Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Léptetőmotor

Indította gaben, 2025 február 03, 18:30

Előző téma - Következő téma

PSoft

Majd,ha kidolgoztad a forgórész "csőbehúzásának" a technológiáját,...mesélj róla,hogy mit/hogyan csináltál.

fa_kukac

Sziasztok! Az én biztos módszerem:
Ha megvannak a tekercs kivezetéspárok, akkor párhuzamos kötésnél összekapcsolok egy párt, és kézzel megforgatom. Ha nehezen forgatható, akkor biztos hogy nem jó! Az a lényeg, hogy a párok összekötésével simán ellenállás nélkül kell tudni elforgatni. Persze ez csak biztonsági ellenőrzés, mielőtt áramot adok rá a vezérlővel.

ANTAL GÁBOR

én már továbbmentem kidolgoztam az utólagos fölmágnesezési technikát  majd elküldöm a leveleződre.

ANTAL GÁBOR

Ok és hogyan keresed meg a párokat. Van 4 tekercs ebből kettő kettő tartozik egy fázishoz  Mi a módszer ?

c2nsu773m

Ha egy léptetőmotornál csak a az van megadva hogy 4.5A és 0.68 ohm akkor hogyan kell kiszámolni , hogy hány N-os?

fa_kukac

Egy tekercshez való 2 drótot ugyebár könnyű kimérni! 2tekercs párhuzamos kapcsolásakor csak 1 jó megoldás lehet, különben alig tudod forgatni. Tehát kezdetben 1 párhoz a maradék 3 párból csak a hozzávaló fázis vezetékének megfelelő rákötését engedi , különben nehéz mozdítani. Ha az első pár megvan, akkor már csak 2 féleképpen lehet bekötni a maradék két párat. Ha összedrótozva simán forgatod, akkor nem amortizálod le a vezérlődet!

fa_kukac

Ja, a tekercsvégek azonosításához sem kell műszer. Fogok 1 kivezetést, és forgatva hozzáérintem valamelyikhez.  Amikor megtorpan, és szinte letapad, az a párja.

fa_kukac

Mármint kézzel forgatva természetesen.

Bencze András

Küld el légyszi nekem is, mert profi körülmények között is volt szívás rendesen. Csináltunk vasból áttolót, de nagyon kényes volt a légrésre, már 1-2 mm nagyságú mágneskör szakadás esetén is csak kb. a feléig lehetett felnyomni, pedig 10-15 A ment bele. Csak akkor szabad a forgót kihúzni, ha a tekercselni kell. A csapágyat is le lehet húzni kiszedés nélkül. A mágnes erősségét a legegyszerűbb az indukált fesz mérésére visszavezetni. Megpörgeted x adott és ismételhető fordulattal és méred a leadott feszt. Minél erősebb a mágnes annál nagyobb az indukált fesz. (Természetesen egyéb azonos körülmények között.)

Bencze András

Bocsi nem 10-15 A hanem 10-15 kA.

ANTAL GÁBOR

kipróbáltam működik de én a 3. 1 es motort a 8 as tengelyén  alig tudtam megforgatni ( tettem rá egy tengelykapcsolót úgy ok )  Tetszik  

s7manbs8

Most tartok ott a többnapi vajúdás után, hogy a léptetőmotorom sorrendjét ha minden igaz megtaláltam, most megpróbálom a távcső vezérlő dobozommal meghajtani, lépked e úgy, mint a birodalmi.

svejk

Számolni sehogy, hiszen nem ismered a forgórész mágnesének B-jét.
Mérni lehet, labortápról 4,5 A-t adsz neki és méred, mekkora nyomatékkal tudod kimozdítani tartóhelyzetéből. Ekkor megkapod a tartónyomatékot.

B.Tibor

Én adok egy tekercsnek szabályozható tápon annyit ,hogy jól megfogja a motort .Ragasztok a motor tengelyére egy papír mutatót,hogy jól látható legyen a lépés.Azután párhuzamosan rá teszek egy tekercset a már feszültség alatt lévőre,ha nem mozdul akkor ő kell nekem.Ha erősebb lesz a motor fékezése akkor jó a párhuzamon kötés is.Ha meg cserélem a kivezetést egymáshoz képest a két tekercs kioltja egymást, akkor ezek biztos egy póluson vannak.

svejk

A 2 mm már biztos vesztéssel jár, ha hajlamos rá a mágnes.
Fontos még a vascső falvastagsága, hogy ne legyen túl nagy a "mágneses ellenállása".
Sajnos nem tudom a helyes szakkifejezés, amikor a vidi tárcsamotorokban cseréltem neodíniumra az eredetiket a boltban rögtön kiszámolta fickó, hogy elég-e nekem az az 5 mm-es eredeti hátsó lap a mágneskör záródásához.
elég volt.
 
Aki ismeri a számítás menetét legyen szíves tudassa velünk!