Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Elektronika

Indította gaben, 2025 február 03, 18:18

Előző téma - Következő téma

s7manbs8

Én 2 hetet töltöttem el vele kb. mire úgy érzem tudom, mit hova kell rakni, egy más milyenben is. Tulajdonképpen meg kell érteni, hgy működik az egész, onnantól azt csinálsz vele amit akarsz.

s7manbs8

Ha megkérhetnék egy moderátor foglalkozású fórumtársat, az #5865 hozzászólásomban a képként betenni kíványt link elé a megfelelő "img" tagokat szíveskedjék oda tenni, ha már más dolga nincs ma este, és az asszony sem fárasztja már. [#circling][#circling][#worship]

s7manbs8

Hogy valami szórakozás is legyen, még gyorsan beforrasztgattam egy részét a mágneses lebegtető játéknak, eredmény után képes videós beszámoló várható.  
 
http://belaworld.extra.hu/entertainment/magneses_lebegteto.jpg" border=0>

000000000

Kiváncsian várom a levitációs videódat!

e3h0cv4ph

Sziasztok!
Foglalkozott valaki közületek gyorsulásérzékelővel? Érdekelne, hogy mit használt az érzékeléshez, valami diszkrét megoldás érdekel. Találtam ilyen IC-ket, de nem tudom, hogy ár/tudás/használhatóság tekintetében melyik a jó.
Atóban szeretném mérni a gyorsulást/lassulást. Ja, szerintetek egy átlagos autóban milyen nagyságrendűek a gyorsulás/lassulás értékei, inkább az előre hátra irány érdekelne, de az oldalirányok sem érdektelenek?
Köszi:TT

keri

1G alatti értékek szoktak lenni.
 
ha van GPS-es PDA-d arra van szoftver ami a GPS alapján számolja a gyorsulást.

keri

Ja a legegyszerűbb megoldás ha egy csillapított lengésű súly kilengését nézed.
Régen repülőkben használtak ilyet, főleg oldalirányú gyorsulásokra. U alakú üvegcső benne egy csapágygolyó, és beskálázva. A csillapítást a csőben lévő levegő, de lehet hogy olaj adta.

jv7pu3a5p

Hello,  
 
Igen foglalkoztam, sőt még foglalkozom is. Csináltam egy diagnosztikai műszert ami tud gyorsulást is mérni, még mindig folyamatban van a fejlesztése. LIS3L06 használok, 3 tengelyes mágneses gyorsulásszenzor. Analóg kimenettel. Nem olcsó de jó.
Az én műszerem ilyen képet csinál:
http://www.gsmvezerles.hu/CNC/itr_meres.jpg" border=0>
0-400m re lájtos gyorsulás, lassú váltásokkal, ez látszik is. A mérés a saját autómon, igaz nem hétköznapi autó, 0.7 G-vel húz az elején. Sajnos sráfozva még nincs, de így néz ki egy gyorsulási görbe.
http://www.timeslip.hu/virtualisverseny.php" TARGET=_fnew>Meg egy kis segítség autók összehasonlításához.
Itt látod a kocsik paramétereit, GPS korrekcióval mér a srác, elég pontosan.

e3h0cv4ph

Köszi.
És mennyire nem olcsó? Nálunk beszerezhető?
És milyen célból csinálsz ilyen grafikonokat? Csak hobby vagy valami komoly dolog lesz belőle?
Egy komolyabb fékezésnél esetleg egy kisebb koccanásnál mekkora a lassulás értéke? Én inkább ezt szeretném mérni, és pontos adat nem is kell csak hozzávetőleges?

Rabb Ferenc

Hozzávetőleges értéket simán lehet számolni. 50 km/ó-ról a fékút 34 méter. Ez 5.67 m/s2 lassulás. Nulláról százra 5 sec alatt 5,55 m/s2 gyorsulás.

jv7pu3a5p

Ha jól emlékszem 4000Ft körül van az ára, de darabszámfüggő.  
Előszőr csak hobbynak indult, nagyobb kopressziós dugókat kapott a kocsim motorja és vettem veztengelyket is. Így már 10000-ig lehetett volna pörgetni. Ezért erre már kellett valami ellenörző készülék ami figyeli a motoradatokat, olajnyomás, hőfok, víz, kipufhő, beszívott levegő, stb. És még megspékeltem egy Gmérővel is, ami még sokmindenre jó. Az érdeklődés meg megindult iránta így lesz belőle termék is, hogy pénzt is hozzon. De sajnos a dobozolásnál elkadtam és egyre csúnyábbakat sikerült összehozni. Ekkor jött képbe a régen áhított CNC gép. Ezzel tervezem legyártani a dobozát. Majd ha elérem a havi 100 vagy 1000 darabszámot akkor már megéri gyártatni is a dobozt. :)))

me3ua0a6

Adott egy újabb FET-es kérdés:
a max 20V-ot elviselő gate-ű FET-et hogyan lehetne alkalmazni egy 24V-os rendszerben? Fet driver ugyebár a tápfeszültségét kapcsolja rá a fetre. Én úgy oldottam meg, hogy a fet által kapcsolt feszt kötöttem rá a fet-driverre is (jelenleg 12V).
Második táp megspórolható? Esetleg 7812-vel és nagy kondikkal csökketsem a tápfeszt pl 15V-ra??

jv7pu3a5p

Csak ha N csatornás a FET. Különben szívás.

me3ua0a6

Nem is jutott még eszembe a P-csatornás :S
Ilyenkor mi a teendő?

jv7pu3a5p

Akkor jó vagy. Csak csinálj egy 15Vos tápfeszt a FET drivernek és kész. Akkor 15V-tal fogja vezérelni a FETet, de a FETek kapcsolhatnak nagyobb feszt is.  
Már hulla vagyok, holnap leszek ha még kiváncsi vagy valamire. Jó éjt!