Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Elektronika

Indította gaben, 2025 február 03, 18:18

Előző téma - Következő téma

zozo

Annyiban igazat adok Ferenc bátyánknak, hogy az elmúlt pár hónapban kétszer is belefutottam olyan BLDC motorba, amibe bele volt építve a vezérlő. Az egyik itt van a képen, a másikat nem bontottam szét, mert elhűlve láttam, hogy a vezeték marha nagy kötődoboza üres, és a vezetékek eltűnnek a motorban. (Persze működik, csak kíváncsiságból akartam megkukkolni a vezérlőjét.)

  

István83

Ezért tettem fel ide,hátha találkozott ilyen egységgel valaki.Első körbe nem szeretnénk szétszedni,mert itt enyhén szólva precíz illesztések vannak mindenhol.
A géphez amúgy két köszörü egység van,de nem azonos gyártótól.A másik ami most rajt van,az 6000-25000 rpm ig forog és arra kisméretű korongok valók.Ehez pedig csapos kövek. A másik megy frekvencia váltóról szépen, de annak volt adattáblája.

Bencze András

Mekkora ellenállásokat mértél? Ha egyforma és 10 ohm alatt akkor kockáztass meg aliról v. ebayról 12-24 V 3 fázisú frekiváltót, oszt próbáld meghajtani vele. Múltkor belefutottam ilyenbe 50 USD körüli árra emlékszem. Most nem találom. A keresésben biztos kapsz segítséget.

István83


Bencze András

Tuti??? Multiméterrel? Mert abban ne higgy.

Bencze András

Az akár zárlat is lehet...

István83

Multiméterrel.kettővel is megmértem

István83

Remélem nem leégett,mi meg itt agyalunk rajt.
Tettem rá dc 5 voltot 0,2 amper aramkorlattal.es picit fékezi.de nem döccen.legalábbis nem érzem

zozo

Nem csodálom, hogy az egy ezred futáspontosságú motort nem akarod szétdönteni :)

Ha a 3 kivezetés egyforma keresztmetszetű és egyforma mindhárom közt az ellenállás, akkor nincsen belül vezérlő.
Gondolom kézzel érzed a mágnesszeletek közti átugrást, tehát permanens mágneses.

Aztán hogy ez 115 vagy 230 V-os, azt a kutya tudja, de az ellenállás értékből és teljesítményből lehet, hogy van itt szaki, aki megtippeli.

István83

Csatlakozó van rajt,de egyforma keresztmetszetű minden érintkező

zozo

Ezeken nem könnyű ellenállást mérni, kevés menet lóderék vastag dróttal.

István83

Holnap megpörgetem egy ezer köröli fordulatra és megmérem mennyi feszültséget ad egy két watt terhelés mellet.Ha egyáltalán ad.

PSoft

IdézGondolom kézzel érzed a mágnesszeletek közti átugrást, tehát permanens mágneses.

Valahol lentebb, vagy másik topikban már írta, hogy semmilyen mágneses ellenállást nem tapasztal.
Ott, akkor, még az aszinkron motor gondolata is felmerült.

zozo

Szerintem az semmire nem ad választ. Legfeljebb arra, hogy ha mindhárom feszültség érték azonos, akkor nincsen menetzárlat. A fesz nagysága viszont nem információ.

Egyszer én is pörgettem esztergában, de viccesen alacsony fesz érték volt. Az is olyan 30.000 rpm-es motor volt.

István83

Gyanús a alacsony ellenállás.
De ha nem jön ki belőle semmi holnap.akkor teszek rá egy freki váltót.és kis árramkorláttal és alacsony feszültséggel kiprobálom