Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Elektronika

Indította gaben, 2025 február 03, 18:18

Előző téma - Következő téma

a9iua0hi5

Ezt mi is tapasztaltuk. Egy gyárban mértünk villamos zavarokat ahol összesen kb. 1200 db. 3kW-tól - 500kW (ez volt a legnagyobb, de ebből is volt legalább 5) méretű frekvencia váltós hajtás volt. És nem "gagyi" frekvenciaváltókat használtak. Nyilván 1-1 db. nem okoz gondot, de ahol több száz, esetleg több ezer üzemel ott már jelentkeznek a problémák.

4hny8ry2z

Ha már zavar és ha már frekiváltó, akkor hadd szóljak bele. A frekiváltó egy elektronikus eszköz. És nagyfrekvenciás tüskéket produkál működés közben. Hogy miért azt most nem részletezném. Aki ért hozzá tudja aki meg nem annak tökmindegy. Ez a nagyfrekis tüske szépen kijuthat a hálózati betápra. Ezt hivatott megakadályozni a szűrőrendszer, ami jobb eszközöknél szépen működik is. Van egy dolog amivel viszont nem számolnak az emberek. Ha van egy frekiváltó és mondjuk 2.2KW-os motor csücsül rajta akkor ennyivel (plusz a saját áramfelvétele) terheli a hálózatot. Ha van ilyenből 500 db akkor az 500 db fogja rángatni a hálózatot. Nincs az a méretezett hálózati struktúra ami ennyi egyszerre jelentkező terheléssel elbír.Tehát hiába van szűrés a terhelésingadozás miatt lesz zavaró "jel"

000000000

Ez igaz... de nem teljesen. Mert annak ellenére hogy a maximum terhelés a példa szerint 2.2kW, az nem azt jelenti hogy az állandóan 2.2kW-ot használ. Ritkán kell a maximumot elérnie, legalább is ha VFD életét nem akarod rövidíteni.

Zavarás csak akkor van ha nem jól van filterezve, rossz minőségű a VFD vagy rosszul van felszerelve.

ifpm5uv3

Sziasztok.
Jópár év után előkotortam a régi kis cnc-met, kukáztam hozzá egy lenovo gépet alaplapos lpt portal. De valahogy nem bírom működésre bírni. Az lpt föld és kimenet lábai közt 3,6V-ot mérek, de folyamatosan. 10-es láb egy áttkötéssel földre van húzva, mivel a reset gombra kattintva nem írja tovább az estop-ot gondolom ez működik.
Rossz lehet az lpt?
Ja és win7 32bit fut a gépen.

frob

előfordul hogy csak 3.3 jön ki a porton
minden bizonynal kell hozzá valami panel, amit mach 3 hoz ( gondolom azzal akarod) kicsit fentebb tornázza a jelszintet
mondjuk egy ilyen
mch3 panelka

sztem a adok veszekben találsz olyat akinek van és el is adná, egy leddel meg vele sorba kötött 500 -1000 ohm közti ellenállással végig tudod ellenőrizni hogy kijönnek e a jelek, már ha nincs szkópod..

ifpm5uv3

Köszönöm a válászod.
Egy ilyen panel már úton van hozzám kínából.
Meg délután kapok egy usb-s verziót talán, viszont ezekről nem sok jót olvastam.

ifpm5uv3

Egy barátomtól kaptam pontosan olyan panelt, mint amit linkeltél ezzel szépen megy.
Még egszer köszönöm.

Szabika78

Üdvözlök mindenkit!

Érdeklődni szeretnék, hogy van e mód arra, hogy rájöjjek egy főorsó csatlakozójának lábkiosztására anélkül, hogy szétszedjem? AC indukciós motorja van és valószínűleg sebesség szenzor is van benne. 6 tüskéje van a Harting csatlakozónak ami rajta van és semmi információ nincs róla a neten. Ki lehet valahogy mérni, hogy melyik lábakra van szükségem (U,W,V, Ground)?
Amúgy egy Westwind M320 főorsóról van szó, hátha valakinek van hasonló és tudja a választ!

000000000

A motor 3 tekercs kivezetését egyértelműen ki tudod mérni.
Mivel gondolom nincs hozzá gyári hajtásod, a TTL tacho szenzor kimenettel úgyse tudsz mit kezdeni, így egyszerűen szabadon hagyod, és úgy kötöd be a frekiváltóba.

ajpwg6jrn

Sziasztok.

Szeretnék egy kis segítséget kérni.
Tavaly vásároltam itt egy főorső motort, amire most jutott időm: [#t19p129316#]
Ezt a motort most gondoltam megforgatom elsőnek csak üresen teszt gyanánt, ehhez egy 1,5kW-os Lenze vektoros frelkiváltóval kötöttem össze.
Most úgy van paraméterezve a frekiváltó hogy mezei 2880RPM-es aszinkron motort gond nélkül forgat.
Azonban ezt a főorsó motort nem bírta érdemben forgásra bírni. Elvileg ez is 3F aszinkron motort.
Létezhet hogy 2 tekercsvég között 1 ohm-os ellenállást mérek? (A mérővezeték ellenállását már levontam a mértékből.)
Csatoltam egy videót:

Lehet csak át kellene paramétereznem a frekiváltót?
Előre is köszönöm a segítséget.

000000000

"Létezhet hogy 2 tekercsvég között 1 ohm-os ellenállást mérek?"

Miért ne létezne. Örülj neki, hogy minél kisebb.
Mik a motor névleges feszültség/ fordulatszám adatai?

Szabika78

Akkor csak simán kimérem a 3 párt és attól kezdve mindegy, hogy melyik az U a V és a W?
Földet honnan kell akkor venni?

svejk

A motor adattáblája ismert:
(ránézésre 300 Hz-es motor, ergo biztos paraméterezni kell ha eddig 2800-as motort hajtattál vele))

Kezdésként -főleg ha nem ismertek a motoradatok- én U/f módban próbálkoznék.
Aztán ott az áramot figyelve sok minden kiderül.

ajpwg6jrn

Az eladó ezt írta róla:
Eladó a képen látható marómotor. 12000 1/min fordulat 3x220V 200Hz 2kW körüli teljesítmény. Az adattábla sajnos lekopott ezt leszámítva jó állapotban van.

ajpwg6jrn

"Földet" a motor házára kell kötni.
U/V/W párokat keresd meg. Ha szerencséd van valahogyan meg van különböztetve a hideg és melegpont.
Ha nincs, akkor próbálkozással a leggyorsabb megtalálni a hideg és melegpontot.