Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Épül a gépem ::: kgl

Indította gaben, 2025 február 26, 08:02

Előző téma - Következő téma

kgl

#450
Idézetet írta: TBS-TEAM Dátum 2025 május 25, 19:39Kapcsolási rajz Részlet a kezdéshez.
Elkezdtem tanulmányozni az UC rajzokat. Mint várható volt, sokkal bonyolultabb a kapcsolási rajzok, mint a mach3 esetében. Nem baj, majd megszokom. :)

Pár dolgot nem értek a rajzokon. Elöl a file neve.:

1.) Vezérlés UC300ETH séma - Bal oldalon alul van egy IDC interfész 26 pólusú, ez a kézikerék kifejtője? Ilyen kifejtőm még nincs. Gondolom ez is DIN sínes.  Nekem egy PEDANT HAND-HELD CONTROLLER feliratú MPG-m van csatlakozóval a végén 10 érintkezős bedugós anya. Minden más felirat kínaiul van, így a pontos típusszámát sem ismerem. Kinézetre ugyanez : https://www.aliexpress.com/snapshot/0.html?spm=a2g0s.buyer_received_review.0.0.38dc6c1bt9YzcU&orderId=3050193944906687&productId=1005004011626084&_gl=1*l475gf*_gcl_aw*R0NMLjE3NDgxNTUxOTUuQ2p3S0NBanczTVhCQmhBekVpd0EwdkxYUWNVeHVzM3FhdGJHRkxiRy1Ia3dMMVdBWHVrR01ZdEJGRnY5SGx2MVF0UjQ0bXJJc0s3QTZSb0NHQmNRQXZEX0J3RQ..*_gcl_dc*R0NMLjE3NDgxNTUxOTUuQ2p3S0NBanczTVhCQmhBekVpd0EwdkxYUWNVeHVzM3FhdGJHRkxiRy1Ia3dMMVdBWHVrR01ZdEJGRnY5SGx2MVF0UjQ0bXJJc0s3QTZSb0NHQmNRQXZEX0J3RQ..*_gcl_au*MTIzODg1MTE0Ni4xNzQyNjI1NTUw*_ga*MTYzNjMxNDgxMS4xNzQyNjI1NTA2*_ga_VED1YSGNC7*czE3NDgyNTg4MDYkbzYxJGcxJHQxNzQ4MjU5MTYxJGo2MCRsMCRoMCRkUWp5VEpadkljUHVPWjkxVVpVNlBkUVJ4VHE4dHpXaHU0Zw..

2.) Vezérlés On-Off - Ezen több mindent nem értek pontosan. A középső nyomógomb milyen célt szolgál?
                  - A relé milyen célt szolgál? Ez K01-el van jelölve. Viszont jobbra tőle van egy K1 vészstop, de a vészstop kapcsoló képe mellett S01 van.
                  - Az MC1 vezérlés On 24V az lenne a relé?
                  - A A vezérlés On S4 és S3 az két külön kapcsoló?
                  - Az MC1 nem tudom  mit takar? Ez sorosítva a vészstoppal. :O

3.) Főáramkör - Nem tudom mit ábrázol az 1_F, selytésem szerint ez a 380V főkapcsoló
            - F1 , -F2, -F3, -F4, -F7 mit takar? Ezt a rajzi elemet nem ismerem. Sejtésem szerint ez valamilyen kapcsoló?
            - Az -F5, -F6, -F8 az különböző áramerősségű biztosíték?
            - A -K1 kapcsolóra miért van szükség a driverek tápvezetékében, feltételezve hogy az -F4 is ugyanazt kapcsolja csak a tápegység elött?
            - a -MC1 24V-os az relé érintkezők akarnak lenni? Mi vezélri az MC1-et?
4.) Vezérlés UCBB bemenetek- Jobb oldalon a rajzon a sok kapcsoló mind zárt alapesetben +24-re kötve?

