Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Elektronika

Indította gaben, 2025 február 03, 18:18

Előző téma - Következő téma

xfg6v697j

A jelenség szerintem a táp alacsony teljesítményére utal.
Nem esik le a feszültsé,ha két léptetőt hajtassz.
Esetleg a machban állítsd nagyobbra a frekit,illentva a motortuningban állítsd a jel szélességét 5mikrosec-re.

etc77f5nr

5-5uS a jelszélesség a freki pedig 100khz P4 2.8Ghz. Megnézem a feszültséget. Elméletben a trafók teljesítménye bőven elég. A puffer az ami valszeg kevés. Hogy is van az ökölszabály? Amperenként 2200uF?

000000000

Egyforma a fejed meg a tök.
"Ez nem közel egyforma, hanem egyforma"
Igaz, hogy van közte 50VA eltérés, de ha neked ez egyforma, akkor legyél vele boldog.

etc77f5nr

Arra a példára írtam, amit Pál említett olvasd már el figyelmesen kérlek.

000000000

 
Hagyd rá csak kötözködni tud, egy kedves szava nem volt még senkihez.  
 

xfg6v697j

A feszültség könnyen leesik egy rosszul érintkező csatlakozáson.
Esetleg egy hidegforrasztáson.
Ahogy nő az áram,egyre jobban esik a feszültség.

etc77f5nr

Hm elképzelhető, ugyanis csak össze van rittyentve a dolog. A motoroknak bírnia kéne ezt a fordulatot nem?

xfg6v697j

Üresen valószínű,de terhelve nem feltétlenűl.
De ha nem bírják ,akkor egyenként sem bírják.
Ezért is valószínű a feszültségesés,mivel egy motor bírja,de kettő együtt már nem.

xfg6v697j

Ja,és tíz amperes egyenirányíóval,már én is jártam úgy,hogy durván leesett rajta a feszültség.

besirkyjh

Szia  
 
Lehet a Mach nem birja frekivel már a több tengelyt egyszerre .
Állits valos értéket a step/mm résznél és probáld ujra .
Most csak a léptetöd fordulatát ellenörizted igy de ha kiszámolod az orsod emelkedéséhez akkor egész más mm/min értéket fogsz kapni .
A kernel freki itt nem igazán segit , szerintem ahhoz kicsi a géped hogy 100khz-el keljen járatni .Érdemes még a config - port and pins elsöablakában a "sherline 1/2 " modot bekapcsolni ( jobbra középen ) .Találkoztam olyan konstrukcioval ahhol e nélkül csak rángattak a léptetök de ezt bekapcsolva megszünt a rángatás .
A táphibát egyszerü kimérni : nagyon lassu sebességen mérj feszültséget a motrotápodon ( egyszerre menjenek a léptetök és egyenként is mérj ) .
A puffer nem mindig megoldás a folyamatos nagy áramfelvétel "potlására " .Egyébként tapasztalatbol tudom hogy 200W táp böségesen elég egy 4 csatornás 6560-hoz .( én 160W-ot használok , picit langyos de mehet egész nap ) .
 

etc77f5nr

A sherline 1/2 be van kapcsolva. Megpróbálom 35-45khz-en is és méregetek.

besirkyjh

Tedd egyenlöre alapra ( 25 000 ) .
Ha an szkopod érdemes megnézni a tápvonal jeleit is .Nálam volt olyan hogy egy 30cm körüli tápvezeték két végén mérve a kondiknál sima egyen feszt mig a másik végén televolt szabályos inpulzusokkal ( ép amilyen sebessége volt a léptetöknek ) , megoldás a vastagabb táp vezeték és a vezérlére kötött plussz puffer kondi ( addig rángatott és le is ált , sipolt ) .

000000000

"Ha egy 250VA és egy 300VA 230/12V toroidot sorbakötök és egyenirányítok ideiglenesen, akkor nem lesz gond az eltérő teljesítménytől?"
 
Akárhogy olvasom, sehol nincs két egyforma trafóról szó.
 
Viszont amiről szó volt, ott te írtad egyedül, hogy egyforma.
Sőt, bizonygatod.

etc77f5nr

Komolyan mondom kiakadok tőled. Menj a semleges csevegőbe fárasztani az embereket érdekes módon MINDENKI értette rajtad kívül és meg is tudtuk tárgyalni a dolgot...

etc77f5nr

Ja igen és NEM ÍRTAM EL SEMMIT! Te nem tanultad meg a szövegértelmezést az iskolában.