Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Mi és hogyan működik

Indította gaben, 2024 április 09, 15:32

Előző téma - Következő téma

designr

Köszi..Első csapágyat már én is cseréltem..sokat bontottam..de teljes szétszerelés és aztán vissza üzemelés nem volt..

PSoft

Ha nincs válasz, akkor sem dőlök ám a kardomba...[#nyes]

Fogd fel úgy, hogy a kérdésem...csak egy hozzá nem értő "belekotyogása" volt a nagyok dolgába.[#kacsint]

4umhue7vh

Amennyire meg tudtam állapítani a tárcsa zsugorkötéssel van felrakva, valahogy leszedem, ha mást nem leesztergálom. Mivel szervomotorként már nem használható, (az encoderek szét vannak taposva) így ezt is átfaragom főorsó hajtásnak, szenzoros brushless lesz belőle, Az állórész szeletekre szedhető,a ház tartja össze, így könnyű tekercselni.

Majd rakok fel videót az előzőről, a főorsós topikba, 2500 rpm-en 1400 Watt, D50 maróval aluba. sajna  8000-en nem tudom leterhelni hogy mérhessek.[#vigyor][#vigyor][#vigyor]

designr

Ha állórész-forgórész és csapágyazás rendben akkor lehet tudnám használni..ha eladó cserélhető..
Encoder akad itthon..

000000000


4umhue7vh

Ezek a motorokon rajta volt a gép súlya, és még húzgálták is, hátsó csapágyház eltörve, csavarok kiszakadva a házból, stb. Kimondottan a neodym mágnesek miatt hoztam el,

designr

Barbárság..de azért köszönöm..

PSoft


GPeti1977


GPeti1977

Másik kép, can_l can_h kimenetei vannak valami forgásmérő

  

Szalai György


svejk

Hogyne, én már nagyon sok ilyesmi AC szervot újracsapágyaztam.
Jellemzően ugye a hátsó kis csapágy megy tönkre, amihez elengedhetetlen leszerelni az encodert.

Bandázs nem mindegyiken van, a Yaskawáknál inkább simára van "műgyantázva".

svejk

Az üvegszálas bandázs talán csak a nagyobb motoroknál jellemző.
1-2, vagy akár több kW-os Siemenseknél találkoztam velük főleg, ott a bandázslevágása után a kis neodinium mágneseket szépen ki lehetett pattintani a hornyokból.

A forgórész kialakítása egyébként nagyon változó lehet, eleve van ugye a trapéz és szinusz meghajtáshaoz való motorok.
(őszintén szólva nem igazán teljesen értem melyik-melyik, talán a ferde horonynak van szerepe))

A legfurcsább általam ismert forgórésze a fórumról is jól ismert Mavilor motoroknak van.
Körben nem szimetrikus a mágnesek elhelyezése és van egy (rövidrezárt?) réz pálcika  is benne.

No majd holnap megnézem mert úgy is kellene egyet keresni  egyet egy fórumtársunknak.

designr

Nadehamár vagy..kérdezek..
Delta szervó vezérlő..
Vezérlőn 110V (kimenet)felirat..neten mindenhol hozzá való motoron is ott a 110V nade..
Találtam egy katalógust ahol ugyanehez a vezérlőhöz compatible ir egy másik fajta motort..ami viszont 200v-os..
Ami érdekes a 110V -os feliratú motoroknál a fesz-áram-teljesitmény hármas kicsit sántit..
Szinte ugyanaz az áram és teljesitmény a 200V motoroknál..
Egy 200V motort meg tudok hajtani egy ilyen 110V kimenetű vezérlővel?
Panáknál uyanaz a helyzet..ott ugye az ismert 92V--106V motorok vannak..

svejk

Köszönöm!
(no látod az ilyen beszédes grafikonokat már szeretjük [#finom])