Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Elektronika

Indította gaben, 2025 február 03, 18:18

Előző téma - Következő téma

000000000

A fordulatszámméréshez egyszerü megoldést hozhat a forgó alkatrészre ragasztott alufóliacsikok használata valamint a reflexiós fotokapu is.
Effélét lehet bontani nyomtatóból, videóból is.
Ez nem spanyolviasz, hasonlót használtak a vodeomagnók orsótengely csonkján is.

000000000

Ha érzékeny a reflexiós fotokapu, akár fehér lakkfilccel is lehet pérhuzamos csikokat huzni a forgó alkatrész palástjára.

5z7aew5x

Köszi ez egy jó tipp!!! A ST bemenetű kapuk alkalmazása természetesen egyértelmű, de annak csak az általad javasolt gyors optoeszközöknél van értelme.

5z7aew5x

...hogy pontosan értsd, lehetőség szerint egy könnyen után építhető, viszonylag egyszerű, de mégis ipari jellegű, megbízható eszköz kitalálása cél. Azért egy CNC gépre nem tennék kézzel/filccel rajzolt, vagy netán korábban egy másik topikban javasolt papír stroboszkópot ami még ráadásul veszélyes is.

s2k5ycubj

Bocs,de már nagyon este volt.

000000000

sajnos a rés opto is tranyos (vevö) nagyobb fordulatra az is haszna vehetelen lassu!
De ha leválasztás és sebeség kell egyben minden ilesztést meg találsz http://www.fairchildsemi.com/ds/6N/6N137.pdf" TARGET=_fnew>6N137
bpw34 meg házasitani kell egy sima infra adoval és ez berakni tárcsához ami a végcél ha jol gondolom!
 

sanyi84

Ha fűt és sokat az ugye baj, de ha el lehet vinni a hőt akkor semmi gond. Parasztosan megfejelni egy tranzisztorral amin van egy jókora hűtőborda. Profibban ugyan ez csak a 7812 rögzítve a tranyó mellé és bevezetékelve. Így is úgy is vezetékelés lesz belőle. Ez olcsó is, elfogadható megoldás is. De ha csak a ventilátor megy róla semmi értelme ilyen olyan megoldásokkal szórakozni, kell mellé egy normális kis táp ami minden hobbista műhelyében akadhat és ezzel le van tudva, akár dugasztáp is megteszi. Amúgy azok a zajkeltők amik rajta vannak megérdemelnek egy cserét. Pappst az mondjuk bírja 30 évig, ezek meg fél év után zajosak. Ha meg kímélni is akarjuk a környezetet akkor meg hőfokkapcsoló áramkörrel kapcsolnám a ventit. Például az ntc-fan áramkör a hobbielektronikán.

gs7g6k8ch

Kérdés, ki mit akar mérni. Én egy kiseszterga főorsóra tenném, ami azt jelenti, hogy nagyonmax 2500-at fordul/perc. Ez hatvan lyukú tárcsán 2500 jel/sec tehát az általam használni kívánt Sitron OFS-005-P2S-T3 a maga kis 2500Hz-es max kapcsolási frekvenciájával épp elfogadhatónak tűnik. Egyetlen gondom, hogy 10-35V-os, nekem meg jobb volna az 5V, de ez a gond már talán leküzdhető.

pbalazs

Én úgy látom, hogy itt a legfontosabb feladat, hogy megfelelően rögzítsünk valami jeladót a forgó testre. Ötleteim vannak, de esztergát még nem láttam közelről...
Frekvenciát és periódusidőt lehet a legegyszerűbben és legpontosabban mérni, azzal nem lesz gond.

000000000

#10485 Nincs kis határa vagyis a diodás megoldás nagyon gyors 100..200Khz 100...200E/ford min felel) átvitel sem akadály hisz 6n137 elöszeretetel hasznositják leválasztásnál step dir jelekben ami közismert cnc vezérlöknél!
bpw34 meg ns tartományba mozog !:)

000000000

Sziasztok!
 
L297-nél a Vref feszültség tartománya az adatlap szerint 0-3V-ig tart. Ez milyen arányban van a fázisárammal?
 
Arra volnék kíváncsi, hogy ismert fázisáramhoz mekkora Vref feszültséget kell beállítani a pin 15 (Vref lábra).  
 
Legalábbis így értelmeztem a Vref-et. Nagyon melegszik a teszt motor amit rákötöttem, gondolom túl nagy áramot vesz fel.

mxjj54gxi

Ha megnézed a belső kapcsolási rajzát, láthatod, hogy a Vref láb a két áramkomparátor közös bemenete, míg a komparátor másik bemenetét elvileg rá kell kössed közvetlenül a motorok áramérzékelő soros ellenállására.
Magyarán a motorok árama átfolyik azon az ellenálláson, ejt rajta valamekkora feszültséget, és ezt komparálja a 297 a Vref értékével.
Tehát számolnod kell, az ellenállás értékét te  ismered, határozd meg a motor adataiból mekkora áramot akarsz rajtuk áttolni, számold ki ebből mekkora fesz fog esni azon az ellenálláson ekkora áramnál, és erre a feszre állítsd be a Vref-et.
Kisebb Vref, kisebb motoráramot eredményez.
http://www.datasheetcatalog.org/datasheet2/c/0g0gh362kxwx30o7xi4x2i4jzffy.pdf" TARGET=_fnew>adatlap

000000000

Rs1, Rs2 = 0.5Ohm
Imax = 1A / fázis
 
U = R x I = 0.5V (Vref)
 
Ennyi?

mxjj54gxi


000000000

Megcsináltam/beállítottam, viszont akárhova is tekerem a potmétert (Vref szépen változik), a bipolárisan kötött motor egyik tekercsével sorba kötök egy árammérőt és mindig 2.5A-t mutat - potméter állástól függetlenül.
 
Ezt a kapcsolást építettem meg:
http://i56.photobucket.com/albums/g199/albinolynx/hari_l297_298.png
 
Tápfesz: 22V
A teszt motor: 6 vezetékes astrosyn 23LM.... ~0.5Nm-es / 1A/phase
 
Normális így, vagy valami üzemzavar van (mi lehet?)?