Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

UCxxx, mozgásvezérlők MACH3-hoz

Indította gaben, 2025 február 03, 18:41

Előző téma - Következő téma

istvan58

Sziasztok,
 
UC400ETH beépítve, egyenlőre MACH3 al mert az UCNC-t még nem tudtam a gépemre faragni, na meg még nincs kész az új kézikerék, a modbus-os meg csak Mah3-al megy.
 
Egy kérdésem lenne:
a főorsókat (2 van) mach3-bol vezérlem a PWM-el, (brushless DC motorok). A fordulatszám kijelzést ugy oldottam meg hogy a mach-ban beálitottem az index bemenetet és a brushless motor egyik hall szenzorának a jelét köttötem ide. Ez két impulzus fordulatonként, na de mindkét főorsóm külömböző áttételekel használható, az egyik 1:1. 1:2 és 2:1 el, a másik 1:1 és 2:1 el. Hogy a Mach ablakban a helyes fordulat jelenjen meg a "pulley ratio" értékel játszotam és erre gombokat és makrókat definiáltam.
 
Na de most az UC400 al a pulley ratio nem állit semmit, a helyes értéket a plugin configban tudom beállítani az " index prescale" értékel.
 
Amikor 1 van beírva akkor a motor fordulat dupláját irja ki, ez akkor jó amikor a 2:1 es áttételt használom. Amikor 2 van beírva akkor valós a motor fordulat, ez jó az 1:1 nél. Ha 4 van beírva akkor a motorfordulat felét láttom , ez jó a 2:1 áttételnél.
 
Na most amit szeretnék az hogy definiáljak 3 olyan gombot és makrót amivel az "index prescale" értéket tudnám átállitani 1,2 vagy 4 re.
Tud e valaki ebben tanácsot adni?

istvan58

"Jut eszembe, ezzel az új pluginnal már nem cserélgeti a firmware-t ha egymás után váltogatom a Mach3-at és UCCNC futtatását."
 
én ma próbáltam először az UCCNC-t élesbe és nekem cserélgeti a firmware-t váltáskor

kr97pwss2

Mach3-al makróból az Index prescale értéket nem lehet állítani. Amint időm engedi, megfejlesztem a mach3-as pluginban az pulley ratio figyelembevételét.

istvan58


istvan58

Sziasztok,
gondolkoztam egy darabig hogy melyik topikba irjam le a következőket, végül ide irok mert főleg a Balázs(..ék) véleményére számitok.
 
Anyit olvastam itt a fórumon már arról hogy a léptető motoros hajtás fő "jelemzője" a lépésvesztés hogy már kezdtem paranoiás lenni és mindég attol féltem hogy elcseszem amit csinálok. Már azon voltam hogy lecserélem a gépem hajtását szervóra de először elvégzek egy kiss tesztelést.
Elsőre az X tengelyre szereltem egy mérőórát és legeneráltam egy kb 13000 soros G kódot a Béni féle stressz teszt progival.  
 
 
http://kepfeltoltes.hu/160512/Stresz1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg" border=0>
 
 
http://kepfeltoltes.hu/160512/stresz2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg" border=0>
 
Majd homming után, X5 re lépve nulláztam a mérőórát.
 
Lefutatva a G kódot Mach3+ UC400ETH kombinációval a kód végén X5 re lépve 0.1mm volt az eltérés.
Pedig a motor tuning beálitások minimum 50% tartalékal vannak beálítva.
 
Majd ugyanaz a G kód lefutatva UCCNC-vel tökéletesen beált 0-ra a végén.
Ez a mach3 hibája lehett? Vagy az UC400 plugin hiba? Majd még kipróbálom mach3 LPT portról is és szerelek órákat a többi tengelyre is.
 
 
 

000000000

Szia,
 
Mach3-hoz melyik UC400ETH plugin verzió van feltelepítve? Az 1.005 -ös verzió ami az első hivatalos kiadás volt hibás volt sajnos, igaz csak pár napig volt fent a weoldalunkon, ha az van fentelepítve nálad, akkor mindenképpen frissítsd.
A mostani verzió az 1.006 jól, megbízhatóan működik.
 
