Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Léptetőmotor

Indította gaben, 2025 február 03, 18:30

Előző téma - Következő téma

000000000

Szia Tyutyi!
Én idáig abban a hitben voltam, hogy ezt a programok tudják, és ezért nem éreztem olyan kínosnak a léptetőt...  
De tuti hogy tudhatnák!
A nyomaték/sebesség jelgörbét meg lehet mérni, kicsit lehet belőle faragni (biztonsági százalék) és kész.



000000000

Én még nem láttam élőben a Mach-ot, de mintha ez nem is az lenne... Nem értem. Pontosan mit is demonstrál ez?

000000000

Még annyit, az egész témakörhöz, hogy ha megoldható lenne ez a gyorsulási görbe ügy, a mechanikára ez azért nagyobb feladatot ró, tehát jóval erősebbnek is kell lennie (én e szerint terveztem).

000000000

A Mach lineáris gyorsítást és lassítást tud "csak". Ezt még fejelni lehetne (de minek) azzal is, hogy megmunkálási (terhelt) vagy jog módi (terheletlen) gyorsítást is figyelhetné...
De ez már itt szerintem csak nyuansznyi teljesítményeket emelne a rendszeren, cserébe a szoftver jóval több és bonyolultabb számításokkal terhelné a CPU-t és a bekonfigolása is pilóta vizsgát igényelne...

bmejdz9nu

Jókat írtatok... tanulságos...
 
Akkor egyetértetek velem abban, hogy a gyorsulási képesség fontosabb mint a végsebesség... összességében?
(Ha csak nem valami tábla szeletelő gépről van szó... pl. asztalos ipari lapszabász gépről...)
 
Csak ezért, mert itt a fórumon általában mindenk a sebességel foglalkozik...
Pedíg olyan autó sem venne ami 300Km-el tud menni de 30mp alatt van 100-on... :)
mert összeségében általános használatra ....

e3h0cv4ph

Hát igen.
Hiába van olyan ferrárid ami 300 Km/ó val megy, ha városba ugyis csak 50-el mehetsz. És ha városba (megmunkálás módban) A pontból B-be akarsz jutni akkor nem a végsebesség számít hanem a gyorsítás.  
De ha kimész a német autópályára akkor ....
 
Az, hogy kinek melyik a fontosabb az felhasználás és gépkialakítás függő, szerintem. Ha például egy bonyolúlt felületet marsz (ami órákig tart) akkor a végsebesség fokozásával nem sokban gyorsítod meg a munkát.  
Viszont például az én faesztergámon (1500 mm hossz) egy korlátoszlopo gyártáskor végez egy fogással (a sok közül) akoor gyorsjáratban (max sebesség) jön vissza az elejére, ezt a másfél métert nem mindegy, hogy mennyi idő alatt teszi meg. Nem sokára én is készítek videókat tesztekről. (csak indulna már el)
 
Üdv: TT

e3h0cv4ph

Szia áron.
Azt írtad, hogy a mechanikádat úgy tervezted, hogy a gyorsítást nem lineárisan hanem görbe alapján történik. Ez milyen tervezési szempontokat jelent, mert én ilyenekre nem gondoltam?

000000000

Többen írtátok: lineáris gyorsulás...
Szerintem a következő a helyes:
A gyorsulás állandó (konstans), ennek idő
szerinti integráltja a sebesség, ez lesz
lineáris, a sebesség integráltja pedig az út,
ez másodfokú (parabola) függvény.
Aztán ezt is írtad:
"A DC-nél meg - noha nem állandó a nyomaték,
hanem a sebességgel együtt növekszik". Ez nem
így van DC szervónál. A vezérlőn általában
van egy funkció, ahol a nyomaték maximumát a
fordulattól függetlenül beállíthatod.
A léptetőmotor pedig mindig léptető motor marad,
nem érdemes rá szabályzást építeni. Inkább
akkor szervómotoros hajtásra kell áttérni, ott
jobb esteben van olyan motor (szervomotor), ami
végre is hajtja adott minimális időállandó
mellett a kiadott gyorsítási parancsokat.

bmejdz9nu

De az "átlag" nem jár ki a német autópályára ...[#nyes]
A Ferrari nemcsak gyors... hanem gyorsulni is túd... Ez ám a jó "egyveleg"... tehát a zöldlámpától - zöld lámpáig is tud... sőt előzni is...:)
 
Videót várjuk! "Részeredmények" is nagyon fontosak! Mint láthatod...

e3h0cv4ph

Igen hibásan írtuk.
A sebességre gondoltunk a gyorsítási szakaszban, ami lineáris.

4mjnxdwuu

Hali.  
http://cnctar.hobbycnc.hu/Trapista/SV_A0016.mp4" TARGET=_fnew>kép
Itt pl a Z elmozdulás minimális, 2 lépés/mm-re van állitva (nem motort hajt) full seb, full gyorsítás, 0,5mm mélység beállítva.-thát 1 db step jel-
X-Y-t 5000mm/sec2-re állítva nem igazán vettem észre rövidebb megmunkálási időt, mint "nagy sebesség és kis gyorsítás esetén" (lépés 0,5mm-ként)

000000000

Nézd meg a videót a #1270-ben, pont az ellenkezőjét mutatja :) bár ez egy Beta verzió "quantum" vagy mi..

000000000

Hát ja, a gyorsulás függvény konstans és egyben értelemszerűen lineáris, a konstans és a lineáris közötti különbség lényeges, a konstans jelző annyival több, hogy a fgv. érték állandó, vagyis a fgv. időben ábrázolva párhuzamos az idő tengellyel.
 
Gondolom az állandó nyomaték alatt a sebességhez tartozó maximális nyomatékot értették :) Legalábbis úgy lenne helyes, közelítőleg.
 
Igen, így az inegrálja, mivel a diff és az integrálás inverz műveletek. Szóval csak attól függ, hogy honan nézzük.[#pias]
 
Egyetértek, felesleges léptetőmotorra azabályzást építeni, nem arra lett kitalálva...