Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Elektronika

Indította gaben, 2025 február 03, 18:18

Előző téma - Következő téma

svejk

No-no!
A dióda minimum ultra fast recovery legyen, hiszen a PWM frekin megy és adott esetben csak pár % is lehet a kitöltés.
Az IC tápfesze mindenkor 9-18V-közt lennie, még a felsőnek fethez tartozó résznek is.
A dióda legalább a FET híd tápfeszültségű, de biztonsági okokból inkább 1,5-2 szeres feszültségű legyen.
Gondold el, a működését.
Anód fix +12V-on van és az alsó fet nyitva, ekkor a pufferkondi feltöltődik 12V-ra.
De ha az alsó zár és a felső nyit akkor a dióda katódja FET híd tápfesz, plusz 12V (amire előzőleg feltöltődött).
 
 

svejk

Folyamatos 15-20 kHz-es pwm frekihez alég akár 100nF pufferkondi, viszont IRF540-hez én 33-47 Ohm gate ellenállást javaslok.

me3ua0a6

Nah, szakszerű profi válasz! Szeretjük az ilyet![#worship]

jv7pu3a5p

Kimerítő válasz. Annyit tennék azért hozzá, hogy a FET driver tápfeszt nemhogy 9-18V közé, hanem nem kéne 15V alá engedni. A legtöbb MOSFET karakterisztikán látszik, hogy jobban szeretik a magasabb Gate feszt. Tapasztalatból is mondom, hogy kevésbé melegedtek mikor megemeltem a feszüket. Nálam ha jól emlékszem 17V körül van.

svejk

Azért írtam a 9V-ot mert az alatt letilt a belső UV figyelő :)
Egyébként ha már tapasztalat, én majdnem inkább a fordítottját vettem észre, 10 V-nál kevésbé melegszik.
(magyarázat: A könyökpontjuk a modern FET-eknek 4 V kürül van, tehát a 10 V-nak elégnek kell lennie, viszont a gate kapacitás hamarabb feltöltődik, és főleg gyorsabban kiürül mint mondjuk 18V-nál, ergo gyorsabb lesz a kapcsolás.)

svejk

Persze az előbbiek nagyban függnek a fet meghajtás belső ellenállásától, vagyis hogy mekkora áramot tudnak szolgáltatni töltésre, kisütésre.

43pbwjg8s

Látod Svejk!
Amikor az ember nem néz szét rendesen itthon....
Ebből van három.
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/KisKZ/elektronika/DC_kicsi/DC_moc_2.JPG" border=0>
 
Egy picit túlméretesek ezek az encoderek de ahhoz hasonló megoldással ahogy Te csináltad, valahogy feloperálom a yasakawákra.
 
Ezek a motorok (ami a képen is van) sajnos csak 19W-osak.
A Yasakawák pedig ugye ha jól emléxem 60W-osak.
 
 
Azonban ezeken a motorokon, sajnos nem találok az ecoder tárcsák környékén semmilyen imbusz vagy egyéb csavart aivel rögzítve lenne. Sehol, se alul se felül... sehol.
Elképzelhető, hogy zsugorral van feltéve a tengelyre az encodertárcsa? A tárcsa agya az bronz.

svejk

Ez az optika nem olvassa a Te encodertárcsádat.
Ha jól rémlik akkor ez 120-as tárcsa.
Melegítsd meg forrastópákával a bronz agyat egy csepp én közvetítésével, és szépen le fog jönni.

svejk

Szerintem kisebb az a motor mint 20 W, de nem kicsi, hiszen milyen jól elrángatta a nyomtatókban is a fejegységet.

svejk

Vagy ez nem is HP DeskJet 5xx nyomtatóból való??

43pbwjg8s

NEm tudom megmondani a származási helyet....
19W van ráírva, 24V.
 
Egyébként vinném át ezt az encoder tárcsát is az elektronikával együtt. Ez egyébként megfelelő "forrás" a mikrszervónak?
 
 
A motor típusa egyébként: KITASHIBA DMM-F019A0-F01.

43pbwjg8s

Közben amig beszélünk, el is kelnek lassan. :)
Igy maradnak azok a panelek amiket Te küldtél.
Csak még nem mertem megbontani a Te általad készítettet, hogy lássam hogyan is csináltad, és hogy én is ugyanugy oldjam meg a dolgot.

rbbhbyvfs

Biztos, hogy lejön melegítéssel?
Amikor én próbáltam, akkor csak hullámos lett tôle a tárcsa, lehet túlzásba estem?

43pbwjg8s

Te Libus?
Tőled vettem ezeket? :)

svejk

Hopsz, akkor ez egy komoly motor, tévedtem..