Egyébként a Mach3 és az UCCNC gyorsítási beállításai megegyeztek a tesztednél?
Azért kérdezem, mert a Mach3 pályageneráló algoritmusa hibás, gyakran túllépi a beállított gyorsítást, erről Polgárdi Balázs annó rakott is fel logikai analizátoros mérési képet, úgy emlékszem, hogy az UCCNC topikba.
Szóval ami gyorsítás paraméterrel az UCCNC-vel a gép biztonsággal lépésvesztés nélkül meg tud tenni, annak max. a felét adhatod meg gyorsításnak a Mach3-ban az említett pályagenerátor hibája miatt és ez még a legjobb eset sajnos. Extrém beállításoknál kimértünk egészen 8x-os túlgyorsítást/lassítást is Mach3-al, ami erősen magában hordozza a lépésvesztés lehetőségét léptetőmocis rendszernél. Az egyedüli megoldás, hogy erősen visszaveszed a gyorsítási paramétert a Mach motor tuningjában, annyira, hogy ne lépje túl a Mach3 a túlzott gyorsításával sem a géped tengelyeinek a gyorsítási képességét.

istvan58

Szia Balázs,
 
1.006 verzió van telepítve. Motor tuning azonos mach3-al.
Amugy kézi próbálgatásokal simán tudja a 2-3 szorosát is bisztonságal. ( 8-szorosát nem próbáltam)
 
Akkor ugy látom 2 megoldás van számomra :
 
1. Szervósítok
2. UCCNC-sítek  
 
mivel az UCCNC-lic megvan ez a célszerübb.
 
De itt akkor mindenképen lesznek kérdéseim.
Ami már most felmerül:
 
-Kézi kerék : ennek az elkészítése folyamatban
 
-Két főorsó kezelése.(gondolok ez menni fog)
 
-Ami viszon engem kicsit zavar az amiről már beszéltünk hogy az UCCNC cask X,Y,Z re számol előre pályakorlátokat. Nekem még minimum az A-ra is kéne ez a funkció. Várható ez a felylesztés valamikor?
 

svejk

G61 vagy G64 üzemmódban tesztelted?
Érdemes mindkettőben.
Figyeld mag a ciklusidőket is!

istvan58

Nem volt g61 vagy G64 a kódban, de a CV be volt pipálva akkor gondolom G64 volt.
Egyszerüen minden alapbeálitás volt. Beni progijával generáltam a kódot cask a feeedrate-et irtam át 800-ra.
Annyi hogy a mach3 look ahead alapban 20, UCCNC-be meg 300.

vjanos

Ennek a Béni féle stressz teszt proginak az elérhetőségét meg tudnád adni?
Köszi.


000000000

 
Én, amikor ilyen nyolcszoros ráhagyásokat hallok, olvasok, a szemem is jojózni kezd.  
Azután nemsoká eszembe jut, „nem mind arany ami fénylik” mondás is.
De, remélem ezek a tünetek majd elmúlnak.  
Én, 30% -os ráhagyással el vagyok a szervós és léptetős gépeimmel is. Sok év óta nem gyártottam selejtet a gépek hibájából.  
Igaz, soha nem próbáltam mikronos tűréssel dolgozni.  
 

000000000

Sziasztok,
 
István: Próbáld meg exact stop módban is, ha ott nem téveszt poziciót, akkor a probléma biztosan a CV túlgyorsítással lesz és akkor csak az segít ha lejebb veszed a gyorsítást.
Illetve megpróbálhatod még egészen lassú gyorsítással is, hogy úgy mi történik, csak tesztelési célból.

svejk

Igen, a CV a G64 üzemmód.
Érdemes berakni mindig a megfelelőt a kód első sorába, mert öröklődő, és új kód betöltésekor meglepetés érhet.
 
A Look Ahead értéke is nagyon fontos, főleg Cv  (G64) üzemmódban.  Célszerűen mindkét programot azonos beállítással teszteld.

000000000

Danibá60: Azért nem gyártottál selejtet, amiért sokan mások sem, mert a gép beállítását úgy végezted el, hogy megnézted milyen beállítások azok amikkel nem téveszt lépést a rendszer és ahhoz képest még visszavettél mondjuk 30%-ot.
Ez pedig azt jelenti, hogy a gyorsítási paramétered annyi, amivel az időnkénti túlzott gyorsítást is elviselik a tengelyeid.
Viszont ez egyben az is jelenti, hogy a gépet mechanikailag és elektronikailag legalább 2x ekkora gyorsításokra lenne képes, ha ez a CV számítási hiba nem lenne a Machban.
Röviden ennyi a történet. Ha valakit jobban érdekel ez a probléma, akkor egyszerűen bárki kimérheti egy tárolós oszcilloszkóp vagy logikai analizátorral. Elég egyetlen csatornán mérni mondjuk az X tengely step jelét.
G64 módban például:
G0 X0
X1
X2
X3
 
A mérésen látszani fog, hogy a gyorsítás a beállítotthoz közeli rámpával történik míg a lassítás késve történik meg és a rámpa meredeksége nagyobb mint ami a motor tuningban be lett állítva.
 
Ez a tünet egyébként nem fog elmúlni hiszen a Mach3-at már nem fejlesztik.