav][#falbav]
A HSS menetfúrót nem fogja elvinni a HSS csigafúró, sőt még a kobaltos sem.
Tegyél fel egy képet a maradék részéről és megmondjuk, hogy HSS származék e vagy valamilyen keményfém. Főleg a négyszög része lehet érdekes a megállapításnál.
Viszont ha HSS a menetfúró akkor meg tudod talán fúrni egy vidia betétes falfúróval, többszöri élezéssel.
Fogsz egy 8-as csavart és átfúrod egy 5-ös fúróval, majd ezt beletekered a menetbe és ez lesz a megvezető persely az 5-ös vidia fúrónak.  
Ha nincs 1-2 menetre való szabad helyed akkor pedig a nagyobb furatlépcsőhöz csinálj egy perselyt
Csak előtte egy pici köszörűvel el kell dolgoznod sima felületüre a menetfúró tört részét, hogy a fúrót ne vigye félre.
Ezt is lehet akár megvezető persellyel csinálni, akkora lyukkal a közepén amekkora a kis köszörűd tengelye. Ráfűzöd a perselyt a tengelyre, befogod a turboköszörűbe, majd a perselyt köszörűstől együtt bedugod a furatba, aztán bekapcs....

mfrfj8vv3

Nem akarok hüleséget mondani, de volt amikor sikerült kioperálnom beletört menetfúrót olyanképpen, hogy a forgácsvezető résekbe beledugtam olyan vékony rudat ami belefért és kettőt hármat összefogva sikerült fellazítani a menetfúrót. Igazából ha csak picit sikerül megmozítani utána már potyog ki a forgács és egyre könnyebben mozog, esetleg ki tudod piszkálni. Meg persze attól is függ milyen mélyen van, mennyire férsz hozzá...  

000000000

betört menetfúrót már leköszörültem /még a pontozás miatt/, az megoldva.Drehálok akkor egy vezető perselyt /mert a nagyobb átmérő egyszer M10es lesz és nem akarom,hogy oválos legyen a furat a kisérletezgetések miatt/és adok neki Vidiával.Esetleg ütvefúrjam, hátha összetöröm vagy akkor biztos gatya a menetnek?!

000000000

nem férek hozzá, olyan mélyen van /kb 45-50mm/, hogy biztosan elcsavarná a vékony rudakat és inkább drótfonás lenne belőle, mint menetfúró kihajtás.

000000000

Én is így jártam a múltkor, a beletört menetfúrót egy tömőrkeményfém maróval martam ki.

4um5b65d

Ne fúrd ütve ! Csak arra figyelj, hogy mindig azonos csúcsszögűre köszörüld a fúrót ha élezni kell, mert azt nem fogja szeretni a fúró, ha nem a csúcsa ér hozzá először az élezés utáni újbóli nekirugaszkodásnál.
kb 800-1000 fordulaton próbáld.
Továbbá csinálj gépzsírból egy 5mm magasságú falat a furat környékére és töltsd fel vizzel, de ne túl közel legyen a fal, hogy minél több víz beleférjen a "kis tóba".

4um5b65d

Nem rossz megoldás ez a drótos sem, csak az ilyen mélyeknél ezt úgy kell csinálni, hogy például egy 7-8-as anyag homlokfelületébe ültetsz bele 3db rövid tűgörgőt, vagy rúgóacélból, csövecske formára hajlított lemez-stiftet. (ezek is elég ellenállók) Talán hasított stift a nevük.....

000000000

tudom mire gondolsz /"hasított stift"/, de szerintem túl mélyen van...azért kipróbálom.A hűtést máshogy kell megoldanom, mert a 6,7es és 8,5 furat találkozásánál bevan sliccelve az anyag 10mm hosszan, ott meg elfolyik minden...