Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Léptetőmotor

Indította gaben, 2025 február 03, 18:30

Előző téma - Következő téma

4ybj8h3c8

Ha a válaszok felét válaszadásra használnád kioktatás helyett, a fele időd felszabadulna...  Erre nem gondoltál?

Az jut eszembe rólad, hogy amikor valaki egy kéretlen reklámlevélre dörgedelmes válaszlevelet fogalmaz másfél oldalon keresztül, kikeresi a jogszabályt, abból idézget, eltölt vele 15-20 percet az "X" vagy a "DEL" gomb fél másodperces megnyomása helyett. Próbáld ki, ha nem kioktatod a népet, hanem a kérdésre válaszolsz tizedannyi terjedelemben, neked is több időd marad.

000000000

Hányadszor írjam le: Ott van, hogy S : 200 a step felbontás a vezérlőn a méréskor. Ettől pedig az teljesen független, hogy az abszcissza tengelynek mennyivel kisebb skálaosztást (microstep-et) választok. Egy a lényeg, hogy a feltüntetett step mértékegység pontosan kiadja egy 1.8 fokos alapszög lépésű motor szögpozíció értékét, ha beszorozzuk vele a microstephez tartozó szögértékét. Ez pl. 40 db 1/8-os microstep esetén 9 fok, ez is világosan ott van.

Komolyan mondom, ilyen triviális dolgon rágódni már huszadszor ez kiborító, amikor ez ezred rangú kötekedő értetlenkedés ahhoz képest, amit az egész mérés mutat és tanít nekünk.[#falbav]

4ybj8h3c8

Amúgy, hogy tényleg szakmai síkon mozogjunk, ezzel a diagrammal sokunkat páros lábbal vágtak volna ki. Semmit nem tartalmaz. Milyen üzemmódban fut a 8825, hol áll a Decay, ami kurvára nem mindegy üzem szempontjából, és mekkora árammal van hajtva. Mekkora feszültséggel? Csupa olyan info hiányzik ami nélkül a diagramod csak sorminta.

s7manbs8

Ne is mondd, épp most szenvedek hasonló grafikus ábrák megjelenítésével, sok idő az, mire egy jó kinézetűá, meg mindent tartalmazó, mégis átlátható valamit összehozni, még pénzért csinálva is kínlódás, nemhogy csak úgy szórakozásból. :)

kaqkk007

"Azzal a pár emberrel ne foglalkozz aki támad"  Egyáltalán nem volt célom soha senkit támadni a fórumon (nem is az én stílusom) de mint látjuk a  kezdő  hiába kérdez a mérnök úrtól ő csak a haverokkal áll szóba, a többi neki mind csak .......

Dakota25

Mintha sikerült volna elcsípni egy olyan léptetési frekvenciát, aminél a pólusváltás majdnem a létező legrosszabbkor érkezik a saját lengéseit végző forgórész számára. Ez egy elég ronda rezonancia jelenségnek tűnik.
Valószínűleg az említett "bögrés forgató" inerciája nem rontana, hanem javítana a kialakult helyzeten, nagyobb periódusidő felé hangolva a forgórész önrezgését.

000000000

Így van, az előjelei már megvoltak a 0.5 1/s mérésnél is, hogy itt baj lesz, hatalmas amplitúdójú rezgésekkel terhelt volt a görbe, mondhatnánk hivány minőségű volt itt már a pozíció követése. Ezeknek a méréseknek az egyik célja a sok közül a veszélyes rezonancia pontok megállapítása egy adott motor/hajtás párosnál. Ennél a hajtásverziónál az 5456 bejegyzés képe alapján 0.7 ... 0.8 1/s az egyik ilyen veszélyes fordulatszám tartomány.



A bögre azért egy "veszélyes" jószág, mivel a gyűrűszerű palást kialakítása koncentráltan valósítja meg a nagy J-t, azaz ideális lendkerék.
Mivel a Robsy motordinamikai mérés egységugrás vizsgáló jelet alkalmaz, ha a terhelési J / motor J arány túl nagy lesz, sajnos a motor el se tud indulni, egy helyben kezd össze-vissza rezegni. Abban viszont igazad van, a nagyobb motor tengelyre redukált J csökkenti a rezonancia frekvencia értékét, viszont alaposan rontja a dinamikáját a motornak. A rossz dinamikájú hajtás pedig előbb-utóbb lépésvesztéshez vezet.

000000000

A tömeg nem számít hobby szinten !
Iparban sem 10 grammos enkoder üvegtárcsákat forgatnak üresen ezért van a felfutási lefutási rámpa.
Sőt ipari gépen ha úgymond 0 idő alatt akarnák felgyorsítani azt a brutális tömeget abból baj lenne.
Ezért van iparban az S görbe ami aztán totálisan ellentmond mindenféle ugribugri bohóckodásnak !
Alábbi videó is jól demonstrálja, és képzeld el ezt egységugribugri bohóckodással amit SEHOL nem használnak cnc technikában !
Még a pohár sor is elrepülne a francba ! [#nevetes1]


000000000

Ezt figyeld !
Mérőpad se kell ahhoz, hogy látni lehessen a lépéshibát!
Csak a gyorsítást kell csökkenteni és nem egységugribugrizni [#hehe]
 

000000000

Fejezd már be ezt a borzalmas topikromboló, szakmaiatlan, primitív dumádat, stílusodat. Eleve nem is értem, miért nem vagy kitiltva pár hétre az olyan szövegeléseid után, ahol "senkinek" merészelsz nevezni engem, és csak egy mezei kitörléssel megúszod a viselkedésedet 5503-06 között.

Dakota25

Ez nem gyorsítási jelenség. A rezonancia képes akár a szépen forgó motor megállítására is szerencsétlen esetben.

000000000

Akkor nem jött át a mondanivalóm, tehát a rezonanciára orvosság a "lendkerék" a lendkerékre orvosság a felfutási görbe !
A dinamika 126 rendű hobby szinten, inkább legyen lassú a gép , de biztos mint ugribugrizzon összevissza aztán szétverje az orsókat meg mindent és lépést tévesszen !

000000000

Nem tudom mit írt ez a [5512] hozzászólásában mivel letiltottam , de ha a szokásos lejárató kicsinyes szakmaiatlan dumát akkor kérem töröld, ha a nem is ehhez intézett hozzászólásomat is törölted !

Köszi !

Dakota25

Ezzel viszont egyetértek. A hobbysta kénytelen egyben megalkuvó is lenni.

000000000

Pontosan ahogy mondod a megalkuvás a kis pénztárca lényege !
Aki léptetőmotorral kezd az már eleve belenyugodott abba ami van. (szintén ott vagyunk A kis pénztárcánál)
Jobb vezérlővel lehet javítani a tulajdonságain, de a léptetőmotor alapértelmezetten rezonál !
Gyengébb vezérlőtől nem kell csodát várni, együtt kell vele élni ! (erre volt pénz hát erre volt pénz, együtt kell vele élni)
Vagy le kell rontani a dinamikát, hogy ne legyen káros rezonancia. ("lendkerék" vagy ámerikániasan damper)  
Ez ellen akármilyen mérnök se tudna mit csinálni méregetéses bohóckodással ha a pénztárca ennyit enged !