Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Elektronika

Indította gaben, 2025 február 03, 18:18

Előző téma - Következő téma

J-Steel

Mennyi az anyagi keret a tápra egyébként?
 Építve ennél olcsóbban nem hiszem, hogy össze lehetne hozni, ha még nem csinált ilyet az ember.

ANTAL GÁBOR

Es a320 v dc buszbol lesz a kimeneti 36 v megcsinalva eletvefelmileg nagyon durva Az oroszok 36 v ra csinaltak a motor tekercset.Nem 320 ra (mert annak a tuskei ott lesznek)En  javasoltam a frekivaltot de kihangsulyoztam a kisfaszultsegu dc buszt

ANTAL GÁBOR

Életvédelmileg     és feszultségú (megyek a vásárba és telefonról irom)

Szalai György

Bátorkodom megjegyezni, hogy a kivitelnek érintésvédelmi szempontból, hosszú időn keresztül, megfelelőnek kéne lennie. Baráti szívességből sem bocsánatos életveszélyt okozni.
Tehát, a törpe feszültségű tápegység e szerint készüljön.
Ha lehet.

J-Steel

Arról nem szólt a dolog, hogy a motor mennyire van szigetelve a testtől. Küldhetne képeket a szerkezetről a kolléga.
 Én azt gondoltam, hogy a motor szépen le van szigetelve.

 Ha nagyon fontos az életvédelem, akkor egy 300W-os háromfázisú trafót kellene rátenni az említett frekiváltóra, amivel a 230V 3ph-ból 30V 3ph-t csinál (200Hz-en)

jani300

Emlékeim szerint ,trafó méretezésnél is számít a frekvencia amin a trafó működik .
50 Hz re méretezett trafóra gondoltál ?
Nem kötekedés , csak kíváncsi lettem mennyire kell ezt a gyakorlatban figyelembe venni .

fn47xk7ei

Le vagyon írva :tápigény 90 W . Steel 300 W-os trafót ajánlott .Hol a probléma ?[#nemtudom]

jani300

A 200 Hz re méretezett trafónál .
Négyszeres frekvencia , elvileg nem biztos hogy működik egy hálózati frekire tervezett trafóval .
Egyedi tekercselésű trafó illene , ami ugye drágább .
Ezek a kérdéseim , csak kíváncsi vagyok , nincsen időm rákeresni ,biztos van aki kapásból tudja a választ .

Szalai György

Kicsit nagyobb lenne a vasveszteség, nem árt ha nagyobb a trafó, pár VA-el.
És ettől meg kicsit rosszabb a hatásfok.
De azért ez még a hangfrekvenciás sáv alja. Nem kell ferritmag.
Szerintem.

jani300

Köszönöm !
Megnyugodtam :)   [#wave]

jani300

Jobban belegondolva a csöves erősítők végfok illesztőtrafója is 20Hz - 20KHz ig működött elvben .
Nem is értem mit problémáztam ezen .  :)

Szalai György

Igen, csak a kimenőknél kb. fél Tesla fluxus sűrűséggel számolnak, hogy a vasmagtelítődéstől minél távolabbi, kisebb torzítású sávban dolgozzon.
Hálózati trafó meg dolgozhat a telítődés közelében, 1,2T fluxus sűrűséggel, ugyan az a 4% szilíciumos vas.
Persze, hogy nem melegszik jelentősen a nagyobb frekvencián.

baltech

És ha eleve a frekiváltó menne egy leválasztótrafóról?

ANTAL GÁBOR

Igenis nagyon fontos az életvédelem : Ha egy 36 V ra méretezett motor egy 230 V os frekiváltóval van megtáplálva és agyonüti a tulajdonosát  akkor az igazságügyi szakértő azt szépen le fogja írni a szakvéleményében . Aztán kikérdik a halott környezetét és kiderül egy villamos mérnök tanácsolta . Bizton állítom hogy komoly meghurcolásban lesz része a tanácsadónak .....[#eplus2]

B.Zoltán

Meg szegény birka sem szereti a 230V-ot, ha nyírnak vele esetleg.