Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Segítség, béna vagyok!

Indította gaben, 2024 április 09, 15:35

Előző téma - Következő téma

6rk75uezn

Igen,macerás megfogni,lehet meg sem lehetne úgy tisztességesen fogni hogy ne legyen baja a forgórész tekercselésének.Egyépként ilyesmivel szeretném összehozni de hogy hogy?


Szalai György

Szerintem: Ahhoz hogy marjál vele, a motort ugye fel kell fognod, méghozzá elég pontos pozícióban.
Ha ez sikerül, akkor a motor, mint főorsó, már forgathatja a saját tengelyét, amit pici fogásokkal esztergálhatsz, majd köszörülhetsz.
Nem egyszerű, és pontos talán lehet, de tartós az nem, ha puha a tengelyvég.

000000000

A tekercselésnek nem a megfogástól lesz baja, hanem ha kinyomod a vasmagból, hogy normálisan meg tudd esztergáltatni.
 
Ha a vasmagot fogja meg, attól a tekercs nem sérül, de a tengely az életbe nem fog központosan futni.

000000000

VBodi megtalálta annak idején a módját.
A motor főorsó is volt egyben. Így 100% a futáspontosság.

000000000

Bocsi, nem a motor.
Hanem a motor tengelye a "főorsó".

6rk75uezn

Köszönöm a hozzászólásokat,de miként fog rákerülni az Er20 a motor tengelyére?Szoros illesztéssel egy csap segitségével vagy hogyan?Egyépként a patronba asztalos felsőmaró fejek kerülnének,de azért csak kell a pontos futás márcsak a 10.000-res fordulat miatt is.

designr

PSoft csinált ilyen  tengelyvégből patronbefogó megoldást. esztergálásnál a megfogást azt hiszem a tengelyen hagyott csapágy kűlső gyűrűnél csinálta.tökéletse,futnia kell...megkeresem majd a képeket. szépen dokumentálta..vagy ha valaki gyorsan..

6rk75uezn

Köszönöm szépen előre is!![#worship]

Csuhás

Nem cnc, de olyan sok tapasztalt ember van a fórumon. Szóval egy gázolaj befecskendező O gyűrűs tömítésével küzdök. Az alu fészke hegesztve lett és a felület nem tökéletes, de nem merem tovább csiszolni. Erre a felületre illeszkedik egy O gyűrű. Két évig jó volt de most újra átereszt. Az erősebb gyűrű is. Arra gondoltam hogy valami szilikonos tömítő pasztával vékonyan bekenve szerelném össze. Milyen pasztát ajánlotok egy O gyűrű megerősítésére ahol az egyik oldalon 4 bar gázolaj, a másikon motorolaj van és a hengerfej hőterhelését kellene hosszútávon elviselnie?

000000000

Szerintem az nem kefés motor volt, ahogy nekem rémlik.
A kefésnél nem nagyon tudsz ráfogni úgy, hogy esztergálható legyen.

designr

Na most akkor megfogás szempontjából mekkora az az óriási különbség a két motor között..?

000000000

Mondjuk annyi, hogy egy aszinkron motornak vastagabb a tengelye, amit adott esetben meg is lehet fogni, de ki is lehet nyomni a vasmagból.
Egy kefés motornál hasonló teljesítmény mellett vékonyabb a tengelye, és ott a kommutátor is, ami útban van a megfogásnál.
Sok esetben, általában csak egy csapágy szélesség szabad hely van a kommutátor mögött, amit érdekes úgy megfogni, hogy az eleje esztergálható legyen.
De a tengelyt vivenni sem lehet az aszinkronnal ellentétben.
Pontosabban ki lehet venni, de akkor a tekercsnek vége, mint a botnak.
 
 
De ha te tudsz más megoldást, szívesen látom írásod!

PSoft

 
Hiába na...!
 
Ide,mindig okosodni jár a magamfajta.
Hisz,a topik címe is az..."segítség,béna vagyok!!!"
No meg,tükör is van a háznál!
 

jani300

Ha a hátsó csapágy helyén megfogod az első csapágyra lehet tenni állóbábot , szerintem .
Az más kérdés hogy érdemes e vele küzdeni .
De ott a 25675 is .