Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Épül a gépem ::: Nyárfa gépe

Indította gaben, 2025 február 26, 08:05

Előző téma - Következő téma

frkdv6dyr

Ez a kis gép TR12x3-al lesz szerelve, csak. A nagyobbik géphez meg vannak már a golyós orsók, de rengeteg alkatrészt magamnak kell legyártani és nincs mivel. Ennek a gépnek annyi dolga lesz, hogy legyártsa az alkatrészeket a nagyhoz. A lineáris sínekből kettő ki is lesz szerelve a végén, ha addig nem veszek másikat.  
 
Egyrészt a konstrukciót szeretném kipróbálni, mik az előnyei és hátrányai, másrészt szinte "azonnal" szükségem van egy gépre. A rajzolás aránylag gyorsan megy, így látom mi fér el és mi nem.

guliver83

És ezt nem kell megmunkálni úgy gondolod?

sasi


cdswcrkpn

Amúgy ha már van több féle koncepciód és esetleg tudsz szilárdsági analízist lefuttatni elég szépen kijön melyik a gyengébb és merre.
 
Még mindig mozgóhídban gondolkodsz? Ha igen akkor vigyázni kell azért a súllyal.

frkdv6dyr

Természetesen kell, de csak a síkolásokat akarom külső munkában megvalósítani.

frkdv6dyr

Kénytelen vagyok mozgóhídban gondolkodni, mert a sínek mérete adott, és rövid. 700-as THK SSR20-as max 550mm hasznos elmozdulást tud így, de állóhíddal ez csak a 300-350mm lenne maximum.

frkdv6dyr

Valami hasonlót szeretnék én is. Ez a munkád is tetszik nagyon, sok okos dolgot tanultam eddig tőled elektronikában is. [#worship]
 
Mekkora a súlya a hídnak?

sasi

Kissé zavarba hoztál [#wow3]...
 
A híd kompletten /csatlakozó elemek, sin+alátét, motor, orsó, csapágyházak stb./ ~ 45 kg. A Z tengellyel, marómotorral együtt 100 kg körül lehet. A váz tartozékokkal ~190-200 kg körül lehet.  
 

svager

Szerintem a súly nem lesz probléma.
 Nálam 165-170Kg a híd a lábakkal együtt,de még feltöltöm homokkal is kb.30-40kg belefér.
 
 http://www.imgserv.com/MMz" TARGET=_fnew>http://www.imgserv.com/images/2016/01/21/vTbSPC.th.jpg" border=0>
 
4000 a gyorsjárat,viszont visszavettem a gyorsulást 2000-re mert nincs lerögzítve a padlóhoz és kiakart menni a műhelyből.  

guliver83

A híd az egy tömör anyagból van megcsinálva?

svager


frkdv6dyr

Kicsit gyakoroltam ma a rajzolást. Az utolsó híd terv ami szerintem se rossz, stabil, nehéz, szóval passz.
 
Nem fejeztem be a végét, hiányzik a belsejéből a motor, és a szíjtárcsák is készülőben.  
 
Jöhetnek az észrevételek.
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/nyarfa/cnc/tervek/hid_2_500x300x200.JPG" border=0>

svager


cdswcrkpn

Elég masszív lesz, csak kell találnod valakit aki prímán összehegeszti a két felet, illetve a sín alátéteket.  
A lineáris vezetők biztosan hamarabb mennek tönkre mint hogy ez a konstrukció megcsavarodjon.
Én már csak a rezgések miatt aggódnék az acél szerkezet miatt. Milyen anyagválaszték létezik ezekből a szelvényekből?

remrendes

En egyelore nem igazan latom elonyeit az osszeforditasnak.
 
Egyebkent letezik 160x160-as zartszelvenybol 20-as falvastagsagig :)