Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Léptetőmotor

Indította gaben, 2025 február 03, 18:30

Előző téma - Következő téma

bmejdz9nu

Igen az a nulla beállítás csak elvben lehet nulla mert ha tényleg nulla lenne akkor nem is lenne... (na ezt jól megírtam :)

bmejdz9nu

De azért visszakanyarodva ezekhez a "hatalmas" és "gyári adatokat megszégyenítő" fordulatokra:
 
Amít most látok:
"Reptetni" legjobban unipolárral lehet, a bipolár már "csak" a második helyen... :)
Nade... ezek gépbe lesznek... és ha megkapják a terhelést... akkor beáll a gyári "adatlap effektus"... Tehát ha csak a tengelyt kell reptetni... az nem ugyanaz... ha egy "ventilátort" szerülnk rá márís le terheltük... :)

Kristály Árpád

Hallihó!
Igen nekem is az jön be, hogy végtére ezek nem ventilátor motorok!
Ha megnézi az emberfia a nagyobb motorok jelleggörbéjét akkor már max 500-fordulaton, mikro motorokká válnak!........
Úgyhogy Péter Úr!
 Mondja Maga Is..... füftauzen....
 
Hallihó!

000000000

Természetesen más üresen és terhelve! Sőt még az sem mindegy, hogy milyen a motor felfogatása, mert ha túl merev (gemény), máshogy alakul a rezonaciája és így a görbélye is (ez igaz a kuplungra is)! A túl lágy sem jó (azmeg ront a dinamikán)! Nekem van olyan motorom ami gyárilag gumiágyba van szerelve! Meg olyan is ami gumibakos közcsavarral van felfogatva 8mint az autók blokja). Ez is érdekes...

000000000

Csak próbáljátok ki a következőt:
1. fogd meg a markodba és csinálj egy max sebességi határkeresési tesztet (gyorsítással), terheletlenül,
2. ugyan ezt az asztalhoz szorítva erősen!

bmejdz9nu

Én is láttam már motort "gumiágyba" szerelve...
Ez hasznos dolog? Sajnos már kibontva láttam... tehát nem tudom, hogy kupplung helyett alkalmazták vagy pluszba volt...?

bmejdz9nu

... és mégegy gondolat... a gumágyhoz...
Sok gépen azt láttam, hogy a motor úgy van felszerelve, hogy passzentosan és nagy aluminiumra... ezt talán a hűelvezés érdekében tetteék?  
Mert ha van gumiágy.... vagy "pálcikákon- csavarokon" a motor akkor ez a hőelvezetési lehetőség ugrik... vagy???

000000000

Azon már én is gondolkoztam, hogy miért nem öntik a motort körül hűtőbordával, vagy készítik olyanra a motor testét, mint a hagyományos asszinkron motor háza (bordás)?!
Amit te mondasz (passzos illesztés), olyat még nem láttam élőbe (hozzám már kiszedett motorok kerültek)!

Motoros

Akkor itt egy példa a direkt felrakásra:
 http://www.freeweb.hu/cnc21/motor/kepek/dremikon.JPG" border=0>

000000000

De hol a "hűtőborda"?!

bmejdz9nu

A T-tengely maga... Nem kell ezért klasszikus hűtőborda... elég ha elviszi a hőt... és itt van hová...!!!
 
Én úgy tervezem és olyan passzolással csináltam* , hogy hővezető pasztával megkenem a végén... de nagyon sajnálom, hogy nem tudok "lágy felfogatást" használni... mert az meg a rezonanciáknak tenne jót.... gondolom...
Persze nem is biztos, hogy el kell vezetnem mert nincs hő... (nem mindíg - nem minden megoldásban)
 
* A nema34-es motor felfogatás nem a szabványok királya... a belső kör mélysége sajnos változó...

bmejdz9nu

Van: a csatlakozási felülete...  
Ott kell levenni róla a hőt... nem is kevés felület ez... (csak nem "pálcikákra" kell tenni)
Ez jobb megoldás mint a "seggére" ventilátort szerelni... érdemes ezzel foglalkozni mert többet ki lehet hozni egy motorból, ha erre előre odafigyelünk a tervezésnél... mert a motor teljesítményének a hőmérséklet szabja a határát! Pénz megtakarítás is... :)
Jól gondolom?

000000000

Akár lehet a motorra egy "kosarat" is esztergálni, körkörös bordázattal hűtőnek! Így egy "pálcikás" rögzítésnél is nőne a felülete!

000000000

Persze csak kör keresztmetszetű motoroknál megoldható...

Szalai György

És ez?
Most találtam. Tuti hatékony.
Hány 100%-ra lehet igy terhelni?
 
http://magiist.fpn.hu/Kepek/Vizhutes.jpg" border=0>
 
Most nyomtam entert is.