Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

3D nyomtatás

Indította gaben, 2024 április 09, 15:30

Előző téma - Következő téma

keri

ABS nem szeret ragadni a tiszta üvegre, ellentétben a PLA-val.
PLA-t ne veszegesd mert el fog törni az üveged. Nekem feltépte a felületét. Alkohol-víz 1:1-es keverékével gyönyörűen elválik.

ABS esetén nekem a extra erős hajlakk vállt be legjobban, de nehéz letakarítani szóval külön üveglapot tartok hozzá.
Felesleges a boroszilikát. 3mm vastag közönséges ablaküveg is tökéletesen bírja, és az olcsó, ha eltörne.

Vannak mindenféle műanyag lapok, meg bevonatos üveglapok amikre ragad az ABS.
Én ha olyat nyomtatok ami nem tapad, szoktam még azt is, hogy az első 0.1mm réteget PLA-val nyomtatom és arra már minden tapad 60fokon is, és élvezhetem a PLA tapadás előnyeit is, csak macerás kézzel cserélni a szálat.

Melegebb munkatér amit a kollégák javasoltak segít, mert csökkenti a zsugorodást. Nekem nincs fűtve, de igaz hogy 20fokban nyomtatok, meg nem szoktam olyan nagyokat nyomtatni. ABS sajnos zsugorodik, szóval ezzel érdemes kalkulálni. ABS+ használok. Ennek kisebb a zsugorodása. Illetve még amióta van PETG szinte mindenre azt használom amire korábban ABS kellett.
PLA sem rossz anyag, nem fog elöregedni gyorsabban mint az ABS, csak simán más tulajdonságai vannak. Pl. meleget nem bírja. Autóba nem érdemes alkatrészt gyártani belőle.
Valamint a legújabb kedvencem a nejlon karbon kompozit. A nejlon nagyon rugalmas, jól bírja a meleget, ellenálló, a karbontól pedig nem zsugorodik, könnyű nyomtatni, és még a merevségét is növeli...ennek csak az a hátránya, hogy drága, és gyorsan megeszi a réz fúvókákat. (amúgy ez sem tapad, csak a PLA alapréteggel)

keri

Elefántláb azért van mert nem hűl ki elég gyorsan az alapréteg a meleg asztal miatt, illetve a zsugorodás miatt.

B.Zoltán

Keres rá a nevem alatt az ABS szóra, és az ezzel kapcsolatos hozzászólásaim olvashatók.

Valószínűleg lesz hasznos információ bennük.
Ide most nem akartam linkelni.

Én az asztalt vissza vettem 84 fok körülire (Enderben 88-90 fok van beállítva), és az elefánttalp is kisebb így.
A vékonyan befújt nitro lakkos üvegről a nyomatot, már 70 fokon egy kis szesz segítségével le szedem ami kicsit megpuhítja a lakkot.
Ha hagyom kihűlni, akkor erős recsegések közepette megvan a veszély, hogy kitépi az üveget is.
A szintezés, papírlap kicsit szorul, de még tolható-húzható a fej és az asztal között, no és a zacskó.

Bár mindenki másképp csinálja, csak jó legyen ez a lényeg.

axi9nk75r

Üdv a fórumozóknak!2 hete vettem egy Ender 3-at szépen működik.Vettem hozzá egy 3d szenzort,ezt:
https://www.aliexpress.com/item/4001297485584.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.5a424c4dXsMyzV
Fel is szereltem,de amikor megnéztem az alaplapot,
a Creality 4.2.2 (silent)lap van benne,ezt sd kártyáról lehet upgradelni.Hely van rajta BL_T felirattal.
Mellékelem a képet.
2 napja olvasom a forumokat,nézem a youtubot,de nem
találtam megoldást hogy lehetne munkára bírni ezt a szenzort.Az alaplapot meg nem akarnám rosszul flashelni,azért hogy utána levélnehezék legyen belőle.
Ha valakinek van erre vonatkozó tapasztalata szívesen fogadom.

  

Proci

Kedves Nyomtatósok!

Kezdem kitépni a maradék hajamat, pedig nem vagyok egy türelmetlen típus.

Itt írtam korábban, hogy eldugult a Mosquito fej fém csöve, és vajon milyen oldószer lenne jó a bele ragadt PETG műanyagot kioldani. Végül MEK oldószerrel kiáztattam belőle mindent ami a kézi kapargászás után még benne maradt. Tehát annyi törtét a fejjel, hogy leszereltem kiáztattam és vissza szereltem.

