Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Épül a gépem ::: Bundyland gépe

Indította gaben, 2025 február 26, 08:00

Előző téma - Következő téma

PSoft

 
Az E240-es motorokon is,ilyen http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/kep/E240_m%e1gnes/IMG_3763.JPG" TARGET=_fnew>összevisszavagdosott:)) kuplungok voltak.:)
Nem olyan rossz az!
Pld. http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/kep/E240_m%e1gnes/IMG_3805.JPG" TARGET=_fnew>ilyeneket"faragtam" belőlük.:)
 

KoLa

Nem teccik! továbbra sem!Ha nem a teljes felületet szorítja, akkor félretolja a tengelyt a furatban így feleslegessé válik az a félrésze a kuplungnak ami a szorítás felől látszik, és nincs átmetszve!
Ez csak meg van bonyolítva!

KoLa

Az a cakkozott szél, mi célt szolgál ? jeladó?

PITU

sziasztok
bocsi , hogy bele írok....
tengely szorítót itt lehet kapni
http://cncdrive.hu/shop/index.php?categoryID=68

PSoft

 
Díszítés???:)))
 
Az csak hagyján,hogy ki van "cakkozva" de,...minek a mágnesgyűrű benne???
Nem tudom,...az ellendarabját sose láttam.:((
Talán majd valaki más,...megmondja a tutit.:)
 
 

svejk

Fairlock a neve a tengelykötésnek és lehet szeretni, nem szeretni, de ettől még használják az iparban.
Az más kérdés, hogy mi amatőrök nem tudjuk a helyét így esetleg téves következtetést vonunk le egy adott termékről.
 
Egyszer régen már Szalai György is belekötött a kiegyensúlyozatlanságába, akkor talán ő pontosan utánanézett, lehet bővebb tájékoztatást fog tudni nyújtani.

svejk

Az még csak hagyján, de minek a kerámia ülék a közepébe? :))

90p3mhzrp

Sziasztok! Én is hasonló áttételt szeretnék a bordás kerék mérete t2.5 kicsi 15 nagy 60 fogas. mivel a 15 fogasban 4-es furat van ezért ezt felesztergálom úgy hogy a kis átmérője 7mm lesz és 3 fokos kúpban folytatódik. ehhez gyártok egy tengelyt aminek az egyik fele kúpos a másikban furat van így egy hernyó csavarral rögzítem a mavilor szervón a bordás kerekét pedig egy 6-os menettel rögzítem a tengelyen a 3 fokos kúp önzáró így nem forog meg. ha tudnék képet feltölteni megmutatnám  az enyém már le van esztergálva. Én ezt a megoldást a felbontás miatt választottam így egy lépés 0.0025mm lesz

Szalai György

Elméletgyártásban jó vagyok, mert a tudatlanságom nem köti a fantáziámat az ismeret szabta határok közé. Ez tutti.
Megnéztem a felületeit erős nagyító alatt. Nincs kopás semelyik felületen, még a fogakon sem. Pedig ez egy eloxált alumínium felület, amin a mechanikai kontaktusnak nyomot kell hagynia. De nincs.
Tehát ez vagy vadi új alkatrész, vagy semmivel sem állt mechanikai érintkezésben, pláne nem iparszerűen.
Gondolhatóható, hogy nem új, hiszen egy szétdarált motorról származik. Akkor használták, de nem mechanikai kontaktussal vették igénybe.
Hanem mágnesessel. Ezért volt benne a mágnesgyűrű.
Akkor ez kontaktus nélküli mágneses kuplung lehet.
De az alumíniumban a változó mágneses térerősség hatására örvényáram indukálódik, ami melegedést és késleltetést okoz. Ott, ahol nyitás-záráskor a térerő változás a leg intenzívebb, vagyis az ellendarabhoz legközelebbi peremén.
Ezért ott a folyamatosságot fogazással szét kell darabolni.
A fogárok aljának különösen élesre alakítása valamiért fontos volt. Nem értem az okát, miért nem lehetett könnyebben elkészíthető, kissé kerek.

bundyland

Tengelyhosszabítót csak úgy használnék hogy a végén csapágyazva természetesen, jól láttad a konzol már eleve olyan.

bundyland

Nekem teljesen jó a középvonalon vágott is csak éppen ilyen képet találtam.

bundyland

Balázsékat nagyon jól ismerem köszönöm, de itt nem a tengelyszorító beszerzése volt a kérdés hanem a tengely átmérő csökkentöé.

bundyland

Tehát összegezve a legjobban úgy járnék ha összepárosítanék egy fél szorítós kuplungot
meg egy fogazott tárcsát, esetleg összeragasztanám.

svejk

És visszaértünk a ragasztáshoz... :))
 
De mondok durvábbat, esztergáld le a motortengely átmérőjét kisebbre. A saját hajtásával meg tudod oldani.  
Még mielőtt felháborodsz, nem én találtam ki, a hajtóműves AC szervo tengelyei gyárilag ilyen lépcsős átmérőjűek.
 
Az eddig látottak alapján vita nincs, hogy szépen dolgozol, megértem, hogy nem akarsz kókányolni, de valahol mérlegelni kell a sok plusz munka és az iparban elfogadott újabb technológiák között.