Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Segítség, béna vagyok!

Indította gaben, 2024 április 09, 15:35

Előző téma - Következő téma

t5kzsyyvh


pvmyc6p5

Metal Inert Gas (MIG) védőgázas ívhegesztés ,ahol a védőgáz nem ,vagy csak minimálisan lép reakcióba az anyaggal.
Metal Active Gas (MAG) szintén védőgázas ívhegesztés ,de aktív,tehát az anyaggal reakcióba lépő gázzal.
A FeMig a Fema márka egyik gépcsaládja,ha jól tudom,és amerikai/kínai hobby gépeket csinálnak.
 

6rk75uezn

Sziasztok.Egy 1800w os kefés motorral hajtott fűrész 5700 as fordulatát mondjuk lehúzom 4000 re (kb 30% al),akkor mennyit veszit a motor a nyomatékából egy  
http://m.vatera.hu/item/view/action/getProductData/cod/2066924480" TARGET=_fnew>ilyen kütyüvel?Köszönöm a válaszokat.[#worship][#worship]

887uiwjpw

Sziasztok,
 
HTD 3M-es fogasszíjtárcsát és szíjat hol tudnék venni olyan helyen ahova bemegyek és leveszik a polcról. Nem kell előre megrendelni.
Nem kell minden méretből lenni náluk csak legyen valamilyn raktárkészlet
 
Válaszokat előre is köszönöm

5kye5guy9


887uiwjpw

Köszi az infót. Felhívom mindjárt őket.

000000000

A nyomatékából semennyit, a kivehető teljesítményed viszont már nem lehet tartósan 1800 W, hanem az csökken le minimum 30 %-al.

000000000

 
Ez biztos Tibor ?  
Mert a tapasztalat nem ezt mutatta.  
Például a régebbi BF20-as gépek főorsó motorja is PWM szabályzóval van megoldva amiben van áramfigyelés és így kompenzálja a nyomaték csökkenést alacsonyabb fordulatszámon.  
Viszont mikor ez az áramfigyelő tönkrement a fordulatszámot ugyanúgy lehetett szabályozni, de harmat gyenge lett alacsony fordulaton.
Másik példa egy Lenze DC motoros szabályzás.  
Ott tachogenerátor volt a visszacsatolás és ezt kikapcsolva harmat gyenge lett kis fordulatszámon.
Tehát nem csak a teljesítmény , de a nyomaték is kisebb lett.  
 

guliver83

   
 Igaz, hogy nem vagyok egy nagy elektronikai szakember, de elég sokat veszít a nyomatékból.
Én csináltam az esztergámhoz egy tachogenerátoros szabályzást és nagyon szépen lehet vele szabályozni és a nyomatékot is nagyon jól tartsa. Amíg ez nem volt rajta addig kisebb fordulaton használhatatlan volt.
 
 

000000000

Láttad te Laacika linkjét, hogy milyen primitív pár alkatrészből álló tirisztoros motor vezérlőről (és nem szabályzóról, ahogyan hazudja az eladó) van itt szó? Hogy jön ide bármi más megint ????
Mellesleg ha ez egy komolyabb áramkör, motorra is vigyózó, igazi fordulatszám szabályzó lenne, akkor is igaz amit írtam. Tudod a villamos motorokra is igaz az alapképlet: P=M*szögsebesség. Az M=k*FI*i. Ezen tényekből adódó többi súlyos következményt átgondolását pedig rád bíznám, mert így te is csinálsz valami hasznosat is, ha gondolkozol is.

000000000

 
Ebből a hobbis csak azt fogja látni, hogy nyomaték nuku és nem ezt a képletet fog a szemi előtt lebegni M=k*FI*i.
Mellesleg láttam a linkjét és pont azért írtam amit írtam.
 
 

ANTAL GÁBOR

 Fel akartam tenni egy egyszerű kérdést de nem tettem ..Most mégis megteszem : az hogy kefés egy motor az Ok  de a kommersz motorok nem biztos hogy permanens mágneses gerjesztéssel rendelkeznek hanem a mágneses teret elektromágnessel hozzák létre. No és akkor a kérdés: soros a gerjesztés vagy párhuzamos?   . Szerintem a nyomatéki egyenlet felírásánál ezt is figyelembe kellene venni .....

Bencze András


2f428kduf

Soros motor, az "öngyilkos" hajlamokkal bír, fordulatszáma tart a végtelenbe: üresjáratban!!Fordulatszámát nehezen lehet befolyásolni, ilyen az autók önindítoja, kicsi marha erős, nincs üresjárat.
A párhuzamos gerjesztésü (az állandómágnes is ennek számít) könnyen szabályozható, a forgórészre adott feszültség arányos a fordulattal.Ha mégis, az állórész is elektromágnes, a fordulaszám felfele megy, ha gyengítjük a mezőt. Állandó mágnessel ez nem megy, de a tápfeszültséggel minden jól kézbe tartható.

ANTAL GÁBOR

 Zoli ! ezt nekem írtad válaszként?  Olvass kicsit vissza!! ( idézek )  " M = k*Fi*I " .   Én pont arra akartam rávilágítani hogy ha párhuzamos a gerjesztés és csökkentjük a kapocsfeszültséget akkor csökken a gerjesztés is  és nem lesz nyomatéktartó a motor . Ha soros a gerjesztés ( főáramkörű a motor)   akkor meg  gerjesztőáram és az armatúraáram megegyezik és megint csak bolond a helyzet .  Egy kommersz kefés fűrészgépmotort ráadásul én soros gerjesztésűnek tételezek fel