5.) Vezérlés UCBB kimenetek -  Ezen  a rajzon nagyrészt az léptetőmotorok vezérlőjéhez kimenő vezetékeket de Más megnevezésekkel mint a DM556 esetében van.
                            - Az /M3, /M6, /M7, /M8  ez nem tudom mi, sejtésem szerint szabad kimenetek?
                            - az opciós elem a rajzon /A-puls és /ASIGN  az a második Y leptetőhez menne?
Viberen is elérhető vagyok : 06-20-976-6330

TBS-TEAM

#451
Idézetet írta: kgl Dátum 2025 május 26, 14:15Elkezdtem tanulmányozni az UC rajzokat. Mint várható volt, sokkal bonyolultabb a kapcsolási rajzok, mint a mach3 esetében. Nem baj, majd megszokom. :)
Pár dolgot nem értek a rajzokon. Elöl a file neve.:

1.) Vezérlés UC300ETH séma - Bal oldalon alul van egy IDC interfész 26 pólusú, ez a kézikerék kifejtője? Ilyen kifejtőm még nincs.
AZZAL MÉG NE FOGLALKOZZ ODA MEGY MAJD A KÉZIKERÉK.

2.) Vezérlés On-Off - vészstop kapcsoló képe mellett S01 van. VÉSZSTOP MINDENT MEGÁLLIT (MARÓMOTOR, HAJTÁSOK TÁPJÁT VESZI EL)
                  - Az MC1 vezérlés On 24V az lenne a relé? MARÓMOTOR TÁPJÁT KAPCSOLJA (FŐÁRAMKÖR)
                  - A  vezérlés On S2 és S2 az két külön kapcsoló? EZ EGY KAPCSOLÓ OTT A KÉPE VAN ON/OFF GOMBJA+LED H2.
                 

3.) Főáramkör - Nem tudom mit ábrázol az Q1, selytésem szerint ez a 380V főkapcsoló: FŐKAPCSOLÓ
            - F1 , -F2, -F3, -F4, -F7 mit takar? Ezt a rajzi elemet nem ismerem. F1 3 POLUSÚ KISAUTOMATA, A TÖBBI 1 POLUSÚ KISAUTÓMATÁK (ÜVEGBIZTOSITÉK FOGLALATTAL F6, F8) MINDEGYIKNÉL OTT AZ ÉRTÉK ,?AMPER
         
            - A -K1 kapcsolóra miért van szükség a driverek tápvezetékében, feltételezve hogy az -F4 is ugyanazt kapcsolja csak a tápegység elött? K1 A RELÉ AMI KAPCSOL
            - a -MC1 24V-os az relé érintkezők akarnak lenni? Mi vezélri az MC1-et? VEZÉRLÉS ON NYOMOGOMB.

4.) Vezérlés UCBB bemenetek- Jobb oldalon a rajzon a sok kapcsoló mind zárt alapesetben +24-re kötve? ODA VAN IRVA MELYIK VÉGÁLLÁS VAGY HOME KAPCSOLÓ

5.) Vezérlés UCBB kimenetek -  Ezen  a rajzon nagyrészt az léptetőmotorok vezérlőjéhez kimenő vezetékeket de Más megnevezésekkel mint a DM556 esetében van. MÓDOSÍTOM NEKED A LÉPTETŐ FELIRATOKHOZ. MÉG NINCS KÉSZ A RAJZ

                            - Az /M3, /M6, /M7, /M8  ez nem tudom mi, sejtésem szerint szabad kimenetek? M3 FŐORSÓ START, STB... MAJD A RAJZOKON FENT LESZ.

                            - az opciós elem a rajzon /A-puls és /ASIGN  az a második Y leptetőhez menne? NEM AZ EGY +FORGÓ TENGELY HA MAJD HENGERES TÁRGYAT AKARSZ MARNI VAGY GRAVIROZNI


TÜRELEM FOGLALKOZZ A VÉGÁLLÁSOKKAL UCBB BEMENETEK.
VEZÉRLÉS ON/OFF
UCBB BEMENETEK
UCBB KIMENETEK TÖLTSD LE ISMÉT.
József

Arany János

Azért ide írok, mert úgy gondolom, hogy nyilvánosan kell elnézést kérnem Tőled!!!
Nem gondoltam volna, hogy ilyen kártyával szenvedsz!!!
Vagy figyelmetlenség, vagy feledékenység okozta! Mindeggy!!!
A küldött linken szereplő USB-s kártyát nem kérem!
Meg sem fordult a fejemben, hogy USB-n kersztül használnád a MACH3-at!
Idézetet írta: kgl Dátum 2025 május 25, 21:07Feladtam. :) 2 db Mach3 kártyám van, az egyik még bontatlan csomag, van hozzá krekkelt kínai alkönyvtár is a cd lemezén + van hozzá való usb kábel is. :) Tipikus kínai. :) Ez a kártya még nem volt áram alá téve ezért ha kell akkor természetesen átadom neked. A többit Pü-ben.


