Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Elektronika

Indította gaben, 2025 február 03, 18:18

Előző téma - Következő téma

etc77f5nr

Most, hogy így összegeztétek a TB6560 piros/kék vezérlőt, milyen beállításokat késleltetéseket frekvenciát ajánlotok eme nagyszerű vezérlőkhöz? Csak hogy az egyszerű jóember is mint pl én (aki kicsit konyít az elektronikához) megértse/elfogadja a tanácsotokat meglátásaitokat?
 
Példának az én gépem egy 2.8-as P4 a program pedig természetesen mach3.

svejk

" ami ráadásul csak egy szép ablak, de a valósághoz már ott kevés köze van (2-20 mikrosec. között akármi lehet."
 
A fentit pontosítanám.
Az újabb verzióknál 0-15 us-ot enged beírni.
Az én alaplapomnál 0, 1 és 2 értéket beírva mindhárom estben a step jel szélessége 2us, míg 3-15 us-ot beírva a a beírt értékkel megegyező szélességű.
 

000000000

Az már eleve baj, és csicsa kategória, ha a nullát engedi beírni.:)

svejk

A TB6560 IC adatlapja max. 15kHz léptetőfrekvenciát és minimum 30 us széles léptetőimpulzust ír elő 130 kHz oszcillátorfrekvencián ami elvileg 330pF-os Ct kondinál van.
Az én méréseim szerint a TBxxx IC CT-oszcillátorfrekije ne fedi az adatlap értékeit, minden esetben kisebb értéket mértem. (szkóppal, 1:10-es mérőfejjel)
 
Nálam a motortuningban most 5 us jelszélesség van beállítva, itt eddig még nem érzékeltem hibát.
A biztonság kedvéért talán érdemesebb a szélesebb impulzushoz ragaszkodni, akár a max. 15 us-hoz  hisz a relatív alacsony léptetési frekvencia ezt megengedi.
 
Nálam a léptetési frekvencia most 21,3 kHz 220 pF-os TBxxx Ct érték mellett.
 
Mint látható jelentősen túl van hajtva az IC az adatlap adatai alapján.

svejk

Nem azt írtam hogy ez jó vagy nem csicsa dolog, csupán pontosítottam egy pongyola kijelentésedet, mely szerint "akármi lehet".
Te szoktad mondani, hogy csak megalapozott, ellenőrizhető tényeket írjunk.  
Ezt speciel már többször ellenőriztem méréssel, tehát tényszerű.
 
 

yy2yggmv7

Ugy látom visszatértünk a kiindulási állapothoz mert itt nem az a lényeg, hogy a jel szélessége hány us hanem a digitális high clock pillanatban a két tranyó is kinyit (mert ugye nincs késleltetve a monostabil, és ugyanazt a Clock jelet kapja)és ezáltal lecsökkenti az áramot az adott lábon.Aki nem hiszi járjon utána.

000000000

Kár ezen többet nyelvészkedni, ha a nullát elfogadja, az védhetetlen, és ha valamit kiad ekkor, akkor az akármi katagória a nullához képest (1-re is igaz ez a mondóka).

000000000

Miért nekem írod? Svejk térképezte fel ezt a kapcsolást.... Mondjuk egyszer egy skiccet, kapcsolási rajzot jó lenne látni, az Lpt step és a TB step közötti pár apró elemről, hogy is van kialakítva konkrétan, akkor lehet eldönteni, úgy van-e, ahogyan írod.

svejk

Szerintem is meddő vita, Te úgysem fogod elfogadni a Mach3-at sosem hiszen van a saját DOS-os "gyermeked".  
Nekünk pór népnek marad a mach3.
A kínai vezérlőt sem fogod elfogadni, hiszen a már maga a Toshiba IC-vel gondjaid akadtak.
Ezt is megértem.
Ha valami nem sikerül nekem elsőre akkor én is hajlamos vagyok rá haragudni.
De nekünk pór népnek jó lesz ez is...
 

