Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Mi és hogyan működik

Indította gaben, 2024 április 09, 15:32

Előző téma - Következő téma

svejk

Elsőre azt mondom vedd le ha 3D nyomtatóhoz akarod használni.

De ahogy ismerlek úgy is kipróbálod majd mindkétféleképpen. :)

svejk

Ez valami szabadonfutó? Vagy mik azok a golyók benne?

PSoft

Nem tudom mi van a belsejében, de nem szabadonfutó.
Amit látsz a fotón, az egy műgyantával kiöntött "rés".
A gyanta "buborékait" láthatod golyóknak.
Min. két darabból van az biztos, de...
Bizisten mindjárt szétflexelek egyet.[#vigyor]

Szalai György

Találtam egy kellően tudálékos kifejezést: Cirkumferenciális stressz.
Ebből kiindulva: Az nem elfogadható ok, hogy az a lendtömeg egy egyszerű rezgéscsillapító?

Tudjuk, hogy az elektronikusan szabályozott (vagy vezérelt) motorok az elektronikájukkal együtt értékelendők. A gyártó is együtt ajánlja őket.
A túl kis mechanikai időállandójú motor a hajtó elektronika minden kezdetlegességét megmutatja.
Sohasem áll a motortengely. Rezeg.
Az állandó rezgés pedig intenzíven rongálja a gördülőtestes erőátviteli elemeket.
Orvosolható ez egy motortengelyre telepített lendtömeggel, amitől a zaj és a kopás csökken, a hajtás sima járású lesz.
Hogy kevésbé fürge? Lehet, hogy azt nem is igényelte a megmunkálási technológia. [#nemtudom]

Szalai György

Persze, hogy vedd le őket. A címemet tudod. [#vigyor2]
Nem kell az már oda. Egy mai, kvázi szinuszos motormeghajtáson nincs mit simogatni.
Szerintem.

Devecz Miklós

Ne vágd szét!

Én már szét szedtem egyet, apró, 10 mm-es réz tárcsák vannak benne.

svejk

Lehet, de jó lenne biztosat tudni, mert hajlamosak vagyunk téves következtetéseket levonni.

svejk


000000000

Úgy látszik, ez a mai nap ilyen, pörög a szakmai téveszme, néphülyítés, téves kijelentés ezerrel a fórumon.[#vigyor2]
Ezt írtad többek között:

"Sohasem áll a motortengely. Rezeg."

Ezt ugye te se gondolod komolyan.

Ha egy test rezgőmozgást végez, az NEM sohasem, hanem ellenkezőleg, igen gyakran (a rezgés körfrekvenciájának a kétszeresével számolhatunk) áll is.

Nem "tudományoskodok" tovább, ezek elemi összefüggések, akit érdekel és nem tudja miért van ez így, az nézelődjön picit a szinusz/koszinus függvények zérushelyeivel kapcsolatosan pl. a 10. évfolyam matematika oktatási tananyag mentén. [#wave]

PSoft

Úgy látszik...ez az egész hét ilyen volt! [#wave]



g89ketty

A lekezelő, kioktató szófosásod már unalmas. Próbálkozz ezzel a stílussal egy kocsmában, ott rögtön lesz visszacsatolásod.[#pias]

Szalai György

Köszönöm, igazad van. Természetesen.
Ebből a szempontból is lehetne vizsgálódni, hogy amikor rezeg egy tengely, akkor azon belül menyi ideig nulla a gyorsulása.
De akkora mélységben vizsgálni a jelenséget, az már nem nekem való.
Nem jártam olyan osztályba.

000000000

Köszönöm György a válaszod, te normálisan szoktál reagálni, példát mutatsz másoknak ezzel, lehet így is itt a fórumon viselkedni.

Ne szerénykedj, nem olyan bonyolult dolog ez rezgés alapfokon.
Az életben sokszor az analógia szokott segíteni a megértésben. Gondolj pl. az 50 Hz-es váltakozó feszültségű hálózatra. Ott is az történik, hogy a hálózati feszültség 100-szor másodpercenként nulla lesz, amikor polaritást vált. Analóg módon a feszültség függvényt helyettesítsed most egy rezgő motortengely szögsebesség függvényével. Ugye máris csodálatosan érzed, látod, hogy áll az a tengely sokszor, amikor forgásirányt vált, úgy ahogyan a hálózati feszültség is váltogatja a polaritását. A pozitív tartomány és a negatív tartomány között meg ott a csodálatos NULLA pont, na ilyenkor áll a motor tengely. Az élet is ilyen: egyszer lent, máskor fent.[#wave]

000000000

Ne igyál már ennyit, mert akkor csak ilyen primitív, hazug  stílusban tudsz állandóan reagálni. [#nyes] Inkább vegyél példát Györgytől, akinek az előbb válaszoltam.

sastas

Az oké, hogy "áll", mondhatni matematikailag sokat, mármint darabszámra(a sinusgörbe ívének csúcsán nem áll meg szintén egy pillanatra?). De az adott időintervallumnak ez mekkora hányada? Mert azt egyszerű belátni, hogy darabra sok, de időre-százalékban- igen kevésnek hat.