Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Elektronika

Indította gaben, 2025 február 03, 18:18

Előző téma - Következő téma

sasi

Egy ilyen autótrafó is megoldás lehet:

  

j3cx5jtk6

Sziasztok!

Kérdésem az lenne, hogy valaki csinált már vagy lenne értelme csinálni tápegységet?! mondjuk 48V 10A vagy valami hasonló,
már találtam egy oldalt /http://www.twovolt.com/ / de itt nincs ilyesmi[#wilting]

Valaki foglalkozott már ilyesmivel?![#nemtudom]

Köszi ÜdvÁ

Csuhás

Trafós kivitelben érdemes készíteni ilyen tápot, toroid, graetz, szűrőkondik..  Kapcsolóüzemű tápot viszont venni kell, hiszen az alkatrészeket sem kapod meg egy minőségi használt ipari táp áráért, arról nem is beszélve hogy jó kapcsolós tápot, és ahhoz trafót méretezni, piszok nehéz.

Szalai György

Csinált, lenne.

j3cx5jtk6

Szia!
Én is sejtettem, mert már kb 30-40 dollárért lehetne venni kínából.. szóval ja, ez felejtős ügy!

Másik kérdésem annyi lenne, hogy jelenlegi gépemen simán AC-t raktam a hajtáskártyára, /az is van ráírva/ namost a sima váltó feszt nekem jólenne szűrnöm, vagy kondi vagy EMI?

Jelenleg egy basz...tt nagy dög toroid trafóról mennek, régi erősítő táp, és kb 60VAC t adok neki direktbe..[#conf]

prim:230VAC     sek.:6x 55-60V leágazások vannak.
[#nemtudom]

Köszi előre is mindenkitől!!

baltech

Üdv Urak!

A következő problémával állok szembe:

Az egyik komám vett egy orosz birkanyíró gépet, táp nélkül.
A nyírógép tápigénye 3x36V 90W 200Hz váltó.

Arra gondoltam hogy egy egyszerű BLDC motorvezérlővel talán működhetne, valami ilyesmire gondolok: LINK

Ezt megtáplálni valami egyszerű 36V-os táppal, a potit beállítani 200Hz-re és hagymenjen.

Vélemény, esetleg tapasztalat?

ZS.

ANTAL GÁBOR

Nézz utána mert lehet a birkanyíró az aszinkron motoros , Ha igen akkor olyan mint egy nagyfrekis marómotor .  Frekiváltó kellene neki de olyan aminek  a Dc busza alacsony feszültségű

Emlékeim szerint Egyújabbgépépítő  (Tuba István) csinált  anno valami hasonlót

Szalai György

Nini.
[#t151p152#]

Bencze András

Ez olcsóbb. Szerintem ha nincs Hall bemenet akkor vagy autoadaptáció van vagy tulajdonképp 3 fázisú frekiváltó. Egy próbát megér. Ha kipróbálod kérlek oszd meg a tapasztalatod.
BL Motorszabályzó

baltech

Köszi a hozzászólásokat.

Mostmár teljesen tanácstalan vagyok.
Próbáltam egy kicsit beleásni magam a témába de nem egyszerű.
A linkelt elektronika valószínűleg sima négyzetjellel operál, nekem viszont PWM-es szinuszra lenne szükségem.
Amit találtam PWM-szinuszos meghajtót, az csak 12V-os (ilyen van is itthon), de az kevés.
Arduinos kész megoldást nem találtam.
Valószínűleg megkockáztatom az alább linkelt elektronikát, csak félek le ne égjen a tekercse a nyírónak.

Elektronikában kevésbé jártas körökben ezt a problémát úgy oldják meg, hogy fognak egy villanymotort(220V 1ph), és ékszíjjal összekötik egy autó generátorral, aminek a fáziskimeneteire rákötik a nyírót, a fesszabályzót pedig belövik úgy, hogy 36V legyen a fázisfeszültség(vagy inkább vonalfeszültség). A 200Hz-et pedi az áttétellel állítják be. Csak ez egy kicsit suszteres szerintem, meg nem is sokkal egyszerűbb mint egy elektronika.

Mindenesetre az idő is sürget, mert a busiknak nagy a bundájuk, nyírni kellene őket.

Majd beszámolok mire jutottam.

ZS

svejk

Csak megjegyzem az eredeti orosz elektronika, mezei 3 fázisú négyszögjelet produkál, még PWM sincs.

2-3 logikai meg 1-2 analóg IC az áramkorláthoz, pár végfoktranyó és kalap- kabát.

Anno kirajzoltam, de valahol elvesződött a skicc.

baltech

Tehát akkor sok veszteni valóm nincs.

Köszi az infót.

J-Steel

3 x 36V a tápigény. Annak a vonali DC-link feszültsége gyök(2)*36=50V. (ez az egyenáramú betáp).

baltech


J-Steel

Szétnéztem neked.
 Ha megveszed ezt a frekiváltót (link lent), az n10-es paramétert megfelelően beállítva meg is oldódott a probléma.
 Egyfázisú 230V-os betáp, háromfázisú kimenet.
Jofogas Omron 250W