Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Lézer

Indította gaben, 2025 február 03, 18:31

Előző téma - Következő téma

TBS-TEAM

Biztos, hogy fel van csapágyozva mindkét oldalt [#kacsint]
József

doil

igen belül :) de én még a két végére is tennék megtámasztva , hogy ne feszítse az átvezető tengelyt , megjelöltem :)

  

TBS-TEAM

A képen egy kb: ~20mm köszörűlt tengely van olyan rövid szakaszon egy csatahajót elbír [#eplus2][#eplus2][#eplus2]
Nem kell ilyeneken gondolkodnod értelmetlen + tömeg pénz stb.. kidobás
József

doil

jaaaa ugy már más kisebbnek néztem én 8 assal csináltam annó de megtámasztottam mert támasztás nélkül hasa lett :)

TBS-TEAM

Én alu csőbevel oldanám meg a két oldal összekötését.
Minnél kisebb legyen a tömeg. [#nevetes1]
József

doil

a tömeg annyira nem gond :) 12Nm es léptecs csak elviszi hehe
csak nem szeretném orsóval megoldani az drága lenne , a szíj az ok , de milyen ? 16mm T5 pl ? kétoldalt és melyik megoldás ami a képen van amit küldtem vagy teljesen kőrbevezetve a szíj :)

TBS-TEAM

HTD-5M vagy 3M profilt használj mert az kottyanásmentes T az nem.
József

2dbfy8y

Csapágyazása nem igazán látszik.
Kíváncsi lennék mekkora csapágyba megy a tengely. Ha csak egy az lehet nem túl erős.
Én ezért vittem keresztbe átmérő 12mm köranyagot, és innen, onnan 2-2db csapágy van.
De kíváncsi lennék ezen a laser fej mennyire stabil, hogy egy lineáris kocsin van csak.
Szerinted ha az én gépemen a fej alá betennék még pluszba egy sint egy kocsival, az megoldaná a fej beremegését?

TBS-TEAM

Ha a tengely pl: 16mm átmérő akkor:
6203 csapágy 16x40x12
Statikus terhelése ~ 4KN
Dinamikus terhelése ~8KN
~11-13000F/p.

1KN= 101,97Kg

Mit építesz [#fejvakaras] [#fejvakaras] [#fejvakaras]
József

TBS-TEAM

12mm tengely átmérőnél:

6201 2RS

Furat átmérő (d)   12mm
Külső átmérő (D)   32mm
Szélesség (B)   10mm
Utójelek   2RS
Statikus terhelés     3.1kN
Dinamikus terhelés     6.89kN
Határfordulatszám zsírban 15000fordulat/perc

A vázszerkezetet kell úgy kialakítani elsőnek, hogy a legkissebb legyen a torzulás X-Y-Z irányba.
A jó lineális kocsi nem kotyog nem lötyög [#nevetes1]
Persze a kérdés mekkora tömeget kell cipelni [#wow1]
József

2dbfy8y

Nem építek semmit. [#nevetes1]
Csak a fej lehet tényleg berezeg amit mondtál.
Kicsit sok az kb 120mm fejlelógásom meg a plussz lelógás.
Nálam nem pörög az annyira sokat.

et7k0cxft

Mindkét oldalon szíjhajtás van. A hidat az asztal végén lévő két léptetőmotor hajtja, melyek össze vannak kötve egy merev tengellyel. Minkét motor egy-egy rövid szíjjal hajtja a tengelyt. A gép oldalán a hosszú szíjak egy csavaros szíjfeszítőn keresztül mozgatják a hidat.
Elég egyszerű megoldás.
Sajnos a telefonomon csak ezek a kép volt. Ezen nem sok minden látszik, de este teszek fel még párat.

  

doil

oké azt fogok akkor

doil

Szia a másik lézeremen nekem is csak 1 kocsin van és nem rezeg be pedig már 3 éve megy egész nap majdnem :) az a gép 900x800 as munkaterü :)

doil

Szuper köszönöm már ez a kép is sokat segített :)