Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Elektronika

Indította gaben, 2025 február 03, 18:18

Előző téma - Következő téma

000000000

A védőföldet is ki tudod mérni, anélkül értelemszerűen ne használd. Erről azért nem írtam, mert triviális.

Ha érdekel, tudok ehhez a motorhoz olyan frekiváltót készíteni, ami a tacho jelét visszacsatolva sebesség szervó hajtásként működteti a motort, azaz tartja a fordulatszámot. Csörrenj rám, ha érdekel egy ilyen verzió.

ajpwg6jrn

Mekkora minimum és maximum feszültséget engedjek neki?
Felfutási időnek gondolom a teszteknél 3sec körül lehet megfelelő.
Nem foglalkoztam még 3F marómotorral. Így még tippem sincs hova kellene paramétereznem a frekiváltót.

Szabika78

Akkor jól sejtettem!
Szerencsére egy 6 lábas Harting csatlakozó van rajta, tehát gyorsan meglesznek a párok. A speed szenzor meg szerencsére külön csatlakozón jön.
Nagyon köszönöm a segítséget mindenkinek!

000000000

A mondott adatok alapján akkor meg paraméterezd át a frekiváltót ennek megfelelően, azaz 50 Hz-hez 50-60 V tartozzon csak.

Szabika78

Köszönöm, de már van hozzá frekiváltó amit használni szeretnék. A sebességet meg max kivezetem egy kijelzőre, az elég lesz.

svejk

Én még nem találkoztam olyan specko nagyfordulatú motoral aminél ki lennének vezetve a párok.
De egy multiméter nagy barátod lehet az ügyben.

(általában 3 láb a tekercseké, 1 a védőföldé a maradék kettő meg a tekercsek közti hőérzékelő kivezetési)

No de majd beszámolsz róla.

PSoft

IdézFöldet a motor házára kell kötni.

Mint ahogy, a lenti videódon is látható! [#nyes]

ajpwg6jrn

Pontosan [#circling]

svejk

Egyáltalán a motor feszültségét ismered???
A legtöbb esetben ezek speciális értékek 80-200 V-közt.
(a freki még csak-csak adódik a fordulatszámból)

Gyorsan haza lehet vágni egy ilyen mocit ha nem kellően alapos az ember.

Ezeket a motorokat ugye nem a pór népnek gyártják, mindegyik közel milliós tétel és minden motorgyártó adja hozzá a saját meghajtóját így vannak biztonságban.

jani300

Ez szerintem fix fordulattal motorgenerátorról ment .

svejk

Jó látom, hogy az egy 400V-os frekiváltó?
Ha igen az tuti kevés lesz ennek a motornak.

Ezeknek a nagyfordulatú motoroknak igen vacak tud lenni a cos.fi-jük.
Gyanús, hogy a képen látható motor ránézésre kíván vagy 8-10A-t.

svejk

Annyira talán nem öreg az M320-as...

Szabika78

Megközelítő adataim vannak!
Oda fogok figyelni, nem szeretném tönkretenni!

jani300

Letöltöttem a hirdetésből a képet .

  

PSoft