Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Elektronika

Indította gaben, 2025 február 03, 18:18

Előző téma - Következő téma

f2266unib

Sziasztok. Az "új " esztergámnál nem jött be ez az egyenáramú motor dolog, alacsony sebességnél le tudom fogni az orsót. 1600-on is gyengének érzem. Kérdés: Van egy 2700W-os 10A 2760 fordulatú váltóáramú motorom. Mennyire járok jól ha erre cserélem le a mostanit, milyen frekiváltót kellene használjak a sebesség szabályozáshoz? Ja és mégegy: a 2700W mellett van egy jelölés: S6-40%....ez mit jelent? (terhelés alatt 40% veszteség talán?)

000000000

Szia!
És amikor "le tudod fogni", mekkora áramot
vesz fel?

f2266unib

No ez egy jó kérdés. Mg most ismerkedem vele, nem mértem. A trafószekrény búg nagyon ha a 35V on megy (lassabb sebesség) a 72V on szépen megy, dolgozni lehet vele ...csak olyan érzésem van mintha meg akarna halni....holnap megmérem....

Szalai György

Azt is jó lenne megmérned, hogy a szekrényből jó feszültségek jönnek-e ki.
Nem-e véletlenül elszállt abban valami, és a motorod 35V helyett sokkal kevesebbel kénytelen beérni, mert terhelés hatására jelentősen leesik a tápfeszültsége. Esetleg egyenirányító hiba miatt, egyen helyett váltót kap, ezért kevés a rotoráram.
 
Ha a motorod nincsen szabályzókörbe kötve, ami a tengelyterhelés igénye alapján alacsony fordulaton is megadná neki akár a névleges rotoráramot, akkor természetes, hogy alacsony tápfeszültségen nincs benne élet.

f2266unib

Terhelés nélkül 35 és 72 volt jön ki az biztos. A terhelésest megnézem délelőtt. Köszönöm a segítséget.

f2266unib

Megmértem.  
A feszültség alapesetben  
I. fokozaton 35V, II.fokozaton 70V.  
 
Terhelés alatt, amikor jár a motor:
I.fokozaton 7,5V (???) II.fokozaton 66V
 
Felvett áram:
I. fokozatnál 25-30A II. Fokozatnál: 45A
 
A motor pedig 60V/12,5A/1600RPM 500W-os NDK beli.
 
Valami kutyus van az első fokozatnál azt érzem, de olyan panelrengeteg van bent összetyúkbelezve hogy nem igazodom ki rajta....

Teaway

S6 - üzemmód jele.
40% - bekapcsolási idő százalékban.

f2266unib

Köszönöm. Tudod, mi ez az S6 üzemmód? vagy ez spec erre a motorra van?

Teaway


f2266unib

Köszönöm, ez egy extra jó anyag......Legalább most már ezt is tudom.

Teaway

Amúgy ez a 2700W AC motor veszettül sok egy esztergának. Mármint a hobby kategóriában.

f2266unib

Ez, meg egy másik motorom van csak AC ben, a másikat kevésnek találtam. 320W.
De meg lennék elégedve a mostani DC vel is, csak mint ahogy leírtam, az 1 fokozat olyan gyenge, hogy kézzel meg lehet fogni. A másik 1600-on szépen megy.

lari

Sziasztok!
 
Egy olyan kis elektronikára lenne szükségem ami egy 12 v-os ablakemelő motor áramfelvételét figyelné és egy bizonyos (beállítható) áramfelvételnél kikapcsolná a motort.
 
Tudna valaki esetleg egy ilyen rajzot feltenni ide?
 
Köszönöm!

Szalai György

A motorod névleges áramához képest, az általa üzem közben felvett áram, mindkét fokozatban túl magas. Egyes fokozatban is kétszeres, kettes fokozatban meg majdnem négyszeres. Nem csoda, hogy a tápegységed ki akar ugrani a szekrényből. Valószínűleg azt a motor névleges áramát kissé (pl 20%) meghaladó max. áramigény kiszolgálására tervezték. Egy hatásosan működő túláramvédelemnek már le kellett volna kapcsolnia. Tehát a tápegység, a túláramvédelmet leszámítva jól működik.
A névleges tápfeszültség közelében, a névleges áramhoz képest ekkora túláramigénye akkor lehet a motornak, ha a tengelyén lévő terhelés jelentősen nagyobb mint a megengedett, vagy egyszerűen menetzárlatos.
A gépről levéve a motort, tovább kéne vizsgálódni. Ha a „levegőben lógó” motor is sok áramot zabál, de a tengelye kézzel könnyen forog, akkor az menetzárlatos. Ha kézzel is nehezen forog, akkor meg csapágyas. Ha csapágyhiba miatt megszorult és a túláramvédelem nem állította le, akkor már lehet leégett, menetzárlatos is.
Nem szorulásos az a masina? A motort levéve, a gép többi hajtáseleme kézzel könnyen forgatható?

f2266unib

Az érdekes az, hogy ugyanaz a motor 1600 as fordulaton megy rendesen (az én rossz érzésem egy rossz ékszíj miatt volt, ékszíj cserélve.) tehát nem lehet megfogni és esztergálás közben sem lassul le. csak az alacsony fokozattal van gond. Ha csapágyas lenne, vagy leégett volna, annak a magas fordulaton is jelentkeznie kéne ha jól gondolom. Időközben átszereltem próbaképpen egy másik ugyanilyen motort (ennek az ikertestvére amelyik egy áttételes fém körfűrészt hajt meg, azzal is igy viselkedik....Valami a szekrényben nem muzsikál... Az tény hogy a névleges áramfelvételnél jóval többet vesz fel (ráadásul alacsonyabb feszültségen mint kéne)....Ékszíjcsere után még nem mértem, holnap megnézem azt is, valamint a terhelésmentes "lebegő" állapotot is.