Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

3D nyomtatás

Indította gaben, 2024 április 09, 15:30

Előző téma - Következő téma

PSoft

Igen, igen...
Nagyon hasznos irományokat lehet itt olvasgatni. :)

Többször kapok magánban megkeresést e témában...
Hogyan? miként? miből?

Van olyan aki úgy kezdi, -és a továbbiakban is csak arra gondolva ír- hány Wattot is fogyaszt egy ilyen nyomtató??? [#ijedt]
Ez az elsődleges, mindennél fontosabb kérdés...

Te biztos nem fogod megkérdezni, meg hát...nem is Neked célozva írtam amit írtam, csak úgy. [#wave]

Rabb Ferenc

Háááát, a fene se tudja. Google Fordító szerint...

If you choose the 24V fan and 24V power supply, you need to connect the JP2 with jumper cap. As shown in the picture.

Ha a 24V-os ventilátort és a 24V-os tápegységet választja, akkor a JP2-t csatlakoztassa az áthidaló kupakkal. Mint a képen látható.

A képen pedig az látható, hogy a jumper nincs áthidalva. Kössél be egy párszáz Ohmos ellenállást a venti helyére és mérd meg a feszt jumperrel és nélküle.

Az biztosabb mint egy kínai - angol - magyar fordítási sorozat

dtb

Nem bele vauvau, de pont a lényeges mondatot hagytátok ki:
..."As default, no matter the power supply is 12V or 24V  you need to connect the 12V fan as there is a separate chip that can provide power supply for the fan."
-
....Alapértelmezés szerint, függetlenül attól, hogy a tápegység 12 V vagy 24 V van, csatlakoztatnia kell a 12 V ventilátort, mivel van egy külön chip, amely a ventilátor számára energiát biztosít....
 A továbbiak, -a jumperelés- pont arra vonatkozik, ha 24V ventillátort akarsz használni. Szerintem.

Egyújabbgépépítő

A kapcsolási rajz szerint ha rajta van a jumper kikerül a 24V a ventilátorra.
Nekem is ez a vezérlő panel működik de én 24V-os ventit használok.
Sajnos a meghajtó FET rögtön elszált nem bírta a 24V-ot.
Csere után jól működik.

TBS-TEAM

Szerintem csak akad egy műszer amivel meg tudod mérni a venti kimenetét 24V tápot rákapcsolva [#kacsint]
Láttál már fogtál már drótot [#guluszem1] vagy így vagy úgy[#wink]
József

dtb

Átnyálaztam az Aliexpresszen elérhető alkatrészeket... Na akkor most vannak kérdéseim... :-)  Igazából ezek inkább költőiek, mivel csak a kínai kínálatában szereplő alkatrészeket nézegettem, és még közelről, működés közben sosem volt alkalmam megvizsgálni ezeket, de azért pár dolog feltűnt... Ami lehet, hogy nem is annyira valós probléma, de a cnc világából kiindulva, mind magában hordozza a pontatlanság lehetőségét. Kezdjük például a szál adagolóval... van X, meg X+2 fogas kialakítás, de én azt gondolnám, hogy a lehető legkisebb átmérővel továbbítanám/mozgatnám a filamentet, mert minél kisebb az egy lépésben továbbított anyag mennyisége, annál pontosabban tudom szabályozni a felhasználandó mennyiséget, és emiatt minél nagyobb a motor fordulata, annál egyenletesebb az adagolás. Rosszul gondolom?
A másik, hogy én sehol nem láttam egybeépített adagoló és hotend egységet, pedig ezek is minél távolabb vannak egymástól, annál nagyobb a köztes távolságban a filament "holtjátéka", aminek megint csak a pontatlanság lesz a vége...
Végül, amit még nagyon furcsáltam, hogy az összes hotend egy oldalról fűtött, holott itt is a körkörös, egyenletes fűtés lenne az igazi, például egy olyan kialakítással, mint a felpattintható zavarszűrőknél, csak itt porcelán, vagy kerámia lenne az ideális. Hobby szinten tényleg ez a mostani színvonal, vagy csak rossz helyen keresgéltem?
Alaplapokból mondjuk a bőség zavara van, de ha leszűrjük a 24V-os, 32 bites verziókat, akkor a megfizethető kategóriában (kezdőnek!) már egyszerűbbnek tűnik a választás, pl ezek között: SKR V1.3, SKR V1.4, MKS SGEN L Smoothieboard
Ezekkel van valakinek tapasztalata?

PSoft

Köszönöm mindenkinek a segítséget. [#worship]

István linkje, a kapcs. rajz...sokat segített nekem is.
Így már, számomra is egyértelmű a dolog.

zip0ji0se

Sziasztok!

A Curában, hogy tudom beállítani a váza üzem módot, hogy az is legyen. Hiába választom ki a lehetőséget és veszek ki minden mást, szeletelésnél van kitöltésem meg felső rész is. Pedig nincs kijelölve egyik sem. Nem akarok sok anyagot elbaltázni a fila optimális beállításához.
A másik tudatlanságom, hogy hol találom a nyomtatási imitáció beállítási lehetőséget. Kerestem, de nem találtam rá utalást.

zip0ji0se

Én például skr v1.3-t használom uart 2208-l. Igazából semmi bajom vele szépen teszi a dolgát. Ha egy színnel akarsz csak nyomtatni, akkor elég. Ha már kettővel, akkor kevés a motorvezérlők száma, de bővíthető. Én még annyit csináltam, hogy a hozzáadott lcd kijelzőt kicseréltem egy enkoderesre, mert az nekem jobban bejött. Nekem ez egyszerűbb mint nyomkodni.

xt79ipd3

Ez már elérhető technológia? Vagy csak egyéni megoldás? Az angol nem az erősségem.

NickE

Persze, hogy elérhető. Szerintem a videóban egy kicsit azért túldomborították az előnyőket, de tény, hogy vannak helyek, hogy lényegesen jobb.

xt79ipd3

Egy Ender 3-at lehet ilyen nyomtatásra bírni? Hogyan lehetne megoldani? Köszönöm

somma

Hogyan működik ? [#nemtudom]
Van az .stl fájl, betöltjük a szeletelő programba és az (sík)rétegekre szedi, g kódot generál, ami alapján rajzolja a sík rétegeket egymásra az extruder fúvókával.    
VAGY
betöltjük az Aspire-be (például)
ugyan azt az .stl fájlt és marópályát generál, amely alapján leszedi a fölösleges anyagot a munkadarabról.

Én is a felirat automatikus fordításával néztem a videót, igaz csak futólag és mint érdekesség tettem fel a fórumra.Az első módszert mókolta meg kicsit, hogy ne csak sík szeleteket készítsen.
Úgy emlékszem kicsit izmosabb gép, és Linux kellett a kivitelezéshez.
Szerintem ebben a formában nagy jelentősége nincs a dolognak a fúvóka csúcsa és a "kazán" közötti kis távolság miatt.

Talán a domború felület lépcsőződés csökkentése miatt van jelentősége a módszernek.

xmkwac9

Kell egy Linux-os (virtuális) gép, ahol a Slic3r-t le tudod fordítani és az a saját fordítású Slic3r tud olyan g-kódot gyártani, ami a Z irányú mozgást is megcsinálja. Azután olyan nyomtatódnak kell lennie, ahol a fúvóka mellett nincs ventilátor, közelítéskapcsoló, stb. A fúvóka hegyétől felfelé kb. 7-8 mm üres tér szükséges (vagyis ennyire emlékszem, de még tegnap néztem végig a videót).

xt79ipd3

Igen, a lépcsők miatt lenne érdekes nekem is.