Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Elektronika

Indította gaben, 2025 február 03, 18:18

Előző téma - Következő téma

s7manbs8

Azonkívül, a rajz szerint, ha a paraméter értékeket nem léped át nem lehet gond, de ha a fesz visrosszúgás miatt, a gat akármit kaphat, mert nem véded le, akkor odakerülhet akármi, és akkor pukk.

me3ua0a6

Szerintem a feszültség nem lesz probléma, mert vagy 30mF-dal szűröm a tápot, és nem hiszem hogy a motor visszatermelne annyit, hogy a gate nagyobbat kapjon 20V-nál. A táp hivatalosan 14V-os, terheletlenül akár 16V is lehet. A baj az induktivitással lehet:S Mint mondtam az izzós-motoros tesztet is...

s7manbs8

Ha az A érték túllépi, amit a FET rövid impulzusnál is bír, attól is kinyiffanhat. Műszerrel mértél valamit ? Ott valami határérték rendesen át van lépve az garantált.

s7manbs8

A túllépés sokféleképpen előfordulhat, pl. hiába szűröd X mikroF-dal, ha hosszú bezetéken vezeted oda, stb.

me3ua0a6

Igaz! Sajnos ennyi tényezőt nem mértem. Nem volt rá lehetőségem...
Kipróbálom valami nagy-nagy áramú fettel a kapcsolást. Utánna megpróbálom valami fet-driverrel, de ahhoz nagyon nem fűlik a fogam :S

000000000

"14 fet elfüstöltetése után feladom"
Jól teszed, én is azt tanácsolom, feljtsd el ezt az egészet. Egyébként hamarosan 50 db  elfüstölt FET-nél fogsz járni.:) Tele van elvi hibával ez a kapcsolás, tipikus esete annak, hogy manapság valaki a "korszerűség" jegyében elővesz egy PIC-et, AVR-t, ...

me3ua0a6

Köszönöm!
Esetleg segíteni is tudnál?

000000000

Esetleg próbálj utánnanézni a dolgoknak, mielőtt néhány igazán húzós FET-et is a Valhallába küldesz. :D Már nem emlékszem sajna kinek, de többeknek is megvan ftp-n Lóska Péter: Villamos kismotorok elektronikus szabályozása. Talán tudnak segíteni. Ráadásul alighanem az adott problémát már többen is megoldották itt. :D

me3ua0a6

Kicsit szégyellem magam, mert:
- csak 9 éve járok elektronikai iskolákba
- nincs diplomám
- kb 3 órát tanították a feteket és meg sem említették az AVR-t és társait
- nincs egy deka tapasztalatom sem a motorok terén
- digitális technika terén aktívkodok főleg, így az én területem a millivoltok, és logikai kapuk világa
- az áramkör tökéletesen működik, amíg nem induktív fogyasztót kapcsolok rá
- mástól várok segítséget, miközben csekély párhónapnyi tanulás árán magam is rájöhetnék a megoldásra, miközben ezt a problémát már többen is megoldották itt
- "marhává" tett a világháló (???) és elfelejtettem azt, amit sosem tanítottak...
Ezeknek tudatában igazad van: hagyom a fenébe az egészet!
Köszönöm a tanácsot!

000000000

Igen. Nézd meg, amit írtam, nevezetesen,
DC motor alap egyenlet, vagy a POWER FET
hogy működik, mi az hogy kiürítési idő, mi az hogy maximális GS feszültség, mi az hogy FET
bemenő kapacitás. A tanulásban nem tudok segíteni, azt Neked kell megcsinálni. Ha ezekkel tisztában leszel, Te magad tudod, mit kell egész másképpen csinálni.
Ja és az egész PIC-es "körítést" is hagyd el, tegyél ide egy 10 Ft-os 555-ös IC-t PWM alapkacsolásban. Hihetelen előnyök származnak belőle, az N+1-dik: csak 8 lábú az IC, sok forrasztást spórolsz meg vele!:))

me3ua0a6

:)
555->AVR oka: megvan a helye a 7szegmenses kijelzőnek is, ami %-ban írná ki, hogy hol tart a kitöltési tényező. Forgásirányváltás 2másodperces szünettel, hogy meg tudjon állni a motor, gombnyomásra növekszik a fordulatszám, ami annyit tesz, hogy megnyomod a gombot, és kb 2másodpercig lassan növekszik a kitöltési tényező, majd gyorsabban, így "pontos" beállítás lehetséges, miközben a csökkentés rohamosan megy végbe. Fogalmak 90%-ával tisztában vagyok. Katalóguslapot tudok értelmezni, olvasni.
Többinek utánajárok :S

me3ua0a6

(Amit lehagytam: én ehhez értek, nem a legvégéhez: a nagyáramú motorhoz. A kapcsolás hibátlan fényerő vezérlésére.)

000000000

 Kedves Sir-Nyeteg. Bocsi, hogy közbekotyogok, de úgy érzem kissé megbántódtál. Tibor45 meglátásom szerint szeret ledorongolni mindenkit, aki nem a Maxwell-egyenletekkel kezdi egy áramkör építését. :D
 Találkoztam már olyan 40-es elektronikai műszerésszel, akinek gőze sem volt a CMOS kapukról, mert mindig analóg cuccokkal volt dolga. Ennek ellenére, amikor kezébe nyomtam az egyik témába vágó könyvemet, egy hét múlva már olyan cuccokat csinált hogy csak lestem. Senkiről sem rí le, hogy milyen témában járatos, de véleménye mindenkinek lehet. Nem kell megbántódni, ez csak egy fórum.
 Amúgy sikerült megtalálnom az említett könyvet djvu formátumban, ha akarod elküldöm neked emailben.

jv7pu3a5p

Tibornak igaza van sok hiba van a kapcsolásba. Belinkelem ismét az én  http://www.gsmvezerles.hu/downloads/hid.jpg" TARGET=_fnew>verzióm.
Próbáld ki. FET driver azért van mert szeretik a FETek. Természetesen próbálhatsz mást is, mert 100 féle van. Én ezt néztem ki a katalógusból. A driver bemenetei az IN meg az SD közvetlen mehetnek a kontrollerre.

000000000

"az áramkör tökéletesen működik, amíg nem induktív fogyasztót kapcsolok rá"
 
Látod, látod... erről van szó, de majd te  feltalálod a NULLA induktivitású motort, és így semmi gondod nem lesz a digitális logikai kapuiddal.:)
 
Ezt már csak úgy általában mondom: mivel itt ezen a Fórumon CNC gépekről van szó, sajnos minimális mechatrónikai rendszer ismeret nélkül
az egész semmit sem ér. Tessék szíves már Mindenkinek picit az agyát is megerőltetni majd
Karácsony után, és ok-okozat összefüggésekben gondolkodni!