Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Elektronika

Indította gaben, 2025 február 03, 18:18

Előző téma - Következő téma

mex

A szabályzó jellegénél fogva  a tirisztorok kinyitnak mihelyt a bemenő feszültség meghaladja a ~15V-ot. Ezért melegszenek, mert eldisszipálják a generátor által termelt töltőáramot,akku nélkül pedig ha elég nagy teljesítményű a generátortekercs zárlatosak lehetnek. A 10uF-ot és a tranyót mérd ki először,ha jónak bizonyulnak, akkor a tirisztorokat kell megvizsgálni.

7ribea2ss

Köszönöm, holnap átnézem.

ajpwg6jrn

Szia.

Én még felvetnék egy ötletet, de sajnos elég kevés az infó amit tudunk a generátorról. (Egy kép vagy videó hasznos lenne.) (A generátorokban általában van szabályozó elektronika, de az a gerjesztést szabályozza.) Te pedig folyamatosan el akarod disszipálni a fölösleget. (Szerintem ez így nem lesz tartós megoldás.)
Én inkább megmérném a kimeneti feszültséget alacsony terheléssel (pl. egy 50-100W-os 230V-os izzót tennék rá és mérném a kimeneti feszültséget (effektív értéket).
Ha ez megvan, akkor egy olyan DC-DC konvertert tennék mögé, aminek a bemeneti feszültsége legalább 50%-kal meghaladja a terhelt kimeneti feszültséget. És a kimenetét beállítanám a kívánt értékre. (13,8V köré) (A generátor kimenetét persze egyenirányítanám és szűrném. Arra tenném a DC-DC konvertert.)
Szólj, ha kell segítek.

Üdv.: Miki

7ribea2ss

A lendkerék alatt van két ívelt vasmag mint a többi motornál.
Ezen a tekercsek sorba kötve. Két kábel jön a tekercsek végeiről és ez csatlakozott az eredeti fesz.szabályzóhoz. A motort használtan vettem és csak később vettem észre, hogy a szabályzó nem működik. Ez egy alutömb volt és benne leintegrálva az elektronika. Most itt tartok, van fordulatszám függő váltó.feszem, ehhez kell egy elektronika amivel tudok egy 44 Ah akkut tölteni.

svejk

Valakinek esetleg a fiókjában vagy bontott paneljain nem lapul véletlen 1 db 7406 TTL IC SO-8 tokban?

s7manbs8

Milyen panelekben fordul elő az ilyesmi, van pár panelem, megnézem hátha akad, illetve ha van akkor mit csináljunk vele ?

Közben hegesztő készítési linkek.

http://danyk.cz/svar_en.html

http://danyk.cz/svar.png


PSoft

Ide toltad volna a talicskát...
Biztos találtunk volna.[#crazya]

morvfer7

A 7406 TTL az nem 14 lábú?

Lehet el vagyok maradva.

svejk

De persze, hogy az elírtam.

svejk

Nagy hirtelen úgy átirányítottál a Bice-Bócához, hogy azt hittem nem érsz rá.

svejk

LPT-k környékén nyomtatókban már találkoztam vele, no meg ugye bárhol lehet ahova ezt tervezték.
Nyitott kollektoros invertáló buffer.

PSoft

Mondtad, hogy itt vagy az utca végén???
[#duhos2]

s7manbs8

Valamit javítasz, vagy építesz, esetleg másképp is meg lehet oldani, ha niny ilyen azért kérdezem csak.

svejk


svejk

Jééé.. van a Lomex-ben, sirály. [#finom]