Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Mi és hogyan működik

Indította gaben, 2024 április 09, 15:32

Előző téma - Következő téma

designr

Köszönöm.
Igen..igazitja az áramot..kétségem az volt a motorra nem káros-e..
Meg mikor irtad hogy esetleg nem lesz meg a névleges fordulat..
De a motor adataiból nekem az jön le hogy ezek a motorok nagyon picit különböznek egymástól..

designr

És ugye azt még lehagytam hogy én természetesen egy harmadik motorral fogom hajtani..amelyk a polcon van..
Szerencsére van 106V és 200V is..

svejk

Anno amikor a SigmaI-esket próbáltam méregettem is a tekercsellenállást és induktivitást, lényeges volt az eltérés, de szám szerint már nem emlékszem.


Gondolom az Te cuccodnál meg van az átfedés, ha engedélyezik.
De akkor miért csinálnak két félét? [#nemtudom]

svejk

Jó hobbistához híven! [#nyes][#taps]

designr

Ez a Delta új még nekem..de már alig várom hogy összejöjjön..
A szoftverre különösen kiváncsi vagyok..Lehet ott ki tudom választani a motort és alap paramétereket hozzá állitja..az lenne csak az igazi..


000000000

Továbbra sem érted, miről beszéltem.

Ezek a szokásos "három" betűs képletek (F=m*a, P=U*I, s=v*t, ...stb) csak akkor alkalmazhatók, ha a benne szereplő paraméterek nem függnek valamitől (állandóak). Ilyenkor egyszerűsödnek le ilyen primitív képletekké, de a valóságban és picit komolyabb műszaki/matematikai szemlélet kapcsán differenciál egyenletek írják le az igazi összefüggéseket, és ezeknél ha alkalmazzuk a constans (állandó) függvény peremfeltételt, akkor válnak ilyen "általános iskolai" 3 betűs képletekké. Azaz jó ha tudjuk, mikor alkalmazhatjuk ezeket ilyen egyszerű formában.

designr

Igazad van Tibor..lehet nem rágott meg minden szót..
Nekem nagy segitség volt és hidd el érti..értjük amit irsz..és ugy is van..

svejk

Nem megyek a málnásba!

PSoft

Pedig, szép kis vasárnap délelőtti kirándulás lenne.
Hétágra süt a nap, szélcsend, +10°C, kell ennél szebb???
Lehet, málnát is találnál. [#nyes]

svejk

No, de ugorjunk vissza az elejére!

Csak nem fér a fejembe ez az ominózus "lendkerekes" motor.
Ati ugye állítja hogy direktben hajtott a motor, tehát az áttétel szerepét kilőhetjük.

Robsy csak hozzád fordulok a dilemmáimmal, mert tudod hogy a tudásodat elismerjük mindannyian.

Ugye azt tanultuk, hogy a motor akkor érzi jól magát és akkor optimális a hajtás gyorsulásra ha a motor tehetetlenségi tömege egyenlő a hajtott rendszerével.

No de ezt a motort úgy is felfoghatjuk, hogy a saját ~6 kgcm2-es inerciáját már rögtön a motoron belül lerontották a ~20 kgcm2-es "lendkerékkel.
Vagy másképpen fogalmazva ugyan az lenne az eredmény ha ezt a motoron belüli lendkereket eltávolítanánk és mondjuk a golyósorsó másik végére biggyesztenénk?
(a torziós dolgoktól most tekintsünk el, vagy talán ép ez a lényeg benne, mint ahogy pedzette ezt valaki tegnapelőtt?)

designr

A motor nem tudja hol van az inercianövelő tehetetlen plussz tömeg..mert nem  gondolatolvasó..

4umhue7vh

Lehet hogy az évjáratában kell keresni a megoldást, akár a 80-as évek végi fejlesztésről is lehet szó. Nem tudom mit engedhetett meg az akkori technika, gondolok az esetleges tranzisztoros végfokra, meg a többi már elfelejtett dolog.Ki tudja mire volt igény, mit lehetett akkor eladni, lehet a vevők csak a sebességet nézték, ha kipörgött a motor 2000ig, a 20m/perc akkoriban nem lehetett rossz.

svejk

No de akkor miért akartak egy lomha motort csinálni, ami már helyből több energiát zabál gyorsuláskor?

Mert azt megértem, hogy egy lassú fordulatú nyomatékosabb motort csak nagyobb kubatúrával lehet megoldani, így a forgórész is nagyobb és nagyobb lesz az inerciája.

PSoft

No de, itt egy másik példa is...

Most akkor levegyem a "gyári" vasakat, vagy ne vegyem, mielőtt...felrakom a nyomigámra őket?[#nemtudom]

          

svejk

Ja.. meg volt jó pár éve egy sorozat talán Minebea léptető aminek a seggén egy gumírozott "lendkerék" csücsült.