kgl

Idézetet írta: Arany János Dátum 2025 május 26, 16:38Azért ide írok, mert úgy gondolom, hogy nyilvánosan kell elnézést kérnem Tőled!!!
Nem gondoltam volna, hogy ilyen kártyával szenvedsz!!!
Vagy figyelmetlenség, vagy feledékenység okozta! Mindeggy!!!
A küldött linken szereplő USB-s kártyát nem kérem!
Meg sem fordult a fejemben, hogy USB-n kersztül használnád a MACH3-at!
Semmi baj :)
Viberen is elérhető vagyok : 06-20-976-6330

TBS-TEAM

#447
 PDF RAJZOK FRISSÍTVE.

Léptetőket is tartalmazza.
Kimenet reléket is tartalmazza.
Már az analog kártyát is tartalmazza.

Már csak a kézikerék hiányzik. :Q
József

kgl

Idézetet írta: TBS-TEAM Dátum 2025 május 26, 21:43#447
 PDF RAJZOK FRISSÍTVE.

Léptetőket is tartalmazza.
Kimenet reléket is tartalmazza.
Már az analog kártyát is tartalmazza.

Már csak a kézikerék hiányzik. :Q

Köszönöm nézem :)
Viberen is elérhető vagyok : 06-20-976-6330

kgl

Az új elektromos alkatrészek vásárlásával szenvedek. 1 napom ment el rá, hogy csak a kismegszakítókat összegyűjtsem honnét tudom megvenni. Egy nyomorult boltot sem találtam ahol egy márkából lett volna 4A, 16A, 10A és 1A kismegszakító. A lekapcsolási érzékenységről meg nem is szólva elég szánalmas a felhozatal.

Egy relé foglaltot találtam, de nem vagyok benne biztos 100%-ig, hogy jó is a reléhez.
Relé : 55.33.9.024.0010
Foglalathoz azt írja, hogy a Finder 55-ös sorozathoz jó. foglalat

Valaki meg tudná erősíteni, hogy jó ez a foglalat ehhez a reléhez?
Viberen is elérhető vagyok : 06-20-976-6330

TBS-TEAM

#457
Idézetet írta: kgl Dátum 2025 május 27, 18:19Egy relé foglaltot találtam, de nem vagyok benne biztos 100%-ig, hogy jó is a reléhez.
Relé : 55.33.9.024.0010
Foglalathoz azt írja, hogy a Finder 55-ös sorozathoz jó. foglalat

Valaki meg tudná erősíteni, hogy jó ez a foglalat ehhez a reléhez?

Az a rajzon csak illusztráció és csak 3 morzés.  :riii       

A kapcsolási rajz szerint 4 morzés kell mindjárt megnézem mi a pontos típus finder-ből, meg a foglalat HOZZÁ.

4 MORZÉS: 55.34.9.024.0000   FINDER
FOGLALAT: 94.04SPA

Módosított: VEZÉRLÉS ON PDF feltöltve #447.

József

kgl

Idézetet írta: TBS-TEAM Dátum 2025 május 27, 18:35Az a rajzon csak illusztráció és csak 3 morzés.  :riii       

A kapcsolási rajz szerint 4 morzés kell mindjárt megnézem mi a pontos típus finder-ből, meg a foglalat HOZZÁ.

4 MORZÉS: 55.34.9.024.0000   FINDER
FOGLALAT: 94.04SPA

Módosított: VEZÉRLÉS ON PDF feltöltve #447.


Köszönöm letöltöttem :)  [#taps]
Várható még alkatrész változás a rendeléshez? Addig nem rendelem meg, csak ha már nem változik. :)
Viberen is elérhető vagyok : 06-20-976-6330

TBS-TEAM

#459
Komplett rajz.
József

kgl

Idézetet írta: TBS-TEAM Dátum 2025 május 28, 19:26Komplett rajz.

