Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Segítség, béna vagyok!

Indította gaben, 2024 április 09, 15:35

Előző téma - Következő téma

hostya

Milyen típusú az a 4 tengelyes léptetőmotor vezérlő?
 
A vezérlő leírásában definiálni szokták hogy melyik  pin tartozik pl. az X dir, és az X step-hez. stb..
 
 http://www.imgserv.com/images/2016/02/28/B0yGQKtYj.png" border=0>
 
Ezen a képen a pin2-höz az alsó, a pin4-hez a felső limit (végállás kapcsoló) van definiálva..
Ráadásul a vezérlő DC 12V feszültségű bemeneteket 'igényel'...
A szgép LPT porton DC 5V van..!!
 
"így oké => pl.: Pin 2 STEPX"
Nem oké..!
 


hostya

Hoppá...
Most látom hogy ez egy USB-s vezérlő, nem LPT-s.
 
USB-s stepper vezérlővel még nem volt dolgom, így sajnos segíteni sem tudok..
 
Van egy mondat a leírásban:
" The software is USBCNC,not mach3,pls note this. " (Ez a  szoftver az USBCNC, nem Mach3, kérem, ezt vegye figyelembe.)
 
A fentiek szerint, a Mach3 alkalmazása nem jó..
Az USBCNC-t használók talán/biztos tudnak segíteni.

5fvhnj20j

Értem.
Azért köszönöm, hogy ránéztél. :)
Akkor ezen a szálon indulok tovább.

hostya

A későbbiekben ha válaszolsz valakinek használd a "Válasz" gombot.. [#wave]

8nyxwdmzs

Sziasztok!
 
Információra lenne szükség:
 
Egy AC vagy DC motort fordulatát szeretném mach3 által vezérelni. Sajnos nem sok információt találtam a PWM-ről. Vagy arról, hogy hogyan lehetne ezt megoldani. Bekötési rajz vagy ábra.
 
Légyszives segítsetek!
 
Köszönöm!

Kristály Árpád

Halihó Mindenkinek!
 
Segítség kéne!!!
 
Toroid trafó méretezése...[#ijedt][#conf]
 
Az egyik 130-milko átmérő és 70-milko magas erre az van írva, hogy 800-Watt!?
 
A másik 120-milko átmérő és 50-milko magas ez meg csak 400-Watt...
 
 
Hogy is van ez???
 
A segítséget előre is köszönöm!
 
[#worship][#worship][#worship][#integet2]

Révész Richárd

http://www.muszeroldal.hu/assistance/transzformatorok_tervezese.pdf" TARGET=_fnew>Ez talán segít
 
Az ördög a vasmag keresztmetszetben rejtőzik:)
 

keri

[#worship]
 
Épp most kerestem egy ilyen leírást.

Kristály Árpád

Köszönöm!
Ennek tudatában vagyok...
Ez idáig rendben is van, de a toroid lelkivilágát nem ismerem...
Számomra az is furcsa, hogy indulásnál miért vesz fel akkora áramot???
 
Üdv.: Árpi
Hiszen egy zárt mágneses kör....

Rabb Ferenc

A jobb minőségű vasanyag és a célszerűbb geometria miatt kisebb a mágneses ellenállása. Ezért van a nagyobb lórúgás induláskor és a jobb hatásfok üzem közben

2f428kduf

Ráadásul a toroidoknál használt acélban megmarad a kikapcsolás pillanatában lévő mágnesség. Ha a következő bekapcsolásnál az áram iránya olyan, hogy ugyanebben az irányba akarja mágnesezni, a vas hamar telítődik, marad a rézellenállás. Az meg ugye kicsi. Ugrik a bizti. A lágyindító előbb "meglengeti" a vasat, csak azután kapcsol teljes gázra.

Kristály Árpád


Kristály Árpád


5z7aew5x

Kedves Árpi!
 
A toroid nem bonyolult, egyszerű mint a fakocka.[#nevetes1] A belinkelt méretezés csak nagyjából igaz, mert nem számol a közepes erővonal hosszúsággal, csak a vasmag keresztmetszetével. Könnyen belátható hogy egy ugyan olyan pl. 16 mm2 keresztmetszetű vasmagot elkészíthetünk 4*4-esre de akár 8*2 vagy 2*8-ra is. A belső átmérő lehet 100mm de akár 500 mm is. Mindegyik felsorolt esetben lesznek olyan tulajdonságok amik előnyösek vagy hátrányosak a másikhoz képest. Akkor jársz a legjobban, ha szerzel egy szabályozható toroidot, tekersz a vasadra mondjuk 10 menetet. és szépen lassan elkezded felgerjeszteni. Lesz egy pont ahol a gerjesztő áram elkezd hirtelen növekedni. No előtte egy picivel megméred a feszültséget és elosztod a feltekert menetszámmal. Már is meg van a menetenkénti feszültséged, ennek a reciproka a voltonkénti menetszám.[#whatever]
Ha kell szívesen segítek, mert egy korábbi munkahelyemen egy komplett toroid hálózati trafó családot kellett terveznem amit a mai napig is gyártanak.[#integet2]