Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Léptetőmotor

Indította gaben, 2025 február 03, 18:30

Előző téma - Következő téma

000000000

Szia Árpád!
A 40 Voltos fesz  őrült soknak tűnik! 64 WATT egyenáramú teljesítmény igen "derék" lenne egy léptecstől. Nem írtál véletlenül egy nullát a 4-es után. Mérd meg egy tekercs (fázis) ellenállatát. Azt megszorozva az árammal (1.6A) kijön a körülbelüli feszültség. Olvass utána, hogy a Te vezérlőd csúcsban mit visel el. Használd a  megengedett legnagyobb feszt. Azonban bizonyos vezérlőtipusok (pl. PROFI1) korlátot szabnak a feszültségtöbbszörözésnek is. Tapasztalatom szerint pl.  a PROFI1 már nem működik jól 5.5 szörösnél magasabb feszültséggel Én annál a 3.2 Voltos motorjaimat kb. 17.5 Voltal hajtom. Utána halál...  
A trafónál szerinem a motorok összteljesítményének kb. 5 szörösével számolhatsz. Nálam ez bevált.

000000000

Igazából én sem értem, hogy miért van ráírva a 40 volt. az áramerősség 1,6A az ellenállás 3,5 Ohm a teljesítménye 1,3 Nm.  Az adatokból az következne, hogy 5,6 voltos.????

000000000

Ez már mindjárt más! Szerintem motorod csak 4 Voltos. 3 db ilyen motorhoz 200 wattos toroid 20-24 Volttal kb. OKés.

e3h0cv4ph

Hi. Köss rá két tekercsére 5,6V-ot, ekkor 1,6A-t fog felvenni (esetleg meg is mérheted), és tartsd rajt kb. 1 órán keresztül (folyamatos kontroll alatt).
Ha egy óra múlva langyos kézmeleg a motor (30..40C) akkor ez a fesz jó. Ha tök hideg akkor mehetsz feljebb.

e3h0cv4ph

Merkel Géza: Az az ötszörös túlméretezés nem sok egy kicsit? Persze ha sok pénzed van mindent lehet. De szerintem úgy kb.: 1,5 szörös elég.

000000000

Ez rendben. Kértem a Berger Lahr képviselettől leírást. Rendesek voltak és küldtek. A nyomaték ábrán a feszültséget 40 volt és ott jelzi a max nyomatékot.

000000000

Elküldhetem a leírást?

000000000

Az én mailcímem arpad_t@freemail.hu   Küldjön egy mail hogy átküldhessem.

000000000

A chopper-es vezerleshez tartozhat az a 40 Volt...szerintem.
 
Nalam az 1,6 Voltos motorok kapnak 35 Volt korul
amit aztan a chopper aram kontrolja alapjan kapcsolgat a vezerlo.
 
A vezerlo radobja a 35 Voltot a lepes kezdeten
Ezzel jokora aram indul meg ami, ugye jokora lepteto nyomatekot jelent....
Mivel a nagy tulfesz miatt joval meredekebb lesz a fluxus felepules, mert meredekebben kezd.
 
Ekozben az aramfigyeles lesi, hogy mikor eri el a nevleges aramot es akkor leveszi a feszultseget, ezzel nyilvan elkezd csokkeni az aram....
 
Amint a nevleges ala csokkent egy picivel a vezerlo ismet visszaadja a feszultseget.
 
Igy tartja a nevleges aramot egy egesz pici hullamzassal, ezzel egyben megtartva a nevleges nyomatekot is...
 
Az eredmeny eroteljes es gyors lepes indulas es utana max. tarto nyomatek.
 
Raadasul en mindig bipolarisban hajtom a motorokat, az igy elerheto jobb teljesitmeny miatt.

000000000

Ahogy bírom, frissítem, így kb. reális adb szám! Most percről, percre csökken az akció miatt (már némelyik hiányzik)!

000000000

Azok már rég kipucolódtak![#nevetes1]
Sőt egyet vissza kellet szereznem, hogy szervíz célokra és emlékbe legyen nekem is!

000000000

A 40V szerintem a max. rákapcsolható Chopperes feszültség (szigetelési fesz). Az alapfeszültsége az amit a kollegák is írtak.

000000000

Ezek szerint akkor a tápegységet méretezhetem 40 volta?  Ha az üresjárási fesz felmegy 50 volt fölé az okoz -e problémát  egy H1 -es vezérlőnél?

000000000

Lehetőleg ne menj felé (5-10V még nem gond)!

000000000

Jelzem, hogy a 82. 90. 93. számú motorok elkeltek (lap majd frissítve lesz)!