KÖSZÖNÖM SZÉPEN, HATALMASAT ALKOTTÁL.  [#taps] Letöltöttem. Egész éjszaka ezt tanulmányoztam. Kezd összeállni a kép a fejemben.  :St

Pár kérdésem majd lesz, mikor zavarhatlak?
Viberen is elérhető vagyok : 06-20-976-6330

TBS-TEAM

Idézetet írta: kgl Dátum 2025 május 29, 08:14KÖSZÖNÖM SZÉPEN, HATALMASAT ALKOTTÁL.  [#taps] Letöltöttem. Egész éjszaka ezt tanulmányoztam. Kezd összeállni a kép a fejemben.  :St

Pár kérdésem majd lesz, mikor zavarhatlak?

Szalag kábelt le tudjuk gyártani  neked a kézikerékhez is, a kérdés milyen hosszú legyen, irtam PÜ.
József

kgl

Lassan de haladok az átépítéssel. Megrendeltem a szükséges alkatrészeket is. Addig a meglévő készletekből kell tovább haladnom. Szerencsére még volt pár méter 2 eres árnyékolt vezetékem így gondoltam megoldom azt, hogy a hídon minden mikrokapcsoló külön vezetékkel legyen ellátva, és ne sorosan legyenek kötve. Mind a 2 energialáncot végig ki kellett nyitnom ehhez. A híd jobb oldali lábában csokis megoldásos toldási lehetőséget kezdtem el kiépíteni minden vezetéknek feliratozva a vezetékeket tépőzáras feliratozókkal. A csokis toldást azért találtam ki, hogy ha valahol eltörik egy vezeték, akkor ne kelljen mindent újra szétbontani mert ez hatalmas munka sámlin állva, hogy elérjem a híd tetejét. Így csak azt a szakaszt kell bontani, ahol cserélni kell majd a vezetéket a jövőben. Ez alól kivétel a Z tengely léptetőmotor és a marómotor vezetékei. Ezeket az ipari hajlításra tervezett kábeleket nem szeretném elvágni emiatt. Ráadásul nincs is annyi helyem a híd lábában kialakított részben, hogy ezt is megoldjam. Így csak a végállás kapcsolók vezetéke lesznek csokizva.
Az is kiderült az energialáncok bontásakor, hogy képtelen vagyok befűzni a hídból kijövő vezetéket az energialánc kezdő szemébe. Nincs annyi hely hogy odaférjek, ezért próbálkoztam acéldrót segítségével befűzni a vezetéket. A híd lába és a gépváz között 2 cm van, a kezem sem fér be oda. A gép oldalán lévő energialáncba még beleférne nagyon-nagyon szűkösen 2 db vékony 2 eres árnyékolt madzag, de akkor már nagyon feszes lenne a lánc lezárása után.
Az energialáncot nem szeretném kicserélni, mert ehhez a beszintezett asztallapot is le kellene bontani és a híd jobb lábát is le kéne bontani, alábakolva a 30 kg körüli hidat. Ezért nagy valószínüséggel nem fogom tudni az energialáncba berakni a további vezetékeket, hanem gány módon mellette fogom húzóbilincsekkel hozzá rögzíteni az energialánchoz. Tudom, hogy ez nem szép megoldás, pedig erre háklis vagyok. Erre még aludnom kell.... Úgyis elfogyott a tovább haladáshoz az árnyékolt vezetékem, meg kell várnom amíg megérkezik a rendelt csomag.  A képen még nincsenek bekötve a vezetékek egy része a  híd lábába.



Viberen is elérhető vagyok : 06-20-976-6330

TBS-TEAM


Amikor nem fér bele az energialáncba, lehet emeletesen is építkezni ua. vagy kisebb energialánc
hozzáadásával a belső íven futtatva, ha egymás melett nem fér el.

#460 rajzot frissítettem a végleges alkatrészekhez.
József

kgl

Idézetet írta: TBS-TEAM Dátum 2025 június 02, 14:38Amikor nem fér bele az energialáncba, lehet emeletesen is építkezni ua. vagy kisebb energialánc
hozzáadásával a belső íven futtatva, ha egymás melett nem fér el.

#460 rajzot frissítettem a végleges alkatrészekhez.

Köszönöm az ötletet és a rajz frissítést.  [#worship]
Viberen is elérhető vagyok : 06-20-976-6330