Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Segítség, béna vagyok!

Indította gaben, 2024 április 09, 15:35

Előző téma - Következő téma

jani300

Sziasztok ! Nem cnc , de balfékség .
Felmerült hogy két autó első féltengelyt össze kellene hegesztéssel egyesíteni . Két darabból a két csukló közti rudat .
Néhány lesújtó véleményt szívesen vennék a témáról .

vjanos

Az egyik előző autómban a "középső" féltengely gyárilag hegesztett volt. Középen cső, a két vége meg értelem szerint...

ce93xphjd

szia!
 
biztos nem szakszerű, de én úgy csinálnám, hogy a 2db-ra egy csövet húznék, a csőre előtte lyukakat fúrnék. A csőbe mikor mid a 2-t bele toltam, akkor a fúrt lyukaknál ponthegesztéssel rögzíteném.
Tuti nem szakszerű, de ha nincs hirtelen más megoldás, ezzel "próbálkoznék"

vjanos

Egyébként meg ha nem valami csühögőhöz készül, nem tudom elképzelni, hogy ne lenne valamelyik bontóban olyan amivel nem kell mókolni :)

u3xrz0cut

15 éve követtünk el ilyet. De szigoruan belefurva mindegyik tengelyfélbe, azokba egy közös csapot illesztettünk aminek középen válla volt és aztán hegesztettük. Ha netán enged a hegesztés, akkor se kalimpáljon.Bevált. Hosszú évekig jártam vele.Hozzá kell tennem, ez egy VW passát volt, 1500 sima szívódizel. Csak a lóerő miatt írtam. Ja és automata váltóhoz készült, ami azért simábban vált, mintha meg rugatja valaki a hagyományos váltót. Hasonló formában készült egy 735-ös BMV is, pedig ott volt lóerő 227. Az is automataváltós volt. De az halálra volt itélve, tehát forgalomban nem járt, vagy csak alig és rövid ideig.

jani300

Láttam már olyant .
Ez is cső az egyik és tömör a másik .
Csapolva összeesztergálva , V alakban kihagyva a hegesztés helyét ,bázikus pálcával gondolom .
Nevezetesen a csigaevő által kitalált belső csuklóról van szó . Se belső csuklót , se csillagot nem is árulnak ,ott ami még nyitva volt . Az a gond hogy a váltó ricnire passzol egy régebbi , csak a belevaló  tűgörgős csillag  kisebb ricnis .

jani300

Tizen éve ezt a megoldást javasolta egy gépjármű mérnök ismerősöm .

jani300

Köszönöm a válaszokat .
Rosszabbra számítottam .
Nem beszélt le senki , akkor összeragasztom :)

t5kzsyyvh

segitsetek!
 
mar orak ota turom a guglit, de nem emlekszem a pontos angol fogalomra...
azt a technikat keresem amikor pl. lezeres gravirozaskor a lezer egy kozponti tengely korul korben forog es alatta a tabla a gravirozando targgyal az y tengelyen mozog.
 
koszonom!

000000000


4ybj8h3c8

Laser scanner néven keresgélj.  
Ha jó minőség kell akkor General Scanning, ha kicsit gagyibb akkor Cambridge Technologies. Kínaiak gyártják mindegyiket lopott verzióban, de ha nagyon muszáj a konyhaasztal sarkán is lehet építeni.
Nem pont az amire vágysz, de YAG-al tökéletesen lehet vele gyorsan és pontosan gravírozni.
 

Miki2

Vagy 20 évvel ennek előtte a Zsiguli hátsó hidat, és a féltengelyt ezzel a módszerrel rövidítettük meg kistraktorok készítése kapcsán.
Még talán mindíg megy belőle 1-2 db.
Sosem jöttek vissza, hogy eltört volna.
 

t5kzsyyvh

koszonom..nem a galvora es nem is a scannerre gondoltam, de inspiralo megoldasok..

6rk75uezn

Sziasztok.
Elősször is köszönöm azoknak akik irtak a fordulat szám szabályzó kapcsán.
Ismét lenne egy kérdésem,egy kefés motor tengelyét (kb 20mm) hogy lehetne összehozni a végére egy 8mm es szoritó patront?(tehát a tengely végébe 8mm es szárral rendelkező marófejet tudnék rakni).

000000000

Eszterga, csak legyen hol megfogni, mert ugyebár a vasmag nem igazán erre való.
Kinyomni sem lehet a tengelyt újratekercselés nélkül.