Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

3D nyomtatás

Indította gaben, 2024 április 09, 15:30

Előző téma - Következő téma

Messer

3D printed kayak.



!!! "Over 1,000 hours of printing time." !!!
26,3kg ABS



Hányszor, de hányszor lógott már bele a bilibe a kezem... [#nyes]

RJancsi

Egy mai hagyományos kompozit kajak tömege 12-13 kg, tehát csak az ABS elemek fele. De ha hozzávesszük a kb. 200 db M6 körüli csavart alátéttel és anyával ami az elemeket összetartja, a pár kartus szilikon tömítést, simán 30 kg fölé mehet a nyomtatott kajak tömege és akkor még ott van a pocsék áramlási ellenállása a hullámos felület miatt. Ha magának csinálja poénból az emebr akkor csak sima időpocsékolás és pénzkidobás, de eladni elég nehéz lenne, megélni belőle pedig szinte lehetetlen.
A 3D nyomtatást az ipar is inkább prototipus gyártásra használja, sorozatgyártásra vannak sokkal jobb eljárások is.

Szalai György

"Én úgy gondolom ez utóbbit kellene 3D technikára átvinni ha gyorsítani akarunk."

HP Multi Jet.

keri

Ismerem, de ez még mindig csak tintasugaras nyomtatás.
Szinteres technológia amiről én beszélek. Azt kell feltuningolni.

keri

Láttam ilyen nyomtatót. Drága és érzékeny. speciális anyagok kellenek, folyamatosan mossa magát a gép, szóval ha nem csinál semmi akkor is sokba kerül.

Szalai György

Ok. Akkor nem veszek ilyet. Sem.

keri

Ráadásul HP gépénél a PolyJet technológa sokkal jobb.
Ott a támaszanyag viasz, így nem kell porrétegeket teríteni.

keri

Azt hittem építeni akarsz [#nyes]

000000000

Alapanyagra kina az beált régen a sorba Powder
Gép az viszi a házat árban ami méretbe is használható lenne..

Szalai György

Akar az ember sok mindent, csak nem bírja a farka, mert már elég rosszka.[#vigyor2]

000000000

IdézSzerintem otthon is meg lehet csinálni, ahogy mondtad ez csak kitartás és pénz kérdése
Igen, ezt már írtam én is. Ha kicsit tud valaki építeni akkor nagyot is tud ha van helye, pénze, ideje, türelme na meg egy kis tudása. Csak értelmét nem látom, mert ha csak egyszer lesz használva akkor értelmetlen szerintem.

Nekem van haverom aki a garázsába egy kétszemélyes repülőgépet épített rajzból. Aztán amikor kész lett akkor repült több éven át vele, minden nap amikor ideje volt meg jó volt az időjárás. Én nem mertem vele menni, mert jobban bíztam Piper, Cessna, Socata meg hasonló "igazi" gépekbe. De még ma is él... Bár ma már egyikünk sem repül, csak mint utasok.

Úgyhogy szerintem attól függ mi értelme van hogy mennyire használható. Egy hatalmas 3D nyomtató szerintem használhatatlan, egy repülőgép az jobban kihasználható, ezért szerintem volt értelme. Viszont házi nyomtatott kajakba sem ülnék mint hogy a haverom gépére sem ültem. Viszont igen, mindent lehet otthon építeni.

RJancsi

Nekem is volt szerencsém olyan I. VH. kétfedeles replikával repülni, amit egy garázsban építettek. És mivel a garázs mérete adott volt, az eredetinek kb. 90%-os méretében készült el. Egy pillanatig sem tartottam attól, hogy szétesik a levegőben. Egy repülőgép építését folyamatos hatósági ellenőrzés követi és a felszállásig rengeteg sikeres teszten kell átmennie. A Cesnákból több is volt amitől tartottam...


keri

Repülőt még értem, de kajaknál mégis mi történhet? Legfeljebb vizes leszel. Az amúgy is benne van a pakliban mert hogy nagyon könnyen borulnak.

000000000

Nem vagyok kajakozó profi, víztől nem félek, de hogy hogy végződik fordulás attól függ hol kerülsz vízbe...

Egyszer kajakoztam Banavie-töl Inverness-ig Skóciában, de ott sok helyen nagyon hideg volt a víz. Loch Nessben fürödtünk (önkéntesen) de annak ellenére hogy jól fel voltunk öltözve búvárruhába (wet suit) nagyon hideg (13 °C) volt a víz és kb. 40 méternél tovább nem tudtunk úszni. Ezt part mellet csináltuk, ezért senki nem volt ideges, de ha a kajak szétment volna a tó közepén az nem lett volna örömokozó. Azok a kajakok nem könnyen borultak, nagy alumínium kajakok, de 3D printerrel nyomtatottba csak nyáron meleg Balaton partján mernék játszani.

Repüléstől nem félek, víztől jobban, annak ellenére hogy úszni tudok, de csak felszínen. Búvárkodásról szó sem lehet nekem...

000000000

IdézA Cesnákból több is volt amitől tartottam...

Sorold fel... mert ahogy tudom, Cessna gyárnak soha nem volt semmi gyártási problémájuk. A Pipernak volt, de nagyon-nagyon régen. Természetesen karbantartástól is függ, de az más. Én repültem 1976 óta nagyon sok Piperral is, de ezek voltak a kedvencek. Egyik szórakozásra (CAP10B akrobata repülésre), másik hosszabb utakra (TB20), harmadik Párizs körül (ott éltem három évet családdal) fényképezésre meg videózásra fiammal (C172R), negyedik pedig itt a környéken nyugodtan (DR40TDI nagyon csöndes). 2008-ban fejeztem be mert meguntam, nem újítottam fel a pilótaengedélyemet.

Kicsit félretértünk 3D nyomtatástól, inkább térjünk vissza arra a témára.