Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

3D nyomtatás

Indította gaben, 2024 április 09, 15:30

Előző téma - Következő téma

d30xhrezp

Idáig nem használtam asztalfűtést.
De majd valahogy kigazdálkodom azt a tíz percet,hogy a többi hobby-ra is jusson még egy kis időm. Dolgoznom úgysem kell!!!
Vagy este felfűtöm,hogy másnapra jó legyen. Neked mások az igényeid.[#nemtudom]

d30xhrezp


Egy kicsit Kínai minőséget sikerült nyomtatni elsőre,de kapott a golyó nútja egy vékony hajlított lemezt,így jobb lett.
Nyomtató 14-es lineáris Ztengelyre lesz.
Ott nem kell nagy sebesség,és a feszessége is beállítható.

dtb

Igen, 24V-re tervezek mindent, de ez a nyákos dolog (sok más mellett) nekem még új. Ezek szerint az is bírja a hőfokot? Én a teflon lapba akartam belamarni a kanthal helyét, és azt kiönteni-kikenni a hőálló kémény-izével. A nyákkal nekem csak annyi (rossz) tapasztalatom van, hogy mikor ki akartam marni a készülő tapintóhoz az érintkező lapot, kis távolságokon belül is tizedes eltérő vastagsági méreteket tapasztaltam... de lehet, hogy csak épp kifogtam egy sz@r szériát... Ezzel szemben, a teflont tudnám síkba marni ragasztás után. A nyákos megoldásnál hova kerül a hőérzékelő? A vastagsága miatt csak szélre, vagy a hátuljára kerülhet, jól gondolom?

dtb

...közben gyorsan rákerestem a neten... Már értem, a nyákos verziónál nem a kanthal fűt, hanem a  kimart maradék réz. A kérdés mégakkor is maradt, hogy történik a hőmérés?

PSoft

Nem a nyák lemez az asztallap, a felette levő üveg, vagy más egyéb lapra nyomtatsz.
Célszerűen, a nyáklap közepére fúrt lyukban van a termisztor.

dtb

Tényleg :-) Így már értem :-) [#eljen]

szf

Elakadtam egy kicsit. Azt szeretném, ha a fej hőmérséklete nyomtatás után lehűl 50C alá akkor az X tengelyen elmozdulás legyen .
Azaz , ha a gcode soraiba beírom M109 S50 csak akkor megy tovább a progi , ha elérte az 50c-ot. Csak mire stabilizálja magát kihullik a maradék hajam.[#csodalk]
Van ennek valami egyszerűbb módja amit be tudok írni a gcode végére?

szf

Ti hány fokos fejnél kapcsoljátok le a gépet? Mi az a maximum hőmérséklet?

PSoft

100-120 között szoktam lekapcsolni.

keri

Igazából teljesen mindegy hogy réz vagy kantál huzal.
Minden vezetőnek van ellenállása és azon esik feszültség, amitől teljesítmény is.
Megfelelő illesztéssel a rézdrót pont olyan jó fűtőtest mint a cekasz.

A magas nikkel, króm tartalmú huzalok előnye annyi hogy nem ég el, nem olvad el olyan könnyen, vörös izzásig vígan mehet szabad levegőn.

Réz esetén nagyobb áram és alacsonyabb feszültség kell.
Itt a felfűtés sebességének növeléséhez nagyobb áram kéne vagy vékonyabb, esetleg hosszabb huzal.

A hivatalos fűtött asztalokban is sima réz van. Nyomtatott áramkörből kialakítva, ami abból a szempontból előnyös hogy nagyobb a réz felülete, így jobban leadja a hőt.

Abban egyetértek hogy az 5perces felfűtés elég harmatos, 250W-os táppal egy negyed akkora felületen mint amit használni szoktunk,  illetve feleslegesen nagy macera manapság ilyennel szórakozni, amikor bevett megoldások vannak.

keri

Marline nem tárol ilyen adatot.

keri

Minek bonyolítjátok az életeteket? [#nemtudom]
Teflonlappal meg pláne. Az mégis minek?
Üveg, alá egy ilyen alu fűtőlap, az alá hőszigetelés.
Kaptonszalaggal összeragasztod, az üveget binder csipesszel felrakod és kész.

http://%20https://www.ebay.com/itm/3D-Printer-Aluminum-MK3-Heated-Bed-12V-24V-Hot-Bed-for-Reprap-214x214x3mm/372543822950?hash=item56bd579c66:g:7UEAAOSw1KRcHQTe

Itt a galéria végén vannak a képek hogy én hogy csináltam.
Olcsóbb és jobb mintha külön megveszed a sima alu lapot.

Ha meg eltérő méret kell, főleg nagyobb akkor van ilyen szilikon fűtőlap is.
Alu lap aljára egy ilyen szilikon lap, az alé a parafa hőszigetelés, és erre az egészre mehet a tetszőleges bevonat...üveg szerintem 30centire már nem olyan praktikus.

keri

Sehogy [#vigyor]

keri

M190 R50 parancsot célszerű hűtéskor használni.
Már nem emlékszem de asszem nekem is ezzel volt megoldva.
Elküldtem a fejet egy olyan pozícióba a nyomtatás végén ahol az egész tárgyat érte a hűtő ventilátor szele, felnyomtam maximumra és benyomtam ezt a parancsot (csak én 30 fokkal). Amikor lehűlt akkor küldtem el parkolni.
Most már nem érdekel. Egyből megy parkolni, aztán ha le akarom szedni lefújom alkohol-desztvíz 1:1 arányú keverékével és pattan is le hőmérséklettől függetlenül.

keri

Érdekes játék az ilyesmi, szóval megértem hogy kipróbáltad, de soha nem lesz igazán jó egy ilyen.
Nyomtass közönséges siklócsapágyat. Az nyomtatva is kellően precíz tud lenni, és ahogy írtad Z-n túl gyors mozgás sincs, szóval tökéletesen alkalmas a feladatra.

ABS nekem nem vált be csapágyanyagnak.
Ha van PA-d (nejlon) az tökéletes, de a PLA, PETG sem viselkedik rosszul. Nekem már évek óta egy nyomtatott PLA anya dolgozik probléma nélkül a Z orsón.
Tengelyekre vettem inkább kínai golyós perselyt. Olcsó. Ki kell mosni, esetleg a golyókat ki lehet cserélni ha nagyon vacakot raktak bele, és nincs azokkal gond.