svejk

Mit nem értesz a #13571-ben?

svejk

Hátha http://cnctar.hobbycnc.hu/Svejk/piros.GIF" TARGET=_fnew>így érthetőbb a #13571.

yy2yggmv7

De értem csak kicsit nehéz bevallani ha hülyül az ember.Igazából a monostabil lényege nem jutott el az agyamig .És rendes vagy , hogy képes voltál egy rajzot mellékelni így mások is megérthetik.

he2w644

Sziasztok! Keresek olyan személyt, lehetőleg Budapesten, vagy Kecskeméthez,Soltvadkerthez közel aki foglalkozik ARDUINOK  vagy PIC-ek programozásával! Téma: DSLR kamerák mozgatása, automatizálása! Pan-tilt fej, slider! Köszönöm!

yy2yggmv7

Igazából én kezdtem el ezt az egészet és mivel még nem válaszolt senki neked most,hogy én is értem végre megpróbálom összefoglalni az eddigieket.
Van két dil kapcsoló, T1 T2, a vezérlőn, amivel a motoráramot lehet állítani.
Ha mind a két kapcsoló on állásban van akkor a legkisebb az áram,25% ilyenkor az ic lábain +5v mérhető. Ha mind a kettő off akkor a legnagyobb az áram, ilyenkor az ic lábain alacsony szint van.A T1 T2 kapcsolók további variációi adják az
50%  és 75%-os áramot ami a vezérlő doksijában le van írva.Ha mind a két kapcsoló on állásban van ez a motorpihentetés nem érvényesül de mivel itt a legkisebb az áram nem is nagyon kell és gyakorlatban ne is igen használják így.
Én 75%-ra állítottam T1 on T2 off  mert a motorjaim fázisárama 2,85A.
Na most például ilyen beállításnál van szerepe a
motorpihentetésnek amiről az eszmecsere folyt és én sem értettem először.
Nagyon leegyszerűsítve azt csinálja a monostabil áramkőr és a két T1-T2-vel páhuzamosan kötött tranzisztor , hogy a Step jel hatására lezárja a tranzisztorokat amik( alaphelyzetben nyitva vannak és így +5v-ot adnak a T1 T2-re, kis áram, viszont menet közben a lezárt tranyók 0 voltot adnak a T1 T2-re,nagy áram)és ez mindaddig így marad amíg a step jel vezérli a vezérlőt. Azért van két tranyó mert mindkét kapcsolóhóz tartozik egy de csak annak és arra a bemenetre van hatásuk ahol a kapcsoló off állásban van hiszen ami on ott mindig +5V-van.Tehát menet közben nagy áramot adnak a nyitott T1-T2-re attól függően, hogy melyik van nyitva és leállásnál kicsit .
A többi beállítás a Mach3-ban a motor tunningnál
nálam 1/8 vagyis 1600 mikrólépés az 533, (3mm menetemelkedésű orsóra) a sebességet próbálgasd én 1500-ra állítottam ha túl magas a sebesség kézi gyors léptetésnél úgyis elkezd nyüszíteni a motor és megáll ,a gyorsulás 3,5-4 téglalap széles kb 150. A us  az 10-re van állítva amit a svejk mondott.
A D1 D2 dilt ami a lecsengést állítja vagyis leálláskor milyen gyorsan építi le a motor fluxust tényleg offra állítsd mert kinyírhatja az ic-t.
Ha az eddig leírtakban valami nem stimmel vagy pontosításra szorul és olvassa  a svejk aki igazá ért ehhez kérem javítsa, egészítse ki.
Ha van még konkrét kérdésed szívesen válaszolok ha tudok.  

svejk

"a gyorsulás 3,5-4 téglalap széles kb 150"
új mértékegysége van a gyorsulásnak? :)  
mm/s2 vagy ott van mellette G-ben is megadva.