Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

3D nyomtatás

Indította gaben, 2024 április 09, 15:30

Előző téma - Következő téma

B.Zoltán

Gratulálok![#taps][#eljen]

Virbo

Nem vagy telhetetlen.
A rugóspirál is elég "gyengusz", az alatta lévő fogas támasztó és felfekvő felülete is nudli (hogy a rugó ne feszítse el ferdére a síktól). A csavarok helyett is jobb lenne egyéb tegelyes/csapos megoldás, a tekerentyű erőátvivő süllyesztéke is lehetne mélyebb, a hajótest lehetne két részből hogy szépen nyomtatható legyen a fenék, kellene bele mélyedés a kalózfiguráknak, meg még pár apróság.[#vigyor]

De sajnos nem tudok háromdében rajzolni, tervezni, próbálgattam az egyik fogas stl fájlját átalakítani, de a gépen jópárszor kifagyott mikor a görbe felületeket próbáltam foltozni. Próbáltam normálisan illesztett menetes végű tengelyekkel áthidalni a fogasoknál a problémákat, amire ráment nem kevés időm. Úgyhogy ez a talált projekt ígymarad. [#vigyor]

Egyébként a test öblébe simán bemegy a víz, de még nem süllyedt el a hajó, mikor meg felhúzáshoz kiszedik a tengerből akkor kifolyik. [#kacsint]

Jelenleg a spirálrugót (pla, a meleg vízben hamar elgyengült)kéne helyettesíteni egy rozsdamentes rugóspirállal, de még nem tudom honnan szerzek...

PSoft

Nem lehet, hogy ez a hajócska nem egy tartósan "nyúzható" gyerekjátéknak lett tervezve?
Hanem csak egy nyomtatható, működő makettnek? [#nemtudom]

keri

Kb. fél éve én is felraktam már ezt a hajót ide. Unokaöcsémnek csináltam.
Meg most karácsonyra egy számzáras széfet nyomtattam neki. Az sem érdekelt senkit, pedig az is jópofa játék, annak volt a legnagyobb sikere a műszaki érdeklődésű kiskölyöknél.

Lehetne bonyolítani, de felesleges szerintem. Gyerekek hamar ráunnak azt meg bőven bírja.
Össze reszeltem hogy működjön, majd szétszedtem.
Csináltam egy LEGO szerű építési leírást, és unokaöcsi magának rakhatta össze. Imád LEGOzni, és ez így neki sokkal nagyobb élmény mint a gyenge rugón és csapágyazásokon problémázni. Miután összerakta szerintem 2 alkalommal ha játszott vele, arra meg jó ez a szerkezet is.

Acél rugót ilyen hozzáférhető módon én gyereknek nem adnék. Nagyon veszélyes. Ha távolsági rekordot akarsz dönteni, akkor egy 18650-es akku és egy kis villanymotor jobb választás lesz.
Amúgy pl. a redőnyheveder visszahúzóban van bőséggel spirálrugó, csak vigyázz a szemedre és a kezedre amikor szétszeded, csak fogóval védőszemüvegben és kesztyűvel nyisd ki, meg dolgozz vele.

keri

Izé, lehet még sem raktam fel a hajót...lehet ezért nem érdekelt senkit [#whatever][#fogmosas]

keri

Mégis megvan, csak rosszul kerestem [#vigyor]
[#t9p24968#]

yy2yggmv7

Üdvözletem!

Én is rászántam magam, vettem egy Ender 3-at, első nyomtatásom elég jól sikerült, az sd kártyán volt egy bagoly, így a netről letöltött, Zigbee dobozkán meglepődtem, mert nem igazán értem miért lett csúnya a felülete. Főleg az első oldala furcsa.
PLA , az fúvoka 205 C°, asztal 60 fok, előtolás 60, kitöltés 20% volt.
Mi a véleményetek,milyen értéken kéne változtatni, hogy szebb legyen a felület.Csatolok fotót, meg beálítást.

        

RJancsi

A beállítások alapján akár jó is lehetne. Csak ötletelek: Jó az asztal szintezése (nincs túl messze a fúvókától)?
Biztos 1.75 mm a filament (nálam előfordult, hogy csak 1.6 mm volt)?
Esetleg próbáld ki ugyanezeket a beállításokat, de a nyomtatás elején állítsd a "flow" értéket 110%-ra a nyomtatón. (Miután elkezdett nyomtatni, mert amikor betöltöd a fájlt, a gcode alapján felülírja az addigi beállításokat.)

yy2yggmv7

A Filament 1,75-ös, az asztal szintezése jó, hiszen írtam, hogy az első nyomtatásom nem ilyen lett.