A fejet felmelegítve 230 fokra most már akár kézzel is át tudom tolni a filamentet. Remek, dugulás nincs.

Az első nyomtatásnál jött a meglepetés. Amikor a tömör alsó rétegek után jön a 40% infill rész, akkor egy váll keletkezik a szélén körben. Ez vajon mi a fenétől lehet?

Gondoltam, hogy talán valami eltérő sebességek miatt hol vékonyabb hol meg vastagabb szálat húz, és ez okozhatja. Ezért teljesen egyformára vettem az alsó, a felső, a falak és az infill sebességét, de semmi eredmény.

Ellenőriztem a bordás szíjak feszességét és meghúztam az X Z Z csavarjait, hátha táncol vagy lötyög valami valameyik irányban (bár ebben nem sok logikát láttam, mert nem elcsúszás van, hanem a kitüremkedő váll körben és egyforma mértékben.) De ez sem segített.

Volt még korábban olyan, hogy a PTFE cső csúszkált fel le a fejnél vagy  az extrúder kilépőnél, és az okozott Z-beli hibákat. De most nem látom, hogy csúszkálna fel-le a retract-nál.

Nyomtattam több olyat is, ami CURA-ban már elmentett dolog volt, tehát tuti minden CURA beállítás az, amivel korábban hibátlan nyomatom lett. De eredmény semmi. A kitüremkedő váll mindig abban a magasságban van, ahol a teljesen tömör alsó rétegek váltanak a fal + infill részre.

Raktam fel egy pár képet, hogy látható legyen a jelenség. A bal oldali munkadarab a nyomtató fej pucolása utáni rossz, a jobb oldali a nyomtató fej pucolás előtti jó állapot.

A legelső képen látszik is, hogy az amúgy a korábbi nyomatokkal szépen rá illeszkedik másik nyomtatott darab. A mostani nyomatokkal viszont már felfekszik a vállon és rés marad a két alkatrész között. Össze sem lehet erőltetni őket.

Ha van valakinek tapasztalata ilyesmi hibával, akkor megköszönném ha tudna segíteni.

      

Proci

Én úgy tudom (bár nekem nincs a nyomtatómon), hogy a BL Touch érzékelőt a Z endstop helyett kell bekötni. És pluszban a vezérlő panel firmware is frssítendő, hogy ne sima kapcsolóként kezelje a Z endstop-ot, hanem BL Touch érzékelőként. (Tehát az biztosan nem elég, hogy csak úgy bedugod a Z gomb helyett és kész.)


Proci

És itt van még egy fórum rész, ahol ugyanezt taglalják:

https://forum.creality.com/topic/197/attention-creality-bl-touch-application-notice/29

Az ott szereplő fotók szerint is neked ez a G_V_IN_G_OUT kell.

axi9nk75r

Köszönet a segítségért ,elovastam a fórumot,
de úgy néz ki egyelőre normál FW nincs,sokan
úgy jártak ,hogy üres képernyő fogadta őket,vagy folyamatosan zörgött a buzzer,jobb esetben elindult a boot ,de a BL touch nem működött.Lehet maradok a kézi asztal szintezésnél,a szenzort meg eladom,apropó itt lehet hirdetni,v.menjek az adok veszek fórumba?

Proci

Én úgy tudom, hogy az adok-veszek topikban lehet csak hirdetni.

PSoft

Rég rájöttem már, hogy "fölösleges cicoma"... :)

Így, nem is építettem be az itt a fórumon vásároltat.
Pedig majd a fene evett meg érte az elején, hogy...nekem is kell. [#eplus2]

Így aztán, akár...nálam is lenne egy eladó ilyen vacak. :)

szf

Minek is ez? Ez jobb mint a "Z" tengely mechanikus vagy optos kapcsolója?

axi9nk75r

Üdv,ha sikerül életre kelteni ,a nyomtatás előtt csinál egy 9 pontos asztal szintezést,a kapott adatok alapján módosítja a G-kódot úgy,hogy biztos szintben legyen,nem baj ha a valóságban van néhány tized eltérés.Nagyban javítja a nyomtatás pontosságát és a biztos letapadást.

szf

Aha. Figyelembe veszi nyomtatáskor az asztal görbületét?

borvendeg

Szerintem egy jó mechanikaval nem görbe asztallal felesleges a bl touch. A jó asztal beállítást nem lehet megspórolni vele.