Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

DC szervó motoros vezérlés

Indította gaben, 2025 február 03, 18:16

Előző téma - Következő téma

bmejdz9nu

Megpróbálom ezt a lehetetlenül rövid, elméleti(!) gyorsítási álmot elmagyarázni...
 
Vegyünk egy ágyút mert az kell, hogy átlőjük a kaput :)
Akkorát gyorsít a lövedék benne, hogy vissza fog rúgni... ezért ezt csillapítják, hátralökődik rugóknak...
 
Ugyan ez lenne ha 5ms alatt gyorsítanánk a mozgatott tömeget... full sebességre! (az ágygolyó hogy gyorsúl - meg kellene nézni valahol?)
De itt kemény erős mechanika kell mert a visrosszúgó erőket nem szoktál elnyeletni...
Tehát a gyorsításnak van egy határa amit nem egyszerű megfogni... azaz brutális mechanika kellene... de akkor a mozgatott súly is nőhet... aztán jön a nagyobb motor... és a kör bezárult :)
 
Tehát van egy gyorsulási érték egy adott sebességhez és ennek a mozgatott tömeghez kell alkalmazkodnia...
Ha túl nagy, mert elméletileg lehetséges is...ágyúgolyó módjára szétveri a hobbysta mechanikáját...
Tehát a mechanika adja meg a gyorsítás határát... amit még kibír!
 
Lehet ezen "elvizni", hogy még adjunk neki... de akinek volt már erős hajtás a gépén az tudja miről beszélek...
Azaz a józan észe korlátozza a gyorsítási lehetőséget...
 
pl. lináris gyorsítás esetén nálam a max amit kíbir a mechanika:
 
1. 400mm/secre 60ms alatt
2. 200mm/secre 30ms alatt
3. 100mm/secre 15ms alatt
4. 50mm/secre 7,5ms alatt
5. 25mm/secre 3,75ms alatt
 
Ezeket egyszerre... azaz ha marásban van 25mm/sec-el akkor 3,75ms alatt vált - gyorsul.. stb...
 
Ezek vacak adatok? Sajnos ezt tudja, bírja ki a mechanika... 320x320mm és 180Kg... alu... dokumentáltam minden procikáját... itt ebben a topikban...
 
Ezek a gyakorlati korlátok... persze lehet szidni a mechanikámat...hogy gyenge...
Lehet jobbat csinálni és kipróbálni a nagyobb gyorsulást!

bmejdz9nu

Köszönöm a műszaki kreativ hozzászólásodat! Ahogy írod kérlek úgy van!

besirkyjh

Sziasztok
 
Elöször is köszönet a Tibornak a számomra is érthetö fogalmazásért ( mentettem és használni is fogom , saját célra ) .
 
Irtad Tibor hogy nagy a csend : igen mert Te is voltál iskolás és ha olyan szinten tálalták az anyagot ahogy Te is értetted oda figyeltél és " csendben "voltál hogy minél több ragadjon meg benned .Köszönet ezért is !!
 
A "The End"ota felpörgött megint a topick és hasonlo szintre tért vissza .
A beirásokban sorozatos ellentmondásokat tapasztalok .Pár nappal ezelött például nagy vita volt a direkt hajtásbol és most 2 video is lett linkelve ( nem az áttételröl a direkt hajtásrol ) .
 
Lehetne irni még további példákat is de nem fogok , nincs értelme .
 
Még annyit hogy egy 500kg terhet ellehet vinni egy autohoz kötött utánfutoval is és egy kamionnal is 1000km-re csak a számla lessz más .
 
Részemröl csak annyi , bár azt irtam hogy át kell olvasni minden beirást hogy informáciokat tudjak nyerni ,de most megválltoztatom a véleményem , igen is szelektálni fogok igy elég lessz ha a napi 50-100 beirásbol csak azt a kettöt olvasom el ami értékes infot tartalmaz .
 
