Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Elektronika

Indította gaben, 2025 február 03, 18:18

Előző téma - Következő téma

svejk

Áááá... elég lenne 0,5-1 m-es is.
 

000000000

 
EM olvasóba lehet hogy tudnék egyet szerezni az 90-100CM távolságból olvas.
Van neki WIEGAND RS232 és 422 kimenete ha jól emlékszem, de az erősen zsebbe nyúlós.

Egyújabbgépépítő

Ilyen távolságra már aktív RFID-et szoktak használni.

000000000

 
Aktív kártyával sikerült 5-8 méterről is nyitni sorompót.
Viszont ezen a kártyán volt nyomógomb is amivel 50 méterről is működött.
Elég érdekes megoldás volt mert ahogy érzékelte a kártya a 125Khz-es jelét az olvasónak akkor 2.4Ghz-en küldet ki a műsort.
 

000000000

 
A másik megoldásnál meg az aktív kártya folyamatosan kiabálja a kódját és ha a vevő fogja akkor már nyitja is a sorompót.
Mondjuk ez 432Mhz körül működik, ha ez emlékezetem nem csal.
 

000000000

 
Így néz ki ez az aktív kártya.
http://r2.cygnuspub.com/files/cygnus/image/SIW/2012/APR/300x200/paxtonhandsfreetokens_10702110.jpg" border=0>

xc773ua2s

http://kepfeltoltes.hu/130316/Capture_www.kepfeltoltes.hu_.png" border=0>
Sziasztok!
Ezt egy bosch servo telepítési leírásában találtam. Ha jól látom azt írja, hogy a tápegység 0 V-ját egy ponton földeljük le. Eddig én nem így csináltam.  
Nem árt ez a kapcsolóüzemű tápnak? Vagy mindig így kéne csinálni?
 
A könyvbe ez van mellé írva:
The 0V bar must have an insulated structure and may be earthed in a single point only.
This measure is designed to avoid 24V operating currents in the earth and shield connections.

3ihs2v23

Lehet, hogy nem a legjobb hely itt feltenni a kérdésemet, de nem találtam jobb topikot. Egyetlen egy kérdésem lenne. Az LPT kártyámból 4db BLDC motorra ill. vezérlőre megy a jel. STEP, DIR, ENA, VCC jelek mennek az LPT kártyából a vezérlőre. Az egyik tengely VCC kimenetén az LPT kártyán megszakadt a menet a csoki befogatón. (nagyon mütyür kis csokik vannak rajta sajnos) Kérdés, hogy ez a VCC ágat levehetem a másik tengely VCC kimenetéről?

svejk

Nekem 1 mezei kiment elég lenne, és 4-5 kártyát hozzá lehessen tanítani.
Ha jól emlékszem a Mhz-es tartományúak működnek passzív kártyával is.

000000000

 
Amúgy mi a konkrét feladat amit tudni kell?
Mert amit írsz az kicsit standalone rendszernek hangzik.
Azonosítani, naplózni is kell a be és kilépéseket is ?
 

xfg6v697j

Ha össze vannak kötve fizikeilag,akkor szerintem nyugodtan.
Ez hogy össze van e kötve,eldöntheted a fólia lekövetésével,vagy egy OHM mérővel.

s7manbs8

Ilyen ingyenes áramkör szimulátorok mik vannak programok ?

000000000

Enél az aktiv megoldásnál gyengül a bitonsági mechanizmus amit átküld az elfogható a biztonsági azonositóval is együt!?
Akár mind a rádios autoriasztoknál az ugrokodos jel elopható!

000000000

 
Amit ember csinált azt biztos hogy ki lehet játszani.
Na meg hiába hogy ott a beléptető rendszer 24 órás portaszolgálat van.
Mivel a fejeseknek van ilyen kártya kicsit furi lenne mikor egy szakadt ötös vagy hatos Golffal menne oda valaki és kártyázás nélkül nyílna a sorompó.
Képzelheted mikor egy Vito-val mentünk és nyílt a sorompó az őr majdnem a motorháztetőre ugrott.
Mikor meglátta hogy csak mi vagyunk akkor csak vigyorgott. [#idiota]
De telepítettünk olyan rendszert is ahol a rendszám alapján volt a beléptetés.
Próba képpen az ásványvizes üveg feliratából bekereteztünk egy részt és azt is beolvasta.  [#hehe]
   

000000000

 
De hogy mondjak valami a biztonságtechnikát mikor megvásárolják akkor csak a biztonság érzetét adják el nekik.
Ha ez mögött nem áll valami átjelzéses és biztonsági, vagy porta szolgálat, a legjobb riasztó vagy beléptető se ér semmit.
Biztos ismerős eset mikor üvölt a hangjelző és a kutyát se érdekli, maximum idegesíti az embereket.