Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Mi és hogyan működik

Indította gaben, 2024 április 09, 15:32

Előző téma - Következő téma

robroy007

azért mérd meg mennyi feszültséget ad ki a táp mert lehet nem 12 hanem sokkal több és az új ledeket is hazavágja világvége előtt

PSoft


wkbgzy80t

Vákuumszivattyú, csúszólapátos, két fokozatú: kerestem neten videókat vagy bármi útmutatót szétszedésre karbantartásra, de nem volt.

Engem meglepett milyen komoly szerkezet ill., hogy mennyire precíz. Gondoltam nektek is tetszeni fog.

Kb 10 éve van meg, sosem nyúltam hozzá, csak az olajat cserélgettem. Úgy éreztem nagyon ráfér egy alapos tisztítás, talán lapátcsere, de tartottam a szétszedéstől. Szerencsére sima ügynek bizonyult. Lapátot sem kell cserélni.

Képek sikerülhettek volna jobban...

1. kép: összerakva
2.: A narancssárga fedél levéve - háttérben látható a motor és szivattyú között lévő kiegyensúlyozott lendkerék, hűtő lapátozással, a közepén tengelykapcsoló hely (nem látható oldalon)
3:Tetején egy érdekes mechanizmus, a kis kereszt valamiért vagy 30°-ot lötyög Rájöttem, hogy a gumi periodikusan elemelkedik laprugó ellenében, hogy ne fogja be a kis lyukat a kiálló tuskón... ezt ha megérti valaki.
4:Az oszlop oldalán is furatok vannak, amelyeket ezek a gumibakok fognak be
5: ezen az oldalon nem túl jól láthatók a furatok (lemez le lett csavarozva erről az oldalról - a tetejét is lebontottam, látható a dupla kiálló tüske ami a gumibakot elemelgető excentert forgatja, illetve a kis tiskó, amin befogja a furatot a gumibak.

          

wkbgzy80t

1. kép: 2. fokozat lapátozás rugók feszítik a lapátokat a falnak a lapátok vége ilyen íves kell, hogy legyen, állítólag akkor kell cserélni, ha simára kopnak. Érdekes dolog, mivel elég sokat használtam, de nem látszik kopás a lapáton - legalábbis én nem veszem észre.
2.: lapátok "helye"
3.: oldalfal leemelve - minden edzett finom köszörült (vagy nemtom), öröm volt kézbe venni
4.: 2. fokozat oldalfala A járatok amúgy elég tekervényesek, nem jöttem rá rögtön, hogy hogyan működik...
5: 1. fokozat na itt már volt egy kis szemét

          

wkbgzy80t

1. kép: 1.és 2. fokozatot elválasztó darab 1. fokozat felől nézve - az elszíneződött részen ami nem üreg, látszik némi törmelék, ezen a felületen látszik is kopás, sajnos a körmöm meg is akad benne. Remélem nem nagy baj, persze le lehetne köszörültetni pár századot... nem tudom merjem-e...
2.: 1. fokozat oldalfala/1
3.: 1. fokozat oldalfala/2
4.: 1. fokozat oldalfala/3 érdekesek ezek az elszíneződések brigéciollal próbáltam első körben lemosni, van ami azonnal lejön, van ami meg sem moccan...
5.: 1. fokozat lapát tartó

Az egész szerkezetben egy darab csapágy nincs, minden siklócsapágyas (gondolom a motorban azért sima csapágy van...)

          

wkbgzy80t

1.: legalsó lemez alulról nézve - itt valami golyós szelep is van, a levett darabból kilóg a rugó, a háttérben a golyó a neki való lyuk mellett látható (amibe beszorítja a rugó).
2.: A szivattyú középső alu öntvény része, ez kapcsolja össze a motort ill a szivattyú részt. Oldalt egy állító gomb, felül vákuum ill kipufogó csonkok. A kipufogó csonk gyakorlatilag közvetlenül az olajteknőbe nyílik (narancssárga bordázott darab)
3.: Később jöttem rá, hogy a szinterelt persely mellett lévő hornyok kenés miatt vannak (legalábbis az egyik, a másikat nem tudom hova megy)
4.: Állító gomb - sosem használtam, de úgy tűnik a vákuumot csökkentheti oly módon, hogy simán levegőt ereszt be az első fokozatba
5.: A golyós szelep furatára merőleges, azzal átjárható furatban volt ez elhelyezve, az állítógomb ezt tologatja ki-be

          

wkbgzy80t

1.: Érdekes, hogy benyomott állapotban a rúd vége kilátszik az öntvényből.
2.: Itt azért már gyűlt némi anyag... Azt el sem mondom milyen mocsok volt az olajteknőben (18+).

Kösz a figyelmet!

Holnap megtisztítom,  mindent szépen bekenek vákuumolajjal, összerakom.

Ha valaki esetleg hozzá tud fűzni valamit, hogy mire kell figyelni, ill. bármi jó tanács, meghallgatnám...

    

Csuhás

Nem vákuumot csökkent, hanem az a gázballaszt szelep. Keress rá a neten. Lényeg hogy kis levegőt beengedve meg lehet akadályozni a páralecsapódást a szivattyúban.

PSoft

Ebben a TITÁSZ-ban, napi szinten van áramszünet.
Ugyanis Ő, egy...közvil. szekrény.[#vigyor2]

    

szf

Jellemző. Ilyenekben még "jószág" is lakik olykor.

szf

Itt a helyi menő csávó összezárta a 400A egy 150-es spárgával a földre. Az olvadóbetétek nem mentek ki.

fn47xk7ei

Új beteg került a műtőasztalra. Kérdés sajnos jogos, meddig fog élni?[#nemtudom]

          

fn47xk7ei

+ egy "lézer ágyú", vagy mi a tekem szerkezet.[#nemtudom]No ez is biztosan el fog halálozni a kezem között. Jó lenne felírni a nevét a keresztfájára de sajnos nem tudom.[#nemtudom]

    

dtb

Hol jártál? Bajkonurban??? Mi a bűbánat volt ez?

svejk