Tibor : ha tanácsolhatok valamit .Ne hadj itt bennünket .Ha másért nem is sokan fognak kérdezni az általad leirt dolgokkal kapcsolatban és ugy gondolom azokra válaszolni kell .
Engem ( minket) is bosszant ez az önfejüség de megprobálunk erösen szelektálni .
 
Üdvözlet és kösz még egyszet .
A karácsony még messze van .
[#papakacsint][#wave]

HJózsi

Nem a Watt nyomatékfüggő, hanem egy adott W-jű motornak van fordulatszám - nyomaték jelleggörbéje!!!
Ne terjeszd a sötétséget!

bmejdz9nu

A Watt fordulatszámfüggő... ezt írtam... olvasd el mégegyszer! Nézd meg az adatlapokat... Ne terjessz sötétséget!

HJózsi

Az sem!!! fenntartom amit írtam!!!

bmejdz9nu

oké :) Ez van...  
Szerinted egy akkor egy motor adattábláján szereplő teljesítménye (Watt) nem függ a fordulat számától... hogy pontosítsuk!

HJózsi

A Watt, motor méret és kialakítás függő ... utólag nem tudod változtatni ... Görbét kellene tudni értelmezni!!! Az egy 20Wattos motor fordulatszám nyomaték jelleggörbéje!!!  Hol változik ott a Watt???

bmejdz9nu

???? A kérdés akkor még egyszer...
Szerinted egy akkor egy motor adattábláján szereplő teljesítménye (Watt) nem függ a fordulat számától... hogy pontosítsuk!

HJózsi

Értelmezzél már légyszíves egy adattáblát, hogy mi is van azon feltüntetve... erre már én sem érek rá...

bmejdz9nu

Kérdés volt: 24 óra alatt 10X azaz tízszer kérdeztem!!!!!!!!!!!!
 
"Szerinted egy akkor egy motor adattábláján szereplő teljesítménye (Watt) nem függ a fordulat számától... hogy pontosítsuk!"
 
Válasz: (H.Józsi)
"erre már én sem érek rá... "
 
Tibor itt rontotta el a számítást és Ő sem válaszolt erre a kérdésre....
 
LOGIKUS-POLITIKUS !!!     NAGY VOLT A HIBA!      EZÉRT KELL TÖRÖLNI MINDENT AMIT SZÁMOLT!!!!

HJózsi

Tényleg ez volt a válaszom? ... Nem az hogy "A Watt, motor méret és kialakítás függő ... utólag nem tudod változtatni ... Görbét kellene tudni értelmezni!!! Az egy 20Wattos motor fordulatszám nyomaték jelleggörbéje!!! Hol változik ott a Watt???"

Egyújabbgépépítő

https://cnctar.hobbycnc.hu/VarsanyiPeter/CNC%20vezerles%20-%20szervoval/A-max-32-236659_09_EN_115.jpg" border=0>
Ha jól értelmezem:
2000 rpm ~ 95 mNm ~ 20W
4000 rpm ~ 48 mNm ~ 20W

000000000

Írd már meg a kapott paraméteket egy tengely esetén:
-szervómotor (E240?), golyós orsó méret, áttétel arány, sebesség, gyorsítás

Szalai György

Nem kívánok részt vállalni a kismotor-nagymotor sem a direkthajtás-áttétel kötélhúzásban.
Meddőnek tartom már én is, az pedig rég eldőlt, hogy magamnak milyet szeretnék.
De felhívtad a figyelmemet egy új problémára, amire eddig nem is gondoltam. Köszönöm.
Arra, hogy hiába van nagy termelékenységű főorsóm, hiába dinamikus a mellékhajtásom. Nem fokozhatom végletekig a sebességet és a dinamikát, mert a hatás-ellenhatás törvény alacsonyra szabja a merev gépvázam élettartamát. Ágyú módra csillapítanom kell. Ez most elgondolkodtatott.