RJancsi

Mivel új a nyomtató, az asztal még nem "normalizálódott", néhány felfűtés/lehűlés kell neki mire feszültségmentes lesz és felveszi a végleges alakját. A rugós asztal támaszok is mocoroghatnak eleinte. Én azért ellenőrizném az asztalt. Korábban már többször elhangzott, hogy más alakja van hidegen és melegen. Melegen érdemes szintezni hiszen "üzemszerűen" akkor kell jónak lennie.
A bagoly nem túl szerencsés összehasonlítási alap, mert jószerivel csak a talpán látszik ha valami nem tökéletes. Ennél a doboznál ami pár réteg vastag és sűrűn át van törve sokkal jobban kijönnek a hibák. Lehet, hogy a bagoly talpa is ilyen belülről, csak nem látszik.

PSoft

Pár db. igen-igen hasznos, már-már nélkülözhetetlen apró bizbasz. [#nyes]

Kollégám épp "lakásfelújít", Ő azt mondja "égenföldön" nem kapott ilyen méretű ajtókilincs perselyeket a régi, de amúgy f@sza ajtóihoz. [#nemtudom]

Fehér PLA...

          

szf

Belső sor középső, 14,8mm. Nem lesz gond?[#eplus2]

PSoft

Van neki éles bicsakja...megoldja! [#nyes]

Virbo

Szia, isten hozott a klubban. [#vigyor]

Én is januárban kezdtem, pont ugyanúgy mint te...
A gyári modellek amik a kártyán vannak jól össze vannak rakva, azért lesznek szépek. Van alattuk pár réteg raftnak hívott rész amiről le tudod pattintani a modelled. Ez a raft rész kiegyenlíti az asztalod hibáit, azért lesz jó a többi réteg. [#kacsint]

Nulladik előtti lépésben a mechanikát állitsd be jól: az oszlopok legyenek párhuzamosak és merőlegesek az alapra. A két alap profil, amin az oszlopok vannak, legyenek egy síkban. Az X híd amin a fej mozog legyen párhuzamos az alaphoz képest (nem az asztalhoz még), nálam a jobb oldal lejebb volt mint a bal oldala cirka 1,4mm-nyit (nem figyeltem összerakáskor erre). A görgőknél nem jó ha túl szorosan futnak, de ne kotyogjanak a kocsik. A Z orsó ne szoruljon, legyen párhuzamos az oszloppal (a motor konzolja kicsit ferde a fröccsöntés miatt, emiatt lehet hogy az orsó ferdén áll).
Én napokat szívtam ezek miatt, sehogy se lett jó az első pár réteg!

Kalibráld le az extrúdert, hogy 100mm parancsra 100mm-ert toljon.

Az asztalt be kell járatni ahogy RJancsi írta. Nekem pl a gyári alu asztalban van egyik átlóban 5 tized gödör középen, a másikban 3. (Emiatt a mágneses felületben is, nem tudod kiszintezni a négy sarkán, mert középen mindig lejebb van...) A gyári üvegben is volt 1-2 tized gödör, de érdekes módon ez kiegyenlítődött mostmár --> bejáródott (?).
Szintezni felfűtött állapotban kell, javaslom 5-6 felfűt (80 fok akár), teljesen lehűt ciklus után. Szintezéskor hagy melegedni vagy 10 percet, addigra kb kiegyenlítődik mindenhol.
A szintezés mindenkinek más, én 0,03-as hézagolólemezt dugok a szintén meleg fúvóka és asztal közé, és ahhoz állítom az asztalt (a négy saroktól kb 20-20milire beljebb, kb a rugók fölött), amíg picit húzósan tudom mozgatni a lemezt (üveglapot használok). 3-4x kell körbemenjek mire mindenhol jó lesz. Figyelj ne szántsa végig a fúvóka a felületet! Ja fontos, szintezéskor autohome, és szoftveresen mozgasd az asztalt és a fejet oldalra, mert ha kézzel tologatod a fejet akkor bizony fel-le is mozgatod...!

A kép alapján nekem úgy tűnik hogy a fúvóka túl messze van az asztaltól az első rétegnél.
Vagy rossz a szint, vagy nem sík az asztalod, vagy mindkettő.
(Illetve próbáld meg a szeletelőt gyári beállításokon, hirtelen nem emlékszem mik a jó első réteg paraméterei. Nálam más szeletelőnél 0,2mm a magassága és 0,4mm a szélessége az első layernek.)
Ha az első rétegnél láthatóan kukac jön, adott esetben csak úgy "csüngve" ér az asztalhoz az nem jó. A kukacnak lapulnia kell picit, közvetlenül a fúvóka alatt.

yy2yggmv7

Kösz szépen a jó tanácsokat, végigellenőrzök mindent.