Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Mi és hogyan működik

Indította gaben, 2024 április 09, 15:32

Előző téma - Következő téma

ANTAL GÁBOR

Ok ! De én a vészharangot az indium fölött kongattam .Az akar elfogyni ( az okostelefonokban használják) Az hogy az autóban irídium van Ok abból most még nincs vész  . De jó drága úgyhogy legjobb ha bespajzolod [#vigyor4]

keri

Én kérek elnézést, valóban félre olvastam. Bár ha jól tudom ebből sincs túl sok a földön. Abból az aszteroidából van egy vékonyka réteg ami kipusztította a dínókat :)

PSoft

"Százforintos" kérdés!
(de inkább csak "költői"):)

Vajon, mi döglött meg a barna, nyúlós, ragadós takony alatt?[#nevetes1]
Undorító trutymó...
Csak csipesszel piszkálva, darabig nyúlik, aztán...kimászik a csipesz pofái közül, vissza a helyére.:)

          

szf

Ha jó látom van ott egy R52-es ellenállás ,az van megszakad ....[#wink]
Kiskoromban kicsit megmelegítettem azt vákuum segítségével leszipkáztam róla.
Azt úgy hajítottak a kukában mert javítani már nem akarodzott

fisrcxuk3

Ez a motorra erősített vezérlő?Annak a bekötő vezetékei elrezonálnak  a maszlagban, eltörnek  sok esetben.

PSoft

Egy Apator RA630-as teljesítménykapcsoló cseréje...

A csere oka, az L1 fázisban, a csavaros kötés melegedése, lazulás miatt.
Egy folyamatos üzemet visz a kapcsoló, két, párhuzamos 4x240mm2-es alu kábelen.
A terhelése, vagy az üzem áramigénye 500A. Ritkán, de előfordulnak 530-550A-es rövid idejű csúcsok is az üzemvitelben.

Három órát kértem/kaptam(max.)az üzemtől.
Belefértem...:)
Fasza kis, múlthét péntek kora délutáni projekt volt...:)
Pár kép a kicsit "viseletes", kiszerelt kapcsolóról.

          

PSoft

A múlt hetekben a lézeresben a teljesítmény, vagy hőmérés kapcsán szóba került az androidos hőkamerázás lehetősége.

Kollégám, csinált pár képet az izzadó Apator 630-asról,és környezetéről a "cirógatóssal".:)
Én, infrással,és tapintóssal is mértem az L1 fázis csatlakozópontján. 250-255 °C-ot.(mindkét hőmérővel)

A "cirógatós" hőképei.

          

PSoft

És akkor, még öt kép a "viseletes" Apator belsejéről.

          

szf

konkrétan mi az a "cirógatós"?

PSoft


szf

Gondoltam.Csak, ha más is olvassa.....

De látom normaidőn belül teljesítettél, ha gondolod szívesen átpasszolok egy NSX1250-es problémámat.
Hasonló betegsége van.

PSoft

"Hasonló betegsége van."

Köszi, de...
Van nekem betegem, bőven!
Arrafelé, Te vagy a "doktor".:)

PSoft

"De látom normaidőn belül teljesítettél,..."

Pont ugyanilyen "szutyok"-ba, ugyanígy van beépítve az Apator, mint a képen, csak az enyémben kettő db. NH3 van a méretlenben.(az is két betápos)

Apró spórolás(réz) csak, de annál nagyobb szopás!
A vízszintes "L3" sín, ami még méretlen/mért, a képen látható kis függőleges síndarab nélkül, direktben(vízszintesen)csatlakozik az Apatorra.
Így, takarja a kapcsoló bal felső lábát/felfogatócsavarját.
A sín kiépítése nélkül, képtelenség a csavarfejhez hozzáférni, a kapcsolót cserélni.

De akkor még, ez nem elég!
Kiépíted a sínt, aztán jön a következő "kurvaanyázás"

Az ÖKÖR, átmenő, anyáscsavarokkal rakja fel a kapcsolót a kb. 5mm vastag poliészter szerelőlapra.
Miéééé????
Hány hatos menet fér(ne) bele az 5mm vastag poliészter szerelőlapba?
Mééé nem elég annyi?
Úgy is csak "alibi csavarok" azok! A sín tartja a kapcsolót.:)

Aztán...

A szerelőlapot, csak mindhárom vízszintes sín kiépítése után tudod(tudnád) kivenni/kifordítani.
Jah, a vízszintes "L1" "L2" sínek meg...takarják egyik-másik szerelőlap befogató csavar fejét! Nehogy má egyszerű legyen a parasztnak egy kapcsolócsere!

Azt már meg se említem, amit az első hőkamerás kép mutat.
A 34,3°C a lábam előtt a beton járdalap.
A környéken sincs egy árnyékot adó fa/bokor, tűz a nap "ezerrel"...végig!

Nahhh...nem panaszkodom tovább!(elég ennyi):)


Szalai György

Én azt látom a hőképen, hogy a legmelegebb szakasz a dupla V-direkta szorító.
Nem egyedi eset, minden évben van egy pár hasonló.
Sajnos a nagy tisztaságú alumínium kábelér még mindég hajlamos a hidegfolyásra, mechanikai terhelés alatt.
Ha nem tömör, hanem sodrott szerkezetű, akkor még inkább. Ha kettő van egymás fölött, akkor duplán méginkább. És ha még nem is hideg. . .
Utána kéne húzogatni a rendszeres-megelőző karbantartáskor. De hol van már olyan?
Pedig a mért oldalon, még zárópecsét bontás nélkül hozzá is férne a karbantartó. De már az sincs.

Motoros

Remélem nemsoká minden telefonban alapból benne lesz a hőkamera, és nem több száz dollárért kell venni külön.
Villanyreszelőknek ez kötelező alapszerszám kellene, hogy legyen, mint a csavarhúzó. Sok lakástűz megelőzhető lenne.
Én már 3 szor cseréltem bojlerkapcsolót. Az előző tulaj mindent alumíniummal csinált.
A világítással már nincsen gondom mert az izzókat lecseréltem. A villanytűzhelyhez vittem külön rezet.
A bojlerrel van csak probléma.
Nem a kábel terhelhetőségével, hanem azzal, hogy két csavaros kötés is van közben, egyik a padláson.
Pont a napokban tervezem ellenőrizni.
A fürdőszobából felmegy a padlásra a többeres réz, ami csatlakozik a többeres aluminiumhoz. A kötés téglafalra szerelt dobozban van, gáz esetén sem tűzveszélyes.
Csavaros kötés helyett nincsen valami jobb örök életű megoldás